Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Kia se nyní pochlubila prvními snímky svého nového elektromobilu EV4, který bude patřit do střední třídy a bude dostupný v podobě sedanu i kombi.
Tento model je postaven na osvědčené platformě E-GM s 400voltovou architekturou, kterou již využívá i model EV3. Očekává se, že EV4 nabídne dvě varianty baterie – 58 kWh a 81 kWh – což v kombinaci s aerodynamickým designem znamená, že EV4 by mohl dosáhnout ještě většího dojezdu než EV3.
Při použití větší baterie se dojezd dostane pravděpodobně přes 600 km, přičemž podrobnosti o technických specifikacích Kia odhalí později.
Nový model EV4 si zachovává silnou vizuální podobnost s modelem EV3, což je dáno designovou filozofií Kia „Opposites United“. Tato filozofie se projevuje výraznými prvky, jako jsou plastové rámy kolem podběhů kol, které dávají vozu robustní vzhled, a úzké vertikálně uspořádané LED světlomety.
Stejně jako u EV3, i EV4 bude k dispozici ve variantě GT-Line, která nabídne sportovnější vzhled a dojem. Vzhledem k tomu, že sedany střední třídy nejsou v Evropě u zákazníků tak oblíbené, Kia bude mít velkou výzvu při přitahování pozornosti pro tento model na evropském trhu.
Interiér modelu Kia EV4 bude odhalen na Kia EV Day, který se uskuteční koncem února ve španělské Tarragoně. Na této akci bude mít premiéru také elektrická dodávka PV5 a koncept malého elektromobilu EV2.
Kia plánuje uvést EV4 na evropský trh koncem tohoto roku, přičemž ceny by měly začínat na již zmíněných přibližně 40 000 eurech (tedy cca 1 milionu korun - poznámka redakce).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?