Nezaměnitelný design, šedá metalíza Sport Grey, klasický zadní spoiler „kachní ocas“ a pepitový interiér. Porsche vytvořilo exkluzivní limitovaný model 911 Sport Classic.
Nové Porsche 911 Sport Classic je druhým ze čtyř sběratelských modelů, které značka Porsche představuje v rámci své strategie Heritage Design. Omezená série vznikne v počtu 1 250 exemplářů. Ty dokonale navodí duch 60. a 70. let minulého století. Stejně jako u předchůdce 911 Sport Classic z roku 2009, založeném na řadě 997, je i vzhled novinky inspirován původními modely Porsche 911 (z let 1964–1973), jakož i legendárním modelem 911 Carrera RS 2.7. Novinkové Porsche 911 Sport Classic lze objednat již nyní za cenu od 272 714 eur. V evropských Porsche Centrech budou první dodávky k dispozici od července 2022, další trhy budou saturovány následně.
„Modely Heritage Design představují emocionálně motivované koncepty produktové strategie značky Porsche,“ říká Alexander Fabig, viceprezident divize Individualizace a Classic. „Tento jedinečný přístup znamená, že designové oddělení Style Porsche spolupracuje s Porsche Exclusive Manufaktur na reinterpretaci ikonických modelů 911 z let 1950 až 1980 a také na oživení designových prvků z tohoto období.“ Porsche uvádí na trh čtveřici limitovaných edicí již delší čas, přičemž první z nich byl představen v roce 2020: Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition s designovými prvky z let 50. a 60. let minulého století.
Společnost Porsche Design zároveň k vozu vytvořila doplněk: chronograf, který je exkluzivně k dispozici majitelům sběratelské edice vozu. Vysoce kvalitní hodinky reflektují detaily nového designu 911 Sport Classic a tvoří s ním dokonalou synergii. V rámci paketu Heritage Design Classic budou vybrané prvky interiéru nového Porsche 911 Sport Classic2 k dispozici také pro většinu současných modelů 911.
Reinterpretace historických prvkůŠiroká stavba karoserie „wide body“, jinak vyhrazená pro 911 Turbo, pevný zadní spoiler ve stylu legendárního „kachního ocasu“ Carrery RS 2.7 a střecha s dvojitým vyboulením podtrhují osobitost nového modelu 911 Sport Classic.
Stejně jako u první generace modelu 911 Sport Classic (997), který byl uveden na trh v roce 2009, se designéři při výběru exkluzivního laku pro novou limitovanou edici inspirovali šedým lakem Fashion Grey raného Porsche 356. „Nová 911ka Sport Classic je prvním vozem s šedou metalízou Sport,“ podotýká Michael Mauer, viceprezident Style Porsche. „Šedá prostě není nikdy nudná, vždy umí být cool,“ dodává Mauer. Jako alternativa k exkluzivní metalíze Sport Grey může být nové Porsche 911 Sport Classic k dispozici také v černé barvě, šedé metalíze Agate, modré metalíze Gentian Blue nebo speciálním lakování3. Sportovní atmosféru vozu zdůrazňují světle šedé dvojité pruhy na kapotě, střeše a zadním spoileru.
V interiéru se ikonický pepitový vzor nachází na dveřních výplních a středech sedadel, zatímco dvoubarevné semi-anilinové kožené čalounění v barvě černá/klasická koňaková poskytuje elegantní kontrast s barvou karoserie.
550 koní pro dosud nejvýkonnější manuální 911Architektura pohonného ústrojí je klasická a jedinečná: přeplňovaný šestiválec boxer o objemu 3,7 litru přenáší svůj výkon 405 kW (550 k) na silnici přes kola zadní nápravy prostřednictvím manuální sedmistupňové převodovky. Tím se nové Porsche 911 Sport Classic stává aktuálně nejvýkonnější „devětsetjedenáctkou“ s manuálním řazením.
Převodovka disponuje funkcí automatických meziplynů – při podřazování srovná rozdíly otáček, čímž učiní změnu stupňů snazší a ještě je celý proces zvukově efektnější. S tím se pojí rovněž standardní sportovní výfuk pro ještě působivější zvuk vozu.
Podvozek vycházející z 911 Turbo a 911 GTS splňuje nejvyšší nároky: sériové adaptivní tlumiče Porsche Active Suspension Management (PASM) bleskově reagují na změny jízdních situací. PASM je standardně kombinován se sportovním odpružením a sníženou světlostí o 10 milimetrů.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).