Obytná "Buchanka" pro německého importéra Made in Russia vznikla v omezené sérii na začátku loňského roku. Expediční offroad si veřejnost nastolik oblíbila, že se vůz dočká sériové výroby.
Uljanovskij Avtomobilnyj Zavod (UAZ) tento týden oznámil, že do sériové výroby a následně na domácí trh pošle upravený UAZ 3909. Bajkal se od sérové verze liší především výsuvnou střechou. Ta je vybavena zvedacím mechanismem a tlumiči nárazů. Při zvednuté střeše jsou uvnitř 2 metry prostoru na výšku a celková výška vozu je 2710 mm, se složenou střechou pak 2160 mm.
V Bajkalu se vyspí čtveřice dospělých osob (možná i více, pokud se mají hodně rádi). K dispozici jim jsou dvě manželské postele. Spodní, která vznikne sklopením zadních sedadel, má rozměry 1900 x 1460 mm. Druhá se pak nachází pod zvedací střechou a její rozměry jsou 1950 x 1255 mm. Kromě zmíněných dvoulůžek se uvnitř nachází šatní skříň, stolek, kuchyň s dřezem, sporákem, lednicí a pracovní deskou. UAZ si s sebou veze nádrž na 20 litrů vody a v kempu ho lze připojit na 220 voltů. Veškerý nábytek je vyroben z překližky a vyznačuje se velmi malou hmotností. Celková váha vestavby je pak pouhých 70 kg.
Pod kapotou se Bajkalu se nachází stejně jako v běžném UAZu 3909 zážehový atmosférický čtyřválec ZMZ-4091 o objemu 2693 ccm s výkonem 82,5 kW (112 koní) a točivým momentem 198 N.m. S ním se UAZ rozjede až na 120 km/h. Motor spolupracuje s 5 stupňovou manuální převodovkou, přídavnou převodovkou a pohonem všech kol. Výrobce se nechal slyšet, že pro Buchanku bude možné dokoupit vzduchové odpružení ke zvýšení světlé výšky a regulaci tuhosti, šnorchl a terénní pneumatiky BFGoodrich All Terrain.
Cena kempinkové úpravy by se měla pohybovat okolo 600 000 rublů (asi 168 000 Kč). Když uvážíme, že nová pětimístná Buchanka nestojí ani 800 000 rublů (224 000 Kč), je to poměrně výrazné navýšení ceny. Ale i tak za nový expediční speciál jeho zájemce na domácím trhu zaplatí přibližně 1.4 milionů rublů (392 000 Kč) a to je hodně lákavá cena.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.