Audi po delším napínání oficiálně představilo novou generaci velkého SUV Q7 na North American International Auto Show.
Audi Q7 nové generace má nastavit nová měřítka ve svém segmentu, o což se má postarat jedinečný design a bohatá výbava. Vůz dostal obří mřížku chladiče a příď zdobí xenonové, LED nebo Matrix LED světlomety. Naprosto nová je i záď, kde jsou umístěny zadní LED světlomety. Svou délkou přesahuje nová Q7 pětimetrovou hranici o 5 cm, široké je 1,97 metru a vysoké 1,74 metru. Ve srovnání s předchůdcem je tak o 37 mm kratší a 15 mm užší.
Kabina nabízí vysoce kvalitní materiály a moderní design. Nejdůležitější funkce patří vnitřní LED osvětlení, dřevěné nebo hliníkové obložení a látkové / Alcantarové/ kožené potahy sedadel. K dispozici je také vylepšený informační systém MMI a nový systém klimatizace se svým vlastním displejem a páčkové přepínače. Model může být vybaven i mnoha příplatky, včetně tabletů s displejem o rozměru 10,1 palce a audio systém Bang & Olufsen s 3D efektem.
Pod kapotou bude se objeví následující paleta motorů včetně:
2.0 TFSI s výkonem 252 koní a s 370 Nm točivého momentu
3,0 l TFSI s výkonem 333 koní a s 440 Nm točivého momentu
3,0 l TDI s výkonem 218 koní a s 500 Nm točivého momentu
3,0 l TDI s výkonem 272 koní a s 600 Nm točivého momentu
K dispozici bude také hybridní verze Q7 e-tron quattro plug-in hybrid, která má TDI motor o objemu 3,0 litru a osmistupňovou převodovku Tiptronic s integrovaným elektromotorem. To umožňuje vozidlu produkovat kombinovaný maximální výkon 373 koní a 700 Nm točivého momentu. Do prodeje přijde nová Audi Q7 letos na jaře a například Němci za ní dají minimálně 61 tisíc eur (v přepočtu 1,72 milionu korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?