Nový Peugeot 408 bude představen 22. června. Zatím ale stále zůstává maskovaný, takže detaily jsou prozatím skryté. Nadále je ale podrobován nejpřísnějším testům v rámci příprav na podzimní uvedení do výroby. Nový Peugeot 408 sice dostal přívlastek „nečekaný“, protože se stane zcela novou a neočekávanou součástí modelové řady Peugeot, nicméně validační program se stejně jako u ostatních modelů řídí mimořádně přesným protokolem, který zahrnuje testy na silnicích i tratích, v laboratoři a na speciálních zkušebních zařízeních. Cílem je nekompromisní kvalita a dokonalost hned od prvních vyrobených kusů
Dokonalost na dosah
Nový vůz má být excelentní, a to jak z hlediska výkonu, tak i kvality. To vyžaduje řadu testů a zkoušek všeho druhu. Především se provádějí četné simulace pomocí vysoce sofistikovaných počítačových programů, které umožňují urychlit vývoj a zároveň co nejlépe využít zdroje. Před více než rokem byl zahájen interní plán validace (IVP), který se skládá ze série testů, kterou postupují bez výjimky veškeré součásti a moduly vozu.
Týmy pověřené validací tak dostaly k dispozici první maskované exempláře nového modelu 408. Pod lepicí fólii, jejíž grafika rozmazává vnímání linií a objemů, byly přidány plastové a pěnové prvky, které dokonale skrývají finální podobu vozu.
Ve formě těchto testovacích vozů najel nový Peugeot 408 již celkem 1 100 000 km ve všech možných podmínkách, na všech typech silnic a v nejrůznějších klimatických podmínkách. Překonal přejezdy brodů, zpevněné i vyježděné cesty, štěrk, jízdu v extrémním horku i mrazu, ve dne i v noci. Po celou dobu vše bylo opětovně testováno a zkoušeno, zkoumáno a vyhodnocováno. Každý kilometr ujetý v těchto extrémních podmínkách odpovídá několika desítkám kilometrů, které ujede běžný uživatel.
Postupem času a v případě, že to testy vyžadují, se maskování odlehčuje. A mimo dohled, na zkušebních zařízeních, v laboratořích a aerodynamických tunelech, jsou vozy bez maskování podrobovány mnoha dalším zkouškám, často ještě náročnějším, než jsou ty, které podstupují na silnici. Zkušební zařízení se čtyřmi zvedáky simuluje nejextrémnější namáhání, aby bylo možné změřit únavu konstrukce vozu.
„Naším cílem je dokonalost. Snažíme se otestovat nejen kvalitu samotné koncepce nového vozu Peugeot 408, ale také jeho uživatelské charakteristiky, tedy všechny situace, s nimiž se mohou jeho majitelé setkat. Ve všem jdeme až za limit, jak na silnici, tak ještě více v laboratořích a na zkušebních zařízeních. Jsme na sebe nesmírně nároční, ale je pro nás skutečným potěšením pracovat na tomto projektu tak tvrdě, protože celý tým je do nového modelu 408 zamilovaný,“ prozradil Emmanuel Lafaury, ředitel projektu Peugeot 408.
Přírůstek s nádhernou siluetou
Pod poslední verzí maskování nového modelu 408 je zřejmá nádherná silueta dynamického fastbacku se zvýšenou karoserií, velkými koly a charakteristickým postojem šelmy, který je pro modely značky typický.
Nový Peugeot 408 byl navržen tak, aby poskytoval zodpovědné potěšení z jízdy. Mimořádná péče byla věnována jeho aerodynamice. Výsledkem je optimalizace průniku vzduchu ze všech úhlů.
Nový model Peugeot se bude prodávat pod označením Peugeot 408, s výjimkou Číny, kde ponese název 408X.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.