Nový Peugeot 408 bude představen 22. června. Zatím ale stále zůstává maskovaný, takže detaily jsou prozatím skryté. Nadále je ale podrobován nejpřísnějším testům v rámci příprav na podzimní uvedení do výroby. Nový Peugeot 408 sice dostal přívlastek „nečekaný“, protože se stane zcela novou a neočekávanou součástí modelové řady Peugeot, nicméně validační program se stejně jako u ostatních modelů řídí mimořádně přesným protokolem, který zahrnuje testy na silnicích i tratích, v laboratoři a na speciálních zkušebních zařízeních. Cílem je nekompromisní kvalita a dokonalost hned od prvních vyrobených kusů
Dokonalost na dosah
Nový vůz má být excelentní, a to jak z hlediska výkonu, tak i kvality. To vyžaduje řadu testů a zkoušek všeho druhu. Především se provádějí četné simulace pomocí vysoce sofistikovaných počítačových programů, které umožňují urychlit vývoj a zároveň co nejlépe využít zdroje. Před více než rokem byl zahájen interní plán validace (IVP), který se skládá ze série testů, kterou postupují bez výjimky veškeré součásti a moduly vozu.
Týmy pověřené validací tak dostaly k dispozici první maskované exempláře nového modelu 408. Pod lepicí fólii, jejíž grafika rozmazává vnímání linií a objemů, byly přidány plastové a pěnové prvky, které dokonale skrývají finální podobu vozu.
Ve formě těchto testovacích vozů najel nový Peugeot 408 již celkem 1 100 000 km ve všech možných podmínkách, na všech typech silnic a v nejrůznějších klimatických podmínkách. Překonal přejezdy brodů, zpevněné i vyježděné cesty, štěrk, jízdu v extrémním horku i mrazu, ve dne i v noci. Po celou dobu vše bylo opětovně testováno a zkoušeno, zkoumáno a vyhodnocováno. Každý kilometr ujetý v těchto extrémních podmínkách odpovídá několika desítkám kilometrů, které ujede běžný uživatel.
Postupem času a v případě, že to testy vyžadují, se maskování odlehčuje. A mimo dohled, na zkušebních zařízeních, v laboratořích a aerodynamických tunelech, jsou vozy bez maskování podrobovány mnoha dalším zkouškám, často ještě náročnějším, než jsou ty, které podstupují na silnici. Zkušební zařízení se čtyřmi zvedáky simuluje nejextrémnější namáhání, aby bylo možné změřit únavu konstrukce vozu.
„Naším cílem je dokonalost. Snažíme se otestovat nejen kvalitu samotné koncepce nového vozu Peugeot 408, ale také jeho uživatelské charakteristiky, tedy všechny situace, s nimiž se mohou jeho majitelé setkat. Ve všem jdeme až za limit, jak na silnici, tak ještě více v laboratořích a na zkušebních zařízeních. Jsme na sebe nesmírně nároční, ale je pro nás skutečným potěšením pracovat na tomto projektu tak tvrdě, protože celý tým je do nového modelu 408 zamilovaný,“ prozradil Emmanuel Lafaury, ředitel projektu Peugeot 408.
Přírůstek s nádhernou siluetou
Pod poslední verzí maskování nového modelu 408 je zřejmá nádherná silueta dynamického fastbacku se zvýšenou karoserií, velkými koly a charakteristickým postojem šelmy, který je pro modely značky typický.
Nový Peugeot 408 byl navržen tak, aby poskytoval zodpovědné potěšení z jízdy. Mimořádná péče byla věnována jeho aerodynamice. Výsledkem je optimalizace průniku vzduchu ze všech úhlů.
Nový model Peugeot se bude prodávat pod označením Peugeot 408, s výjimkou Číny, kde ponese název 408X.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.