Obytná "Buchanka" pro německého importéra Made in Russia vznikla v omezené sérii na začátku loňského roku. Expediční offroad si veřejnost nastolik oblíbila, že se vůz dočká sériové výroby.
Uljanovskij Avtomobilnyj Zavod (UAZ) tento týden oznámil, že do sériové výroby a následně na domácí trh pošle upravený UAZ 3909. Bajkal se od sérové verze liší především výsuvnou střechou. Ta je vybavena zvedacím mechanismem a tlumiči nárazů. Při zvednuté střeše jsou uvnitř 2 metry prostoru na výšku a celková výška vozu je 2710 mm, se složenou střechou pak 2160 mm.
V Bajkalu se vyspí čtveřice dospělých osob (možná i více, pokud se mají hodně rádi). K dispozici jim jsou dvě manželské postele. Spodní, která vznikne sklopením zadních sedadel, má rozměry 1900 x 1460 mm. Druhá se pak nachází pod zvedací střechou a její rozměry jsou 1950 x 1255 mm. Kromě zmíněných dvoulůžek se uvnitř nachází šatní skříň, stolek, kuchyň s dřezem, sporákem, lednicí a pracovní deskou. UAZ si s sebou veze nádrž na 20 litrů vody a v kempu ho lze připojit na 220 voltů. Veškerý nábytek je vyroben z překližky a vyznačuje se velmi malou hmotností. Celková váha vestavby je pak pouhých 70 kg.
Pod kapotou se Bajkalu se nachází stejně jako v běžném UAZu 3909 zážehový atmosférický čtyřválec ZMZ-4091 o objemu 2693 ccm s výkonem 82,5 kW (112 koní) a točivým momentem 198 N.m. S ním se UAZ rozjede až na 120 km/h. Motor spolupracuje s 5 stupňovou manuální převodovkou, přídavnou převodovkou a pohonem všech kol. Výrobce se nechal slyšet, že pro Buchanku bude možné dokoupit vzduchové odpružení ke zvýšení světlé výšky a regulaci tuhosti, šnorchl a terénní pneumatiky BFGoodrich All Terrain.
Cena kempinkové úpravy by se měla pohybovat okolo 600 000 rublů (asi 168 000 Kč). Když uvážíme, že nová pětimístná Buchanka nestojí ani 800 000 rublů (224 000 Kč), je to poměrně výrazné navýšení ceny. Ale i tak za nový expediční speciál jeho zájemce na domácím trhu zaplatí přibližně 1.4 milionů rublů (392 000 Kč) a to je hodně lákavá cena.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?