Toyota připravuje představení ostrého modelu Yaris GR-4 s pohonem všech kol a přeplňovaným motorem.
Prozatím automobilka zveřejnila pouze fotky vozu v maskovací folii. Premiéra se měla původně odehrát v listopadu na Australské rallye, která však byla z důvodu rozsáhlých požárů zrušena. Představení má proběhnout v nadcházejících dnech a zdroje hovoří o 10. lednu při příležitosti autosalonu v japonském Tokiu.
Zatím můžeme vidět z fotek několik slibných detailů. Vůz bude mít značně rozšířené blatníky a lehké sportovní disky kol. Z dostupných zdrojů má mít novinka motor s atraktivně bublajícím zvukem. Měl by to být nástupce Yarisu GRMN, jenž se prodával jen v limitované edici. U GR-4 by mělo jít o klasický produkční model bez omezení prodejů.
Dle japonské automobilky má být pod kapotou přeplňovaný tříválec. Možná jste teď někteří z vás lehce zklamaní. Ale třeba u nové fiesty ST je vidět, že také auto s tříválcem může řidiče bavit.
V Japonsku se GR-4 má začít prodávat od poloviny roku 2020. Není zatím známo, kdy má novinka přijít na evropský trh.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.