Nový Peugeot 408 bude představen 22. června. Zatím ale stále zůstává maskovaný, takže detaily jsou prozatím skryté. Nadále je ale podrobován nejpřísnějším testům v rámci příprav na podzimní uvedení do výroby. Nový Peugeot 408 sice dostal přívlastek „nečekaný“, protože se stane zcela novou a neočekávanou součástí modelové řady Peugeot, nicméně validační program se stejně jako u ostatních modelů řídí mimořádně přesným protokolem, který zahrnuje testy na silnicích i tratích, v laboratoři a na speciálních zkušebních zařízeních. Cílem je nekompromisní kvalita a dokonalost hned od prvních vyrobených kusů
Dokonalost na dosah
Nový vůz má být excelentní, a to jak z hlediska výkonu, tak i kvality. To vyžaduje řadu testů a zkoušek všeho druhu. Především se provádějí četné simulace pomocí vysoce sofistikovaných počítačových programů, které umožňují urychlit vývoj a zároveň co nejlépe využít zdroje. Před více než rokem byl zahájen interní plán validace (IVP), který se skládá ze série testů, kterou postupují bez výjimky veškeré součásti a moduly vozu.
Týmy pověřené validací tak dostaly k dispozici první maskované exempláře nového modelu 408. Pod lepicí fólii, jejíž grafika rozmazává vnímání linií a objemů, byly přidány plastové a pěnové prvky, které dokonale skrývají finální podobu vozu.
Ve formě těchto testovacích vozů najel nový Peugeot 408 již celkem 1 100 000 km ve všech možných podmínkách, na všech typech silnic a v nejrůznějších klimatických podmínkách. Překonal přejezdy brodů, zpevněné i vyježděné cesty, štěrk, jízdu v extrémním horku i mrazu, ve dne i v noci. Po celou dobu vše bylo opětovně testováno a zkoušeno, zkoumáno a vyhodnocováno. Každý kilometr ujetý v těchto extrémních podmínkách odpovídá několika desítkám kilometrů, které ujede běžný uživatel.
Postupem času a v případě, že to testy vyžadují, se maskování odlehčuje. A mimo dohled, na zkušebních zařízeních, v laboratořích a aerodynamických tunelech, jsou vozy bez maskování podrobovány mnoha dalším zkouškám, často ještě náročnějším, než jsou ty, které podstupují na silnici. Zkušební zařízení se čtyřmi zvedáky simuluje nejextrémnější namáhání, aby bylo možné změřit únavu konstrukce vozu.
„Naším cílem je dokonalost. Snažíme se otestovat nejen kvalitu samotné koncepce nového vozu Peugeot 408, ale také jeho uživatelské charakteristiky, tedy všechny situace, s nimiž se mohou jeho majitelé setkat. Ve všem jdeme až za limit, jak na silnici, tak ještě více v laboratořích a na zkušebních zařízeních. Jsme na sebe nesmírně nároční, ale je pro nás skutečným potěšením pracovat na tomto projektu tak tvrdě, protože celý tým je do nového modelu 408 zamilovaný,“ prozradil Emmanuel Lafaury, ředitel projektu Peugeot 408.
Přírůstek s nádhernou siluetou
Pod poslední verzí maskování nového modelu 408 je zřejmá nádherná silueta dynamického fastbacku se zvýšenou karoserií, velkými koly a charakteristickým postojem šelmy, který je pro modely značky typický.
Nový Peugeot 408 byl navržen tak, aby poskytoval zodpovědné potěšení z jízdy. Mimořádná péče byla věnována jeho aerodynamice. Výsledkem je optimalizace průniku vzduchu ze všech úhlů.
Nový model Peugeot se bude prodávat pod označením Peugeot 408, s výjimkou Číny, kde ponese název 408X.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?