Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Kia se nyní pochlubila prvními snímky svého nového elektromobilu EV4, který bude patřit do střední třídy a bude dostupný v podobě sedanu i kombi.
Tento model je postaven na osvědčené platformě E-GM s 400voltovou architekturou, kterou již využívá i model EV3. Očekává se, že EV4 nabídne dvě varianty baterie – 58 kWh a 81 kWh – což v kombinaci s aerodynamickým designem znamená, že EV4 by mohl dosáhnout ještě většího dojezdu než EV3.
Při použití větší baterie se dojezd dostane pravděpodobně přes 600 km, přičemž podrobnosti o technických specifikacích Kia odhalí později.
Nový model EV4 si zachovává silnou vizuální podobnost s modelem EV3, což je dáno designovou filozofií Kia „Opposites United“. Tato filozofie se projevuje výraznými prvky, jako jsou plastové rámy kolem podběhů kol, které dávají vozu robustní vzhled, a úzké vertikálně uspořádané LED světlomety.
Stejně jako u EV3, i EV4 bude k dispozici ve variantě GT-Line, která nabídne sportovnější vzhled a dojem. Vzhledem k tomu, že sedany střední třídy nejsou v Evropě u zákazníků tak oblíbené, Kia bude mít velkou výzvu při přitahování pozornosti pro tento model na evropském trhu.
Interiér modelu Kia EV4 bude odhalen na Kia EV Day, který se uskuteční koncem února ve španělské Tarragoně. Na této akci bude mít premiéru také elektrická dodávka PV5 a koncept malého elektromobilu EV2.
Kia plánuje uvést EV4 na evropský trh koncem tohoto roku, přičemž ceny by měly začínat na již zmíněných přibližně 40 000 eurech (tedy cca 1 milionu korun - poznámka redakce).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?