Francouzská automobilka Renault stále jedná o budoucnosti svých aktivit v Rusku, rozhodnutí o jejich osudu učiní v příštích týdnech. Uvedlo to ČTK podle agentury Reuters s odvoláním na šéfa podniku Lucu de Meo.
Renault již v březnu své aktivity v Rusku pozastavil v důsledku ruské invaze na Ukrajinu. Ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov pak koncem dubna uvedl, že Renault pravděpodobně převede svůj většinový podíl v ruské automobilce AvtoVAZ za symbolickou částku na ruský výzkumný automobilový institut NAMI.
"Jednání stále pokračují," řekl dnes de Meo na automobilové konferenci v Londýně. Upozornil, že úplné stažení Renaultu z Ruska by znamenalo odpis hodnoty aktiv podniku. "Deset let jsme tam pracovali a investovali spoustu peněz, takže musíme chránit svůj majetek a to, co jsme vytvořili," dodal.
Renault již dříve oznámil, že by v souvislosti s přerušením aktivit v Rusku mohl odepsat až 2,2 miliardy eur (zhruba 55 miliard Kč). Francouzský podnik má v Rusku kolem 45.000 zaměstnanců. Renault patří mezi západní podniky s největší angažovaností v Rusku, kde podle finanční společnosti Citibank vytváří zhruba osm procent svých zisků.
Manturov v dubnu uvedl, že součástí převodu většinového podílu Renaultu v největší ruské automobilce AvtoVAZ na institut NAMI má být opce umožňující francouzské firmě zpětný odkup podílu během pěti až šesti let. Renault v Rusku provozuje také automobilovou továrnu v Moskvě. Podíl v této továrně by měl francouzský podnik podle Manturova převést na moskevskou samosprávu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.