V dnešní době elektrické, kdy se o každou setinku sekundy přetahují vozy jako je Tesla a nebo Rimac s hromadou motorů a megawatty výkonu, jim vypálí rybník spalovací auto s náhon pouze jedné nápravy. A tím je právě Dodge Challenger SRT Demon 170 s přeplňovaným motorem V8 a náhonem pouze na zadní kola.
Začněme tím hlavním, co způsobilo onu ohromnou dynamiku již trochou letového amerického muscle car. Pod přední kapotou se nachází kompresorem přeplňovaný osmiválec Hellcat o objemu 6,2 litru. Samotný kompresor, který pod tlakem 1,47 baru zásobuje motor čerstvým vzduchem má objem 3 litry. Nejvyšší výkon démonického osmiválce je 764 kW (1039 koní) a točivý moment 1231 N.m. Špičkové hodnoty motor dosahuje při použití paliva E85, tedy směs 15 % benzínu a 85 % etanolu. Při použití běžného paliva je pak výkon o více než 100 koní nižší. Obrovský výkon motoru putuje pouze ke kolům zadní nápravy. Aby bylo možné výkon přenést, obouvají zadní kola pneumatiky Mickey Thompson ET Street R v rozměru 315/50 R17.
Za výslednou dynamiku by se nestyděl ani Dominic Toretto, který miloval "10 sekundové káry". Démonický Challenger totiž zdolá 1/4 míle v čase 8,91 sekundy s konečnou rychlostí 243 km/h. Pro někoho, kdo si to neumí představit to známá, že vůz zrychlí z 0 na 243 km/h pod 9 s. Dodge se postaví na zadní, zdolá z 0 na 60 MPH (96 km/h) za dechberoucích 1,66 s a letí dál pro titul historicky prvního sériového vozu jehož čas na čtvrt míle začíná číslicí 8! O maximální rychlosti se pouze spekuluje. Nicméně měla by dosahovat hodnoty okolo 346 km/h.
Rozlučkového Dodge Challenger SRT Demon 170 vznikne pouze 3300 kusů. Z toho 3000 kusů má být pro domácí trh a 300 kusů pro sousední Kanadu. Cena je stejně démonická jako vůz samotný a to 96 666 USD (asi 2,1 milionů Kč).
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.