Opel Cascada v Česku určitě nepatří k nejpopulárnějším autům, vždyť za prvních osm měsíců letošního roku si čtyřmístný kabriolet našel jen devět nových majitelů. Jinde v Evropě je ale situace podstatně lepší, proto německý blesk přichází s novou edicí Supreme, zaměřující na styl a luxus.
Velkých a přitom cenově dostupných kabrioletů je na našem trhu jako šafránu. Jedním takovým je Opel Cascada, představený před více než třemi lety na ženevském autosalonu. Přesto se zdá, že je tu model s námi výrazně déle, Astra, z níž Cascada vychází, totiž již stihla generační výměnu s novým interiérem. Ten je vlastně asi největším kamenem úrazu, množství tlačítek totiž v dnešní „displejové“ době zkrátka nepotěší. Místo omlazovací kúry ale na scénu přichází speciální edice Supreme.
Ta je určená pro ty, kteří se nespokojí s obyčejnou výbavou, ale chtějí něco navíc. Tím něčím mohou být například laky karosérie – červená Pull Me Over, bílá Summit nebo černá Meet Kettle – v kombinaci s černými zrcátky a maskou chladiče. 20palcová litá kola jsou ve dvoubarevném provedení a doplňují tak okolí mlhovek a zadní lištu mezi světly v barvě karosérie. Zachována zůstala plátěná v černé barvě a provedení Acoustic, která se složí za 17 sekund až do rychlosti 50 km/h.
Kabina se inspirovala linkami ženevského konceptu GT, v podstatě jde ale jen o sedadla, výplně dveří a palubní desku s červeným prošíváním. Tomu kontrastují lesklé černé dekorační plochy, respektive potah volantu, hlavice řadicí páky a středové konzole ve stejném odstínu. Mezi příplatky se objevují například ergonomická sedadla AGR v kůži Sienna nebo volant, potažený stejnou usní. S jakými motory a hlavně jakou cenou se Cascada Supreme na trhu objeví zveřejní Opel až po pařížské premiéře.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.