Za účelem zakončení oslav 60. výročí modelu 4L v plné kráse se značka spojila s design hubem TheArsenale, aby vytvořila futuristický showcar, novou interpretaci tohoto ikonického modelu.
Rok 2021 je rokem šedesátého výročí Renaultu 4L, vozu, jehož bylo za 30 let jeho výroby prodáno více než 8 milionů ve více než 100 zemích. Model 4L je více než vozidlo, je to skutečná ikona.
K oslavám jeho 60. výročí vyvíjel Renault po celý rok různé iniciativy. Pro zakončení v plné kráse se značka rozhodla spojit s designovým centrem TheArsenale, aby vytvořila showcar, který představuje futuristickou a odlišnou interpretaci modelu 4L.
Původní Renault 4 byl jednoduchý, efektivní a víceúčelový vůz, vyráběný v letech 1961 až 1992. Vůz ,,modré džíny” - tak ho popsal bývalý ředitel skupiny Renault Pierre Dreyfus. Skutečná ikona sloužící rodinám, živnostníkům, ale také četnictvu a poště, pomohl také několika generacím začínajících mladých řidičů a řidiček při zaučování do silničního provozu.
Jeho hodnoty a přednosti přesvědčily TheArsenale ke spolupráci s Renaultem, aby znovu vytvořili model 4L pro jízdu na neviditelných dálnicích nad našimi hlavami.
AIR4, „ LÉTAJÍCÍ ” RENAULT 4
Renault se pro tento svého druhu jedinečný projekt spojil s TheArsenale a výsledek nemá obdoby. AIR4 je symbolem nezávislosti a volnosti, čelícím zhoršování podmínek provozu, slepé uličce, do níž míříme, a volnému prostoru na obloze. Model AIR4 se tak dožaduje vzduchu jako silnice budoucnosti.
Co se týče designu, AIR4 je výsledkem nové interpretace retro ikony tvůrci TheArsenale, vzdálené klasickým zákonitostem moderních vozů. Vůz je kompletně vyroben z uhlíkových vláken, zachovává stejné linie a prostornost jako původní 4L a současně nabízí nové dynamické schopnosti. Konstrukce byla kompletně přepracovaná aby zohlednila nové aspekty, jako je tah a stoupavost, což si vyžádalo hodiny výpočtů a testování. Díky technikám generativního designu a umělé inteligenci mohli inženýři TheArsenale otestovat několik terabytů dat, aby zlepšili a vytříbili nápady designérů, ještě než začnou první zkoušky v reálu.
„Po celoročních oslavách jsme chtěli vytvořit něco nekonvenčního, abychom zakončili oslavy 60. výročí 4L v plné kráse”, vysvětluje Arnaud Belloni, ředitel Global Marketing značky Renault.
„Tato spolupráce s TheArsenale byla zcela přirozená. Létající showcar AIR4 je zcela - mrknutí budoucnosti, jak by tato ikona mohla vypadat za 60 let.”
AIR4 nepotřebuje k jízdě silnici. Používá čtyři zdvojené vrtule, každou v jednom rohu vozidla. Podvozek je umístěn ve středu rámu a řidič se může usadit v účelové kabině zvednutím nově pojaté karoserie Renaultu 4 směrem vzhuru, upevněné v přední části.
Z technického hlediska je AIR4 napájen polymerovými lithiovými bateriemi o kapacitě 22 000 mAh, které dodávají celkový výkon 90000 mAh. Vozidlo může dosáhnout maximální rychlosti 26m/s při horizontálním pohybu při náklonu 45° za letu a maximálního náklonu až 70°. Může letět ve výšce až 700 m se vzletovou rychlostí 14m/s, omezenou z bezpečnostních důvodů na 4 m/s, a s přistávací rychlostí 3 m/s. AIR4 vyvíjí maximální vektorový tah 380 kg, tedy každá vrtule 95 kg.
AIR4 byl projektován, vyvinut a sestaven kompletně ve Francii, v prvním evropském technologickém parku Sophia Antipolis na Côte d’Azur.
THEARSENALE “ROAD TO AIR”
Pro TheArsenale jsou ikony automobilové kultury věčné. Tento vůz je prvním výtvorem divize ROAD TO AIR, pro niž se dopravní síť budoucnosti nachází ve vzduchu. AIR4 je výtvorem představivosti Patrice Meignana, generálního ředitele a zakladatele TheArsenale, který se snažil vytvořit nový druh vozidla, který vzbudí emoce, zvýrazní identitu značky a potěší.
„ Zasvětil jsem svůj život vášni pro mobilitu a dál neustále zkoumám každý aspekt světa v pohybu ”, líčí Patrice Meignan. „Po téměř 25 letech prognostiky a výzkumů věříme, že ikony automobilové kultury jsou věčné, na zemi jako ve vzduchu. Renault 4 již 60 let řídí obyčejní lidé, kteří ho činí neobyčejným. Je to vůz, který symbolizuje dobrodružství: jednoduchý, praktický, užitečný, moderní a retro zároveň. Většina řidičů vám to řekne: umožňuje cestovat na mnoho způsobů a prožívat skutečná dobrodružství. Právě tento rozdíl inspiroval mě i můj tým. S modelem AIR4 od TheArsenale je nyní Renault 4 připraven vrhnout se do jednoho ze svých největších dobrodružství.”
SVĚTOVÁ PREMIÉRA
Po digitální prezentaci dnes 26. listopadu bude AIR4 představen počínaje příštím pondělkem až do konce roku v srdci Paříže, v budově Atelier Renault na Champs Élysées, vedle ostatních historických verzí Renaultu 4.
Začátkem r. 2022 se AIR4 vypraví na americkou půdu, do Miami a následně do New Yorku, poté se zastaví v Macau.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.