Toyota připravuje představení ostrého modelu Yaris GR-4 s pohonem všech kol a přeplňovaným motorem.
Prozatím automobilka zveřejnila pouze fotky vozu v maskovací folii. Premiéra se měla původně odehrát v listopadu na Australské rallye, která však byla z důvodu rozsáhlých požárů zrušena. Představení má proběhnout v nadcházejících dnech a zdroje hovoří o 10. lednu při příležitosti autosalonu v japonském Tokiu.
Zatím můžeme vidět z fotek několik slibných detailů. Vůz bude mít značně rozšířené blatníky a lehké sportovní disky kol. Z dostupných zdrojů má mít novinka motor s atraktivně bublajícím zvukem. Měl by to být nástupce Yarisu GRMN, jenž se prodával jen v limitované edici. U GR-4 by mělo jít o klasický produkční model bez omezení prodejů.
Dle japonské automobilky má být pod kapotou přeplňovaný tříválec. Možná jste teď někteří z vás lehce zklamaní. Ale třeba u nové fiesty ST je vidět, že také auto s tříválcem může řidiče bavit.
V Japonsku se GR-4 má začít prodávat od poloviny roku 2020. Není zatím známo, kdy má novinka přijít na evropský trh.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?