Francouzská automobilka Renault stále jedná o budoucnosti svých aktivit v Rusku, rozhodnutí o jejich osudu učiní v příštích týdnech. Uvedlo to ČTK podle agentury Reuters s odvoláním na šéfa podniku Lucu de Meo.
Renault již v březnu své aktivity v Rusku pozastavil v důsledku ruské invaze na Ukrajinu. Ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov pak koncem dubna uvedl, že Renault pravděpodobně převede svůj většinový podíl v ruské automobilce AvtoVAZ za symbolickou částku na ruský výzkumný automobilový institut NAMI.
"Jednání stále pokračují," řekl dnes de Meo na automobilové konferenci v Londýně. Upozornil, že úplné stažení Renaultu z Ruska by znamenalo odpis hodnoty aktiv podniku. "Deset let jsme tam pracovali a investovali spoustu peněz, takže musíme chránit svůj majetek a to, co jsme vytvořili," dodal.
Renault již dříve oznámil, že by v souvislosti s přerušením aktivit v Rusku mohl odepsat až 2,2 miliardy eur (zhruba 55 miliard Kč). Francouzský podnik má v Rusku kolem 45.000 zaměstnanců. Renault patří mezi západní podniky s největší angažovaností v Rusku, kde podle finanční společnosti Citibank vytváří zhruba osm procent svých zisků.
Manturov v dubnu uvedl, že součástí převodu většinového podílu Renaultu v největší ruské automobilce AvtoVAZ na institut NAMI má být opce umožňující francouzské firmě zpětný odkup podílu během pěti až šesti let. Renault v Rusku provozuje také automobilovou továrnu v Moskvě. Podíl v této továrně by měl francouzský podnik podle Manturova převést na moskevskou samosprávu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?