Volkswagen XL1: hybridní sporťák umí až 160 km/h

Volkswagen XL1
Volkswagen XL1, foto: Volkswagen
Stanislav Růžička 22. února 2013 01:52
Sdílej:

Revoluční dvoumístný hybrid Volkswagenu pod označením XL1 s průměrnou spotřebou 0,9l/100km a emisemi 21g/km CO2 jde do výroby. Kdy? Pravděpodobně ještě tento rok.

Již za necelý měsíc nás, milovníky automobilů, čeká velká událost - Ženevský autosalon. Zastoupení si zde najdou kromě klasických benzinových a naftových agregátů i vozy s nálepkou hybridního pohonu. Přesně takovým bude XL1 koncernu Volkswagen.Vůz s karoserií tvaru kapky z uhlíkových vláken byl poprvé představen před dvěma lety. Zde se však jedná již o skutečný vůz, který bude brázdit možná i naše české dálnice a zbylé polní cesty. Agregát vozu tvoří dvouválcový turbodiesel o objemu 800cm3, výkonu 47 koní a točivém momentem 121Nm, podporovaný elektrickým motorem o výkonu 27 koní (100Nm) a kapacitě 5,5kWh. S hmotností 795 kg a perfektní aerodynamikou o součiniteli odporu 0,189 je tak výše udávaná spotřeba více než reálná.S malinkatou, jen deseti litrovou nádrží ujede XL1 v kombinaci diesel-elektromotor úctyhodných 310 mil! Což je orientačně 500 kilometrů. Při absenci benzinek ve směru trajektorie vašich cest zvládne elektromotor sám pohánět vůz 50 kilometrů.První série bude obsahovat 50 vozů. V případě prodejních úspěchu se počítá s více než tisícovou produkcí. Něco více Vám jistě rádi povědí přímo u stánku automobilky, která zde bude mít více než slušné modelové zastoupení.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.