Opel Cascada v Česku určitě nepatří k nejpopulárnějším autům, vždyť za prvních osm měsíců letošního roku si čtyřmístný kabriolet našel jen devět nových majitelů. Jinde v Evropě je ale situace podstatně lepší, proto německý blesk přichází s novou edicí Supreme, zaměřující na styl a luxus.
Velkých a přitom cenově dostupných kabrioletů je na našem trhu jako šafránu. Jedním takovým je Opel Cascada, představený před více než třemi lety na ženevském autosalonu. Přesto se zdá, že je tu model s námi výrazně déle, Astra, z níž Cascada vychází, totiž již stihla generační výměnu s novým interiérem. Ten je vlastně asi největším kamenem úrazu, množství tlačítek totiž v dnešní „displejové“ době zkrátka nepotěší. Místo omlazovací kúry ale na scénu přichází speciální edice Supreme.
Ta je určená pro ty, kteří se nespokojí s obyčejnou výbavou, ale chtějí něco navíc. Tím něčím mohou být například laky karosérie – červená Pull Me Over, bílá Summit nebo černá Meet Kettle – v kombinaci s černými zrcátky a maskou chladiče. 20palcová litá kola jsou ve dvoubarevném provedení a doplňují tak okolí mlhovek a zadní lištu mezi světly v barvě karosérie. Zachována zůstala plátěná v černé barvě a provedení Acoustic, která se složí za 17 sekund až do rychlosti 50 km/h.
Kabina se inspirovala linkami ženevského konceptu GT, v podstatě jde ale jen o sedadla, výplně dveří a palubní desku s červeným prošíváním. Tomu kontrastují lesklé černé dekorační plochy, respektive potah volantu, hlavice řadicí páky a středové konzole ve stejném odstínu. Mezi příplatky se objevují například ergonomická sedadla AGR v kůži Sienna nebo volant, potažený stejnou usní. S jakými motory a hlavně jakou cenou se Cascada Supreme na trhu objeví zveřejní Opel až po pařížské premiéře.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.