Společnost Honda představila zcela nový Civic e:HEV, 11. generaci svého ikonického globálního kompaktního modelu. Zcela nový hybridní model Civic staví na 50leté tradici a spojuje silný výkon a účinnost s vyšší úrovní pohodlí interiéru, vizuální přitažlivosti a celkovou užitností. Zcela nový model Civic, který je standardně vybaven osvědčenou technologií hnacího ústrojí e:HEV společnosti Honda, završuje cíl značky elektrifikovat do konce roku 2022 všechny hlavní modely nabízené v Evropě.
„Povznesený" designový přístup
Ve své nejnovější podobě model Civic ztělesňuje nový, progresivní „povznesený" přístup k designu. Tímto společným přístupem ve spojení s principem společnosti Honda „Man-Maximum, Machine-Minimum" (M/M) se řídily všechny aspekty designu a vývoje modelu Civic.
Zcela nový model Civic se vyznačuje elegantní a sportovní siluetou, které bylo dosaženo snížením linie kapoty o 25 mm oproti předchozí generaci, zatímco plocha oken byla zvětšena. Interiér je tak světlý a vzdušný. Čistší, nerušivý povrch s výrazněji definovanými liniemi zdůrazňujícími klíčové detaily navozuje mimořádný, prémiový pocit.
Spodní linie posiluje sebevědomý postoj vozidla a také nabízí lepší viditelnost ze zadních sedadel. V porovnání s předchozí generací modelu Civic byla základna předního sloupku posunuta více dozadu s cílem zarovnat jej se středem předních kol. Díky tomu má vůz vyváženější proporce v profilu a širší a stabilnější postoj ze všech úhlů. Nejvyšší bod linie střechy byl umístěn více dopředu než u předchozího modelu Civic. Mírný sklon k zadním výklopným dveřím zajišťuje elegantní vzhled splývavé zádi.
Díky tomuto štíhlejšímu profilu karoserie se pneumatiky zdají být větší, a v kombinaci s širším rozchodem a těsnějším lemováním podběhů kol dosahuje sportovního postoje přiléhajícího k zemi. I přes nový estetický přístup zůstává klíčovou vlastností praktičnost a myšlení zaměřené na člověka, jimiž se rodina vozů Civic proslavila. Například boční zpětná zrcátka jsou nyní namontována přímo k předním dveřím, čímž se omezuje mrtvý úhel a podporuje bezpečnost řidiče a spolujezdců.
Model Civic je pověstný tím, že jde o všestranný hatchback a jeho 11. generace není výjimkou. Nabízí totiž doposud nejvíce prostoru a užitnosti. O 35 mm delší rozvor umožnil konstruktérům vytvořit prostornější a pohodlnější kabinu a také zlepšit dynamický výkon a stabilitu při jízdě v přímém směru. Ke konstrukci zadních výklopných dveří byl nyní, poprvé u modelu Civic, použit kompozit. Návrh s použitím nové výrobní technologie umožnil snížit hmotnost o 20 % oproti předchozímu modelu Civic, což usnadňuje otevírání a zavírání. Kromě toho byly nosné závěsy posunuty směrem ven, čímž bylo dosaženo čistší linie střechy a dále to přispělo k novému uhlazenějšímu vzhledu zádi.
Uvnitř modelu Civic horizontální styl palubní desky zdůrazňuje šířku kabiny, která v kombinaci s širším zorným polem působí skutečně vzdušně a otevřeně. V celém interiéru byly také použity nové hmatově příjemné a vysoce kvalitní materiály, včetně nápadného detailu ventilačních otvorů s kovovým voštinovým vzorem, který se táhne po celé šířce palubní desky. U verze Advance je nyní displej řidiče vybaven barevným 10,2" HD LCD panelem pro lepší viditelnost.
Nový model Civic nabízí intuitivní balíček infotainmentu. Středová dotyková obrazovka byla zvětšena na 9" a posunuta výš s cílem minimalizovat pohyb očí nahoru a dolů. Systém je dodáván s bezdrátovou kompatibilitou systému Apple CarPlay a Android Auto. Cestující tak mohou udržovat kontakt s každodenním životem i na cestách.
Kromě toho jsou s cílem dále pozvednout zážitek cestujících verze Elegance a Sport vybaveny osmi reproduktory, zatímco verze Advance je vybavena 12 prémiovými reproduktory BOSE poskytujícími zvukový zážitek jako na koncertě.
Pokročilá a účinná hnací jednotka e:HEV
Osvědčená technologie hnacího ústrojí e:HEV (hybridní elektromobil) společnosti Honda je nabízena jako standard a její provedení ve vozech Civic zahrnuje nové 72-článkový lithium-iontový akumulátor a dva kompaktní a zároveň výkonné elektromotory spolu s nově vyvinutým 2litrovým motorem s Atkinsonovým cyklem s přímým vstřikováním. V této kombinaci poskytuje hnací ústrojí maximální výkon 135 kW a točivý moment 315 Nm. Nejnovější verze spalovacího motoru má ve své konstrukci několik nových prvků, které pomáhají dosáhnout tepelné účinnosti 41 %. To je u sériového silničního automobilu jedna z nejvyšších hodnot v automobilovém průmyslu.
Dva výkonné elektromotory pracují společně a poskytují primární hnací sílu zcela novému modelu Civic. Spalovací motor je řízen novou, kompaktní řídicí jednotkou pohonu, která je nyní spolu se zbytkem hnacího ústrojí umístěna pod kapotou. Pod zadními sedadly je umístěna nejnovější verze naší inteligentní řídicí jednotky, a přestože je menší a lehčí, má vyšší hustotu energie. Tento systém poskytuje trvalý točivý moment a silné zrychlení i vynikající účinnost.
Tato pokročilá hnací jednotka je schopna plynule přepínat mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem bez zásahu řidiče. Řidič si může zvolit mezi čtyřmi jízdními režimy – Eco, Normal, Sport a novým individuálním režimem, který umožňuje samostatné ovládání spalovacího motoru, převodovky a displeje přístrojového panelu. Lze si tak přizpůsobil odezvu vozidla podle potřeby.
Ústředním bodem systému e:HEV je pevná převodovka, která byla navržena tak, aby minimalizovala mechanické tření. Řídí ji inteligentní řídicí jednotka, která optimalizuje vozidlo pro každou jízdní situaci. Zcela nový model Civic má za cíl dosáhnout emisí CO2 pod 110 gramů/km, což je méně než 5 l / 100 km při testování WLTP.
Pečlivá pozornost byla věnována také hnacímu ústrojí a řízení hluku s cílem vytvořit pokojné, uklidňující prostředí v kabině. Současně se zlepšily celkové jízdní vlastnosti vozidla. Výsledkem je plynulý, přímočarý pocit při akceleraci.
Tato vytříbená hnací jednotka je propojena se silnou, spolehlivou ovladatelností a stabilitou při jízdě v přímém směru. To jsou základní vlastnosti modelu Civic po celou jeho historii. 11. generace modelu Civic se vyznačuje o 35 mm delším rozvorem a širším rozchodem zadních kol oproti svému předchůdci, což pomáhá zajistit lepší jízdu v přímém směru a v zatáčkách, zatímco nové kulové klouby s nízkým třením a přepracované přední tlumiče podporují pocit dynamiky. Nový model bude také prvním modelem Civic, který přijal nově navrženou konstrukci předních sedadel stabilizujících tělo, která poskytují cestujícím větší stabilizaci a pohodlí.
„Každý nový model Civic provázejí velká očekávání. U tohoto modelu nejnovější generace jsme se zaměřili na to, abychom zajistili, že obohatí pocity, emoce a každodenní životy řidiče a cestujících," říká Tomoyuki Yamagami, hlavní konstruktér zcela nového modelu Civic e:HEV. „Moderní spotřebitelé hledají emocionální styl, poutavou jízdní dynamiku a mimořádnou užitnost. My jsme jejich požadavky splnili tím, že jsme novým inovativním způsobem uplatnili naše nejnovější technologie a pojetí vývoje. Zcela nový model Civic, který využívá naši špičkovou technologii e:HEV a pokročilé bezpečnostní prvky, je lákavou volbou pro ty zákazníky, kteří chtějí vstoupit do nové éry elektrifikace. Věřím, že stávající i nové zákazníky tato nejnovější generace modelu Civic a vývoj, kterým prošel, příjemně překvapí."
Honda SENSING
Zcela nový model Civic je také vybaven rozšířenou sadou pokročilých bezpečnostních prvků a podpory řidiče Honda SENSING. Nová 100-stupňová přední širokoúhlá kamera a vylepšená technologie rozpoznávání zlepšují schopnost modelu Civic identifikovat chodce, čáry na vozovce, krajnice a další vozidla včetně motocyklů a cyklistů. Zcela nový model Civic je poprvé vybaven sonarovými senzory – čtyřmi vpředu a čtyřmi vzadu. Kromě vylepšeného systému pro zmírnění následků nehody, systému pro udržování v jízdním pruhu a technologie i-ACC jsou součástí komplexní sady aktivní bezpečnosti modelu Civic nově také informace o mrtvém úhlu, sledování dopravy při couvání a asistent při jízdě v dopravní zácpě.
Kromě nové technologie aktivní bezpečnosti byly začleněny nové konstrukční prvky, které splňují přísné bezpečnostní normy Euro NCAP. Patří mezi ně: přídavné výztuhy dveří, které zlepšují ochranu v případě kolize, bezpečnostní desky nosníku předního nárazníku, které absorbují energii nárazu a snižují poškození nohou a kolen, celkem 11 airbagů včetně bočních airbagů zadních sedadel, kolenních airbagů předních sedadel pro ochranu před zraněním cestujících při čelním nárazu a předního středového airbagu pro sedadlo řidiče chránící před srážkou řidiče a spolujezdce na předním sedadle při bočním nárazu.
Zcela nový model Civic e:HEV, který kombinuje rafinovaný, čistý design exteriéru, prémiový prosvětlený a vzdušný interiér, pokročilé bezpečnostní a komfortní technologie a dokonalou kombinaci hospodárnosti a výkonu, je dosud nejdynamičtějším, nejefektivnějším a nejbezpečnějším modelem Civic.
Od svého uvedení na trh v roce 1972 bylo prodáno více než 27,5 milionu vozů Civic ve 170 zemích. Zcela nový model Civic staví na úspěchu předchozích generací a slibuje, že po příchodu do Evropy na podzim 2022 stanoví ve své třídě nová měřítka. Potenciální zájemci se mohou registrovat již nyní na internetových stránkách společnosti Honda: https://www.honda.cz/cars/new/civic-hybrid/civic-register-interest/register-interest.html
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.