Porota soutěže German Car of The Year (GCOTY – Německé auto roku) vyhlásila 26. října 2021 nový Peugeot 308 vítězem kategorie kompaktních vozů. Nový Peugeot 308 se prosadil mezi 11 konkurenty od 9 výrobců. Porotu zaujala strategie značky Peugeot Power of Choice: zákazníci si mohou vybrat mezi benzinovým a naftovým motorem a dvěma plug-in hybridy. Dalšími důvody pro udělení ceny byly moderní technologie nového modelu 308, včetně přizpůsobitelného digitálního místa řidiče i-Cockpit®, a dále atraktivní design s novým logem značky. V Německu začíná cena vozu Peugeot 308 ve výbavě Active Pack s benzinovým motorem PureTech 110 k na 23 200 EUR včetně DPH.
Dne 26. října 2021 získal nový Peugeot 308 ocenění GCOTY 2022 v kategorii Compact. Celkem se hodnotilo pět kategorií: Compact (cena pod 25 000 EUR), Premium (cena nad 25 000 EUR), Luxury (cena nad 50 000 EUR), New Energies a Performance. Kritériem pro výběr bylo zastoupení vozů na trhu a míra jejich inovace. Jeden z vítězů získá absolutní cenu GCOTY, která bude vyhlášena 25. listopadu 2021. Toto ocenění je jedním z nejprestižnějších v automobilovém průmyslu. Cena GCOTY není spojena s žádným vydavatelstvím, výrobcem automobilů ani autosalonem a uděluje ji porota složená z 20 novinářů z odborného tisku, z nichž většina působí v Německu nebo v některé z německy mluvících zemí.
„Jedná se o první ocenění, které nová generace vozu Peugeot 308 získala. Jsme velmi hrdí na to, že zde náš vůz vyhrál. Velké poděkování patří porotě GCOTY a celému týmu Peugeot. Tento úspěch ukazuje, že jsme s naší strategií Power of Choice na správné cestě, stejně jako se strategií elektromobility. S novým modelem Peugeot 308 je již 80 % naší nabídky elektrifikovaná,“ uvedl Haico van der Luyt, ředitel společnosti Peugeot v Německu.
Nový Peugeot 308 představující novou identitu značky
Nový Peugeot 308 je prvním sériovým vozem s novým logem, které symbolizuje novou identitu značky. Světlomety Full LED vytvářejí vizuální podpis značky, který je vpředu vertikální a vzadu ho tvoří tři drápy.
Asistenční systémy jsou na nejvyšší technologické úrovni. V nabídce je například zpětná kamera, systém varování před srážkou, systém sledování mrtvého úhlu s dosahem 75 metrů, systém automatického nouzového brzdění a aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu s úpravou dráhy vozu.
Peugeot i-Cockpit® je v novém modelu 308 ještě modernější a přináší intuitivní a propojený infotainment. Systém i-Connect Advanced nabízí zobrazení navigace na obrazovce podobně jako na displeji telefonu, virtuální přepínače i-Toggles si lze přizpůsobit.
V souladu se strategií Power of Choice je nový Peugeot 308 k dispozici se dvěma plug-in hybridními verzemi o výkonu 180 a 225 k a také s klasickými benzinovými a naftovými motory. V roce 2023 bude nabídka doplněna o 100% elektrickou verzi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.