Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Kia oficiálně potvrdila, že její nové elektrické SUV EV5 vstoupí na evropský trh na začátku roku 2026. Světová premiéra pětidveřového modelu dlouhého zhruba 4,60 metru proběhne na zářijovém autosalonu IAA Mobility v Mnichově. Značka tím pokračuje v rychlém rozšiřování své elektrické ofenzivy.
Design EV5 navazuje na stylistický jazyk větších sourozenců EV3 a EV9. V Evropě bude SUV dostupné ve dvou variantách – s pohonem předních kol o výkonu 150 kW (204 koní) a s pohonem všech kol s výkonem až 230 kW (313 koní). Zákazníci si budou moci vybrat mezi dvěma kapacitami baterií – 64 kWh a 88 kWh.
Dojezd se podle údajů z čínského měřicího cyklu pohybuje mezi 530 a 720 kilometry. To by z nového modelu mohlo udělat vážného hráče na trhu s rodinnými SUV. Kia zatím neuvedla přesnou cenu, ale odhaduje se, že základní verze by mohla začínat na 45 000 eurech (kolem 1,2 milionů korun).
Na IAA Mobility představí Kia i další elektrické novinky. Německou premiéru zde zažije kompaktní model EV4 a téměř sériově připravený koncept malého elektromobilu EV2. K vidění bude také užitková platforma PV5, určená pro lehká elektrická vozidla.
Expozice značky Kia bude umístěna v otevřeném prostoru na mnichovské Ludwigstraße, kam budou mít návštěvníci přístup bez nutnosti vstupenky. Automobilka tím chce přiblížit budoucnost elektromobility co nejširšímu publiku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?