Britské zastoupení značky Kia představilo tento týden speciální edici malého modelu Picanto s přízviskem Quantum. To přináší především bohatší výbavu a bude nabízeno výhradně jako třídveřové provedení.
Picanto Quantum dostalo stříbrně šedou metalízu Titanium, lité 15-palcová kola a bohatou výbavu. Do ní se v základu zařadí automatická klimatizace, startování tlačítkem a elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s LED pásky pro blinkry. Zákazníci budou dále u edice Quantum těžit z prémiového zvukového systému se šesti reproduktory, do špatných světelných podmínek se hodí přední mlhové světlomety, pro teplé dny zase elektrické posuvné střešní okno,.
Pod kapotou je vozu se ocitne malý 1,25-litrový benzínový motor s výkonem 84 koní a 120 Nm točivého momentu. S ním spolupracuje pětistupňovou manuální převodovka, popřípadě na přání lze zvolit čtyřrychlostní automat. S manuálem zrychlí malé Picanto z 0 na 100 km/h za 11 sekund a dosáhne maximální rychlosti 170 km/h. Pokud jde o automat, s ním vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,9 sekundy a dosáhne maximálky 162 km/h.
Zdroj: Kia
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?