V dnešní době elektrické, kdy se o každou setinku sekundy přetahují vozy jako je Tesla a nebo Rimac s hromadou motorů a megawatty výkonu, jim vypálí rybník spalovací auto s náhon pouze jedné nápravy. A tím je právě Dodge Challenger SRT Demon 170 s přeplňovaným motorem V8 a náhonem pouze na zadní kola.
Začněme tím hlavním, co způsobilo onu ohromnou dynamiku již trochou letového amerického muscle car. Pod přední kapotou se nachází kompresorem přeplňovaný osmiválec Hellcat o objemu 6,2 litru. Samotný kompresor, který pod tlakem 1,47 baru zásobuje motor čerstvým vzduchem má objem 3 litry. Nejvyšší výkon démonického osmiválce je 764 kW (1039 koní) a točivý moment 1231 N.m. Špičkové hodnoty motor dosahuje při použití paliva E85, tedy směs 15 % benzínu a 85 % etanolu. Při použití běžného paliva je pak výkon o více než 100 koní nižší. Obrovský výkon motoru putuje pouze ke kolům zadní nápravy. Aby bylo možné výkon přenést, obouvají zadní kola pneumatiky Mickey Thompson ET Street R v rozměru 315/50 R17.
Za výslednou dynamiku by se nestyděl ani Dominic Toretto, který miloval "10 sekundové káry". Démonický Challenger totiž zdolá 1/4 míle v čase 8,91 sekundy s konečnou rychlostí 243 km/h. Pro někoho, kdo si to neumí představit to známá, že vůz zrychlí z 0 na 243 km/h pod 9 s. Dodge se postaví na zadní, zdolá z 0 na 60 MPH (96 km/h) za dechberoucích 1,66 s a letí dál pro titul historicky prvního sériového vozu jehož čas na čtvrt míle začíná číslicí 8! O maximální rychlosti se pouze spekuluje. Nicméně měla by dosahovat hodnoty okolo 346 km/h.
Rozlučkového Dodge Challenger SRT Demon 170 vznikne pouze 3300 kusů. Z toho 3000 kusů má být pro domácí trh a 300 kusů pro sousední Kanadu. Cena je stejně démonická jako vůz samotný a to 96 666 USD (asi 2,1 milionů Kč).
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.