NOVÝ PEUGEOT 408: poslední testy před odhalením

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 15. června 2022, 14:54 Google+

Nový Peugeot 408 bude představen 22. června. Zatím ale stále zůstává maskovaný, takže detaily jsou prozatím skryté. Nadále je ale podrobován nejpřísnějším testům v rámci příprav na podzimní uvedení do výroby. Nový Peugeot 408 sice dostal přívlastek „nečekaný“, protože se stane zcela novou a neočekávanou součástí modelové řady Peugeot, nicméně validační program se stejně jako u ostatních modelů řídí mimořádně přesným protokolem, který zahrnuje testy na silnicích i tratích, v laboratoři a na speciálních zkušebních zařízeních. Cílem je nekompromisní kvalita a dokonalost hned od prvních vyrobených kusů

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
peugeot 408

peugeot 408 | foto: Peugeot ČR

Sdílejte článek

Dokonalost na dosah

Nový vůz má být excelentní, a to jak z hlediska výkonu, tak i kvality. To vyžaduje řadu testů a zkoušek všeho druhu. Především se provádějí četné simulace pomocí vysoce sofistikovaných počítačových programů, které umožňují urychlit vývoj a zároveň co nejlépe využít zdroje. Před více než rokem byl zahájen interní plán validace (IVP), který se skládá ze série testů, kterou postupují bez výjimky veškeré součásti a moduly vozu.

Týmy pověřené validací tak dostaly k dispozici první maskované exempláře nového modelu 408. Pod lepicí fólii, jejíž grafika rozmazává vnímání linií a objemů, byly přidány plastové a pěnové prvky, které dokonale skrývají finální podobu vozu.

img-responsive

peugeot 408 | foto: Peugeot ČR

Ve formě těchto testovacích vozů najel nový Peugeot 408 již celkem 1 100 000 km ve všech možných podmínkách, na všech typech silnic a v nejrůznějších klimatických podmínkách. Překonal přejezdy brodů, zpevněné i vyježděné cesty, štěrk, jízdu v extrémním horku i mrazu, ve dne i v noci. Po celou dobu vše bylo opětovně testováno a zkoušeno, zkoumáno a vyhodnocováno. Každý kilometr ujetý v těchto extrémních podmínkách odpovídá několika desítkám kilometrů, které ujede běžný uživatel. 

Postupem času a v případě, že to testy vyžadují, se maskování odlehčuje. A mimo dohled, na zkušebních zařízeních, v laboratořích a aerodynamických tunelech, jsou vozy bez maskování podrobovány mnoha dalším zkouškám, často ještě náročnějším, než jsou ty, které podstupují na silnici. Zkušební zařízení se čtyřmi zvedáky simuluje nejextrémnější namáhání, aby bylo možné změřit únavu konstrukce vozu. 

„Naším cílem je dokonalost. Snažíme se otestovat nejen kvalitu samotné koncepce nového vozu Peugeot 408, ale také jeho uživatelské charakteristiky, tedy všechny situace, s nimiž se mohou jeho majitelé setkat. Ve všem jdeme až za limit, jak na silnici, tak ještě více v laboratořích a na zkušebních zařízeních. Jsme na sebe nesmírně nároční, ale je pro nás skutečným potěšením pracovat na tomto projektu tak tvrdě, protože celý tým je do nového modelu 408 zamilovaný,“ prozradil Emmanuel Lafaury, ředitel projektu Peugeot 408. 

Přírůstek s nádhernou siluetou 

Pod poslední verzí maskování nového modelu 408 je zřejmá nádherná silueta dynamického fastbacku se zvýšenou karoserií, velkými koly a charakteristickým postojem šelmy, který je pro modely značky typický. 

Nový Peugeot 408 byl navržen tak, aby poskytoval zodpovědné potěšení z jízdy. Mimořádná péče byla věnována jeho aerodynamice. Výsledkem je optimalizace průniku vzduchu ze všech úhlů. 

Nový model Peugeot se bude prodávat pod označením Peugeot 408, s výjimkou Číny, kde ponese název 408X.

Vytisknout

Diskuze: NOVÝ PEUGEOT 408: poslední testy před odhalením

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

Volkswagen Tiguan

Velké slevy u sedmi nových VW - levnější už to nebude!

Dacia Duster 2024, nejhezčí Dacia všech dob?

Dacia změní image. Bude levnější alternativou k Jeepu. A příjde nový model

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Škoda dělá z Čechů hlupáky! Enyaq v Německu koupíte o 190 tisíc levněji, než v Česku, zjistil Hofy

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

Průlom ve vodíkové technologii? Japonci tvrdí, že ano

reklama

Doporučujeme

Honda HR-V e:HEV

Test: Honda HR-V e:HEV, mezigenerační evoluce k lepšímu, ale ne ve všech…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

  2. Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud