Nový koncepční model Toyota bZ Compact SUV Concept se ve světové premiéře představuje na mezinárodním autosalonu Los Angeles Auto Show 2022. Toyota tím dává nahlédnout, jak by mohl vypadat další vývoj a rozšiřování vize pod zastřešujícím označením „bZ“, tedy Beyond Zero.
Koncepční model Toyota bZ Compact SUV Concept byl navržen jako výhradně bateriový elektromobil s čistým designem. Auto prezentuje minimalistický design ve spojení s budoucností. Koncept představuje vozidlo s nulovými emisemi, využívající udržitelné a ekologické materiály, které současně přinášejí agilní jízdní schopnosti, špičkové technologie a stylový vzhled.
Aerodynamická podoba konceptu jde ruku v ruce s futuristickým vzhledem včetně kol vytlačených do samotných rohů karoserie ve prospěch dravého postoje. Vozidlo tak evokuje dojem pohybu i ve chvílích, kdy nehnutě stojí na místě. O pokročilých technologiích vypovídají krátké převisy a šípovité tvary vozidla, zatímco zužující se kabina působí dojmem agility ve prospěch nízkého aerodynamického odporu.
Ostré stylistické ztvárnění pokračuje v interiéru s luxusními povrchy a celkově výrazným vzhledem. Za zmínku stojí zejména ekologické materiály, jako například sedadla vyrobená z rostlinných a recyklovaných materiálů v souladu s motivem Beyond Zero.
Palubní osobní asistent zajišťuje propojení řidiče a zbytku posádky s vozidlem prostřednictvím zvuků a světelných prvků, které se přesouvají po kabině v reakci na požadavky či příkazy předních a zadních pasažérů.
Toyota prostřednictvím filozofie Beyond Zero prezentuje vizi budoucnosti, kdy se dosahuje uhlíkové neutrality praktickým zaváděním celého portfolia produktů používajících vyspělé technologie pohonů na alternativní paliva, resp. pohonů s nulovými emisemi.
Další informace o uvedeném koncepčním modelu budou zveřejněny v prosinci 2022.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?