První generace Nissanu Armada technicky vycházela z pickupu Titan a byla v poslední době jediným modelem severoamerické palety SUV a crossoverů značky, který neprošel generační výměnou. Příchodem nového vydání velkého SUV už ale ani jedna z výše popsaných informací neplatí.
Nissan Armada s pořadovým číslem dvě vychází, jak ostatně napovídá vnější vzhled, z Patrolu, který slaví úspěchy třeba na Středním východě, respektive Infiniti QX80. Mezigeneračně je novinka sice o 30,5 milimetru delší, zároveň ale stojí na rozvoru zkráceném o 53 milimetrů. O přibližně 15 milimetrů narostla šířka vozu, naopak výška je 56 mm nižší. Důležitější než rozměry je ale zachování žebřinového rámu, krabicovitá karosérie je potom o 20 procent tužší.
Vzhled osmimístného modelu plně zapadá do současného portfolia japonské automobilky. Znamená to masku chladiče ve tvaru písmene V, na níž navazují reflektory s LED diodami denního svícení, diodovými potkávacími světly a halogenovými dálkovými světly. LED technologii využívají též zadní světla. K velkému autu patří nejen množství chromu, ale i velká kola. Oboje nová Armada nabízí (ráfky mají 18 nebo 20 palců) a jako bonus přidává rozšířené blatníky s tmavým ochranným obložením. Na výběr bude sedm barev karosérie - Hermosa Blue, Mocha Almond, Forged Copper, Gun Metallic, Super Black, Brilliant Silver a Pearl White.
Standardem je osm míst v interiéru se dvěma trojmístnými lavicemi ve druhé a třetí řadě. Jejich opěradla jsou dělená v poměru 60:40 a v případě nutnosti je lze sklopit do podlahy, čímž vznikne rovná ložná plocha. Za příplatek jsou dostupná dvě samostatná sedadla ve druhé řadě, mezi nimiž je velký středový box. Ten se nachází také mezi předními sedadly s elektrickým nastavováním ve čtyřech směrech. Automatická dvouzónová klimatizace má výdechy i pro druhou řadu sedadel, ty jsou netradičně umístěné na střeše z boku, což přispívá k ideální teplotě pro každé sedadlo zvlášť. A pokud je řeč o sedadlech, nesmíme zapomenout, že standardně nebo za příplatek (dle verze) je dostupné jejich vyhřívání, odvětrávání a kožené čalounění.
Každá Armada dostane navigační systém s osmipalcovou obrazovkou a informacemi v reálném čase, stejné je to s audiosystémem Bose se třinácti reproduktory a satelitním rádiem. Vrcholné provedení Platinum má do zadní části předních opěrek hlav integrované dva sedmipalcové displeje zábavního systému s DVD přehrávačem, dálkovým ovládáním a párem bezdrátových sluchátek. Chybět nebude ani panoramatická střecha nebo bezklíčkové startování. Praktičnost kabiny dokazují vedle středového boxu ještě čtyři držáky na láhve nebo devět držáků nápojů. Na výběr budou tři barvy čalounění - Charcoal a Almond pro látku nebo kůži a Tan výhradně pro kůži.
Pod kapotou i nadále pracuje 5.6litrový osmiválec, který je ale součástí nové řady Endurance. Proto nabízí variabilní časování a zdvih ventilů, přímé vstřikování paliva nebo kompresní poměr 11,2:1. Výkon 395 koní je dostupný při 5200 ot./min, zatímco točivý moment 544 Nm už při 4000 ot./min. K dispozici bude pohon zadních nebo všech kol, na něž přenáší sílu sedmistupňový automat s technologiemi Adaptive Shift Control a Downshift Rev Matching. Čtyřkolka, za normálních podmínek s distribucí výkonu jen na zadní nápravu, využívá volič s režimy Auto, 2WD, 4H a 4LO, její součástí je též elektronicky řízená redukce. Řízení dostalo posilovač, reagující na rychlost vozidla.
Podvozek má vpředu i vzadu nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky, jeho naladění potom poskytuje příkladné jízdní vlastnosti a komfort na i mimo silnici. Z elektronických pomocníků nechybí přednárazový systém, nouzové brzdění, adaptivní tempomat, hlídání bezpečné vzdálenosti, varování při opuštění jízdního pruhu, monitorování slepého úhlu nebo panoramatický kamerový systém. Na výběr budou výbavové stupně SV, SL a Platinum, do prodeje potom Nissan Armada zamíří letos v létě. Výroba bude probíhat v Japonsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?