Obytná "Buchanka" pro německého importéra Made in Russia vznikla v omezené sérii na začátku loňského roku. Expediční offroad si veřejnost nastolik oblíbila, že se vůz dočká sériové výroby.
Uljanovskij Avtomobilnyj Zavod (UAZ) tento týden oznámil, že do sériové výroby a následně na domácí trh pošle upravený UAZ 3909. Bajkal se od sérové verze liší především výsuvnou střechou. Ta je vybavena zvedacím mechanismem a tlumiči nárazů. Při zvednuté střeše jsou uvnitř 2 metry prostoru na výšku a celková výška vozu je 2710 mm, se složenou střechou pak 2160 mm.
V Bajkalu se vyspí čtveřice dospělých osob (možná i více, pokud se mají hodně rádi). K dispozici jim jsou dvě manželské postele. Spodní, která vznikne sklopením zadních sedadel, má rozměry 1900 x 1460 mm. Druhá se pak nachází pod zvedací střechou a její rozměry jsou 1950 x 1255 mm. Kromě zmíněných dvoulůžek se uvnitř nachází šatní skříň, stolek, kuchyň s dřezem, sporákem, lednicí a pracovní deskou. UAZ si s sebou veze nádrž na 20 litrů vody a v kempu ho lze připojit na 220 voltů. Veškerý nábytek je vyroben z překližky a vyznačuje se velmi malou hmotností. Celková váha vestavby je pak pouhých 70 kg.
Pod kapotou se Bajkalu se nachází stejně jako v běžném UAZu 3909 zážehový atmosférický čtyřválec ZMZ-4091 o objemu 2693 ccm s výkonem 82,5 kW (112 koní) a točivým momentem 198 N.m. S ním se UAZ rozjede až na 120 km/h. Motor spolupracuje s 5 stupňovou manuální převodovkou, přídavnou převodovkou a pohonem všech kol. Výrobce se nechal slyšet, že pro Buchanku bude možné dokoupit vzduchové odpružení ke zvýšení světlé výšky a regulaci tuhosti, šnorchl a terénní pneumatiky BFGoodrich All Terrain.
Cena kempinkové úpravy by se měla pohybovat okolo 600 000 rublů (asi 168 000 Kč). Když uvážíme, že nová pětimístná Buchanka nestojí ani 800 000 rublů (224 000 Kč), je to poměrně výrazné navýšení ceny. Ale i tak za nový expediční speciál jeho zájemce na domácím trhu zaplatí přibližně 1.4 milionů rublů (392 000 Kč) a to je hodně lákavá cena.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.