Nissan Armada přijíždí ve druhém vydání, svými kvalitami se vyrovná nejlepším

ar6, 16. února 2016, 03:15 Google+

První generace Nissanu Armada technicky vycházela z pickupu Titan a byla v poslední době jediným modelem severoamerické palety SUV a crossoverů značky, který neprošel generační výměnou. Příchodem nového vydání velkého SUV už ale ani jedna z výše popsaných informací neplatí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan Armada je ve druhé generaci o něco delší, komfortnější i schopnější.

Nissan Armada je ve druhé generaci o něco delší, komfortnější i schopnější. | foto: Nissan

Sdílejte článek

Nissan Armada s pořadovým číslem dvě vychází, jak ostatně napovídá vnější vzhled, z Patrolu, který slaví úspěchy třeba na Středním východě, respektive Infiniti QX80. Mezigeneračně je novinka sice o 30,5 milimetru delší, zároveň ale stojí na rozvoru zkráceném o 53 milimetrů. O přibližně 15 milimetrů narostla šířka vozu, naopak výška je 56 mm nižší. Důležitější než rozměry je ale zachování žebřinového rámu, krabicovitá karosérie je potom o 20 procent tužší.

img-responsive

Technici Nissanu zachovali žebřinový rám, Nissan Armada. | foto: Nissan

Vzhled osmimístného modelu plně zapadá do současného portfolia japonské automobilky. Znamená to masku chladiče ve tvaru písmene V, na níž navazují reflektory s LED diodami denního svícení, diodovými potkávacími světly a halogenovými dálkovými světly. LED technologii využívají též zadní světla. K velkému autu patří nejen množství chromu, ale i velká kola. Oboje nová Armada nabízí (ráfky mají 18 nebo 20 palců) a jako bonus přidává rozšířené blatníky s tmavým ochranným obložením. Na výběr bude sedm barev karosérie - Hermosa Blue, Mocha Almond, Forged Copper, Gun Metallic, Super Black, Brilliant Silver a Pearl White.

Standardem je osm míst v interiéru se dvěma trojmístnými lavicemi ve druhé a třetí řadě. Jejich opěradla jsou dělená v poměru 60:40 a v případě nutnosti je lze sklopit do podlahy, čímž vznikne rovná ložná plocha. Za příplatek jsou dostupná dvě samostatná sedadla ve druhé řadě, mezi nimiž je velký středový box. Ten se nachází také mezi předními sedadly s elektrickým nastavováním ve čtyřech směrech. Automatická dvouzónová klimatizace má výdechy i pro druhou řadu sedadel, ty jsou netradičně umístěné na střeše z boku, což přispívá k ideální teplotě pro každé sedadlo zvlášť. A pokud je řeč o sedadlech, nesmíme zapomenout, že standardně nebo za příplatek (dle verze) je dostupné jejich vyhřívání, odvětrávání a kožené čalounění.

img-responsive

Palubní deska odpovídá velikosti vozu, Nissan Armada. | foto: Nissan

Každá Armada dostane navigační systém s osmipalcovou obrazovkou a informacemi v reálném čase, stejné je to s audiosystémem Bose se třinácti reproduktory a satelitním rádiem. Vrcholné provedení Platinum má do zadní části předních opěrek hlav integrované dva sedmipalcové displeje zábavního systému s DVD přehrávačem, dálkovým ovládáním a párem bezdrátových sluchátek. Chybět nebude ani panoramatická střecha nebo bezklíčkové startování. Praktičnost kabiny dokazují vedle středového boxu ještě čtyři držáky na láhve nebo devět držáků nápojů. Na výběr budou tři barvy čalounění -  Charcoal a Almond pro látku nebo kůži a Tan výhradně pro kůži.

Pod kapotou i nadále pracuje 5.6litrový osmiválec, který je ale součástí nové řady Endurance. Proto nabízí variabilní časování a zdvih ventilů, přímé vstřikování paliva nebo kompresní poměr 11,2:1. Výkon 395 koní je dostupný při 5200 ot./min, zatímco točivý moment 544 Nm už při 4000 ot./min. K dispozici bude pohon zadních nebo všech kol, na něž přenáší sílu sedmistupňový automat s technologiemi Adaptive Shift Control a Downshift Rev Matching. Čtyřkolka, za normálních podmínek s distribucí výkonu jen na zadní nápravu, využívá volič s režimy Auto, 2WD, 4H a 4LO, její součástí je též elektronicky řízená redukce. Řízení dostalo posilovač, reagující na rychlost vozidla.

Podvozek má vpředu i vzadu nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky, jeho naladění potom poskytuje příkladné jízdní vlastnosti a komfort na i mimo silnici. Z elektronických pomocníků nechybí přednárazový systém, nouzové brzdění, adaptivní tempomat, hlídání bezpečné vzdálenosti, varování při opuštění jízdního pruhu, monitorování slepého úhlu nebo panoramatický kamerový systém. Na výběr budou výbavové stupně SV, SL a Platinum, do prodeje potom Nissan Armada zamíří letos v létě. Výroba bude probíhat v Japonsku.

Vytisknout

Diskuze: Nissan Armada přijíždí ve druhém vydání, svými kvalitami se vyrovná nejlepším

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Povedený render ukazuje Seat Ateca s prvky Škody VisionS.

Ilustrace Seatu Ateca s logem Škody má ukazovat Kodiaqa, ve skutečnosti je to…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud