První generace Nissanu Armada technicky vycházela z pickupu Titan a byla v poslední době jediným modelem severoamerické palety SUV a crossoverů značky, který neprošel generační výměnou. Příchodem nového vydání velkého SUV už ale ani jedna z výše popsaných informací neplatí.
Nissan Armada s pořadovým číslem dvě vychází, jak ostatně napovídá vnější vzhled, z Patrolu, který slaví úspěchy třeba na Středním východě, respektive Infiniti QX80. Mezigeneračně je novinka sice o 30,5 milimetru delší, zároveň ale stojí na rozvoru zkráceném o 53 milimetrů. O přibližně 15 milimetrů narostla šířka vozu, naopak výška je 56 mm nižší. Důležitější než rozměry je ale zachování žebřinového rámu, krabicovitá karosérie je potom o 20 procent tužší.
Vzhled osmimístného modelu plně zapadá do současného portfolia japonské automobilky. Znamená to masku chladiče ve tvaru písmene V, na níž navazují reflektory s LED diodami denního svícení, diodovými potkávacími světly a halogenovými dálkovými světly. LED technologii využívají též zadní světla. K velkému autu patří nejen množství chromu, ale i velká kola. Oboje nová Armada nabízí (ráfky mají 18 nebo 20 palců) a jako bonus přidává rozšířené blatníky s tmavým ochranným obložením. Na výběr bude sedm barev karosérie - Hermosa Blue, Mocha Almond, Forged Copper, Gun Metallic, Super Black, Brilliant Silver a Pearl White.
Standardem je osm míst v interiéru se dvěma trojmístnými lavicemi ve druhé a třetí řadě. Jejich opěradla jsou dělená v poměru 60:40 a v případě nutnosti je lze sklopit do podlahy, čímž vznikne rovná ložná plocha. Za příplatek jsou dostupná dvě samostatná sedadla ve druhé řadě, mezi nimiž je velký středový box. Ten se nachází také mezi předními sedadly s elektrickým nastavováním ve čtyřech směrech. Automatická dvouzónová klimatizace má výdechy i pro druhou řadu sedadel, ty jsou netradičně umístěné na střeše z boku, což přispívá k ideální teplotě pro každé sedadlo zvlášť. A pokud je řeč o sedadlech, nesmíme zapomenout, že standardně nebo za příplatek (dle verze) je dostupné jejich vyhřívání, odvětrávání a kožené čalounění.
Každá Armada dostane navigační systém s osmipalcovou obrazovkou a informacemi v reálném čase, stejné je to s audiosystémem Bose se třinácti reproduktory a satelitním rádiem. Vrcholné provedení Platinum má do zadní části předních opěrek hlav integrované dva sedmipalcové displeje zábavního systému s DVD přehrávačem, dálkovým ovládáním a párem bezdrátových sluchátek. Chybět nebude ani panoramatická střecha nebo bezklíčkové startování. Praktičnost kabiny dokazují vedle středového boxu ještě čtyři držáky na láhve nebo devět držáků nápojů. Na výběr budou tři barvy čalounění - Charcoal a Almond pro látku nebo kůži a Tan výhradně pro kůži.
Pod kapotou i nadále pracuje 5.6litrový osmiválec, který je ale součástí nové řady Endurance. Proto nabízí variabilní časování a zdvih ventilů, přímé vstřikování paliva nebo kompresní poměr 11,2:1. Výkon 395 koní je dostupný při 5200 ot./min, zatímco točivý moment 544 Nm už při 4000 ot./min. K dispozici bude pohon zadních nebo všech kol, na něž přenáší sílu sedmistupňový automat s technologiemi Adaptive Shift Control a Downshift Rev Matching. Čtyřkolka, za normálních podmínek s distribucí výkonu jen na zadní nápravu, využívá volič s režimy Auto, 2WD, 4H a 4LO, její součástí je též elektronicky řízená redukce. Řízení dostalo posilovač, reagující na rychlost vozidla.
Podvozek má vpředu i vzadu nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky, jeho naladění potom poskytuje příkladné jízdní vlastnosti a komfort na i mimo silnici. Z elektronických pomocníků nechybí přednárazový systém, nouzové brzdění, adaptivní tempomat, hlídání bezpečné vzdálenosti, varování při opuštění jízdního pruhu, monitorování slepého úhlu nebo panoramatický kamerový systém. Na výběr budou výbavové stupně SV, SL a Platinum, do prodeje potom Nissan Armada zamíří letos v létě. Výroba bude probíhat v Japonsku.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.