Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Kia se nyní pochlubila prvními snímky svého nového elektromobilu EV4, který bude patřit do střední třídy a bude dostupný v podobě sedanu i kombi.
Tento model je postaven na osvědčené platformě E-GM s 400voltovou architekturou, kterou již využívá i model EV3. Očekává se, že EV4 nabídne dvě varianty baterie – 58 kWh a 81 kWh – což v kombinaci s aerodynamickým designem znamená, že EV4 by mohl dosáhnout ještě většího dojezdu než EV3.
Při použití větší baterie se dojezd dostane pravděpodobně přes 600 km, přičemž podrobnosti o technických specifikacích Kia odhalí později.
Nový model EV4 si zachovává silnou vizuální podobnost s modelem EV3, což je dáno designovou filozofií Kia „Opposites United“. Tato filozofie se projevuje výraznými prvky, jako jsou plastové rámy kolem podběhů kol, které dávají vozu robustní vzhled, a úzké vertikálně uspořádané LED světlomety.
Stejně jako u EV3, i EV4 bude k dispozici ve variantě GT-Line, která nabídne sportovnější vzhled a dojem. Vzhledem k tomu, že sedany střední třídy nejsou v Evropě u zákazníků tak oblíbené, Kia bude mít velkou výzvu při přitahování pozornosti pro tento model na evropském trhu.
Interiér modelu Kia EV4 bude odhalen na Kia EV Day, který se uskuteční koncem února ve španělské Tarragoně. Na této akci bude mít premiéru také elektrická dodávka PV5 a koncept malého elektromobilu EV2.
Kia plánuje uvést EV4 na evropský trh koncem tohoto roku, přičemž ceny by měly začínat na již zmíněných přibližně 40 000 eurech (tedy cca 1 milionu korun - poznámka redakce).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.