V dnešní době elektrické, kdy se o každou setinku sekundy přetahují vozy jako je Tesla a nebo Rimac s hromadou motorů a megawatty výkonu, jim vypálí rybník spalovací auto s náhon pouze jedné nápravy. A tím je právě Dodge Challenger SRT Demon 170 s přeplňovaným motorem V8 a náhonem pouze na zadní kola.
Začněme tím hlavním, co způsobilo onu ohromnou dynamiku již trochou letového amerického muscle car. Pod přední kapotou se nachází kompresorem přeplňovaný osmiválec Hellcat o objemu 6,2 litru. Samotný kompresor, který pod tlakem 1,47 baru zásobuje motor čerstvým vzduchem má objem 3 litry. Nejvyšší výkon démonického osmiválce je 764 kW (1039 koní) a točivý moment 1231 N.m. Špičkové hodnoty motor dosahuje při použití paliva E85, tedy směs 15 % benzínu a 85 % etanolu. Při použití běžného paliva je pak výkon o více než 100 koní nižší. Obrovský výkon motoru putuje pouze ke kolům zadní nápravy. Aby bylo možné výkon přenést, obouvají zadní kola pneumatiky Mickey Thompson ET Street R v rozměru 315/50 R17.
Za výslednou dynamiku by se nestyděl ani Dominic Toretto, který miloval "10 sekundové káry". Démonický Challenger totiž zdolá 1/4 míle v čase 8,91 sekundy s konečnou rychlostí 243 km/h. Pro někoho, kdo si to neumí představit to známá, že vůz zrychlí z 0 na 243 km/h pod 9 s. Dodge se postaví na zadní, zdolá z 0 na 60 MPH (96 km/h) za dechberoucích 1,66 s a letí dál pro titul historicky prvního sériového vozu jehož čas na čtvrt míle začíná číslicí 8! O maximální rychlosti se pouze spekuluje. Nicméně měla by dosahovat hodnoty okolo 346 km/h.
Rozlučkového Dodge Challenger SRT Demon 170 vznikne pouze 3300 kusů. Z toho 3000 kusů má být pro domácí trh a 300 kusů pro sousední Kanadu. Cena je stejně démonická jako vůz samotný a to 96 666 USD (asi 2,1 milionů Kč).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?