S více než čtyřmi miliony kilometrů a šesti lety vývoje investované do zcela nového modelu D-MAX je sedmá generace modelu ISUZU D-MAX nejpokročilejším, vytříbeným a sofistikovaným vozidlem, jaké kdy slavná japonská automobilka vyrobila. Nový D-Max je již úspěšným příběhem a stal se lídrem na trhu v Thajsku, po USA druhém největším trhu pick-upů na světě.
Jedná se o novou alternativu k SUV. Standardem v celé řadě jsou nejnovější autonomní bezpečnostní, komfortní a konektivní funkce, včetně Android Auto™ a bezdrátového Apple CarPlay®, stejně jako zcela přepracovaný 1,9 litrový turbodieselový motor ISUZU. Ten ve spolupráci s hnacím ústrojím umožní opět uvézt až 3,5 tuny nákladu na přívěsu. Nový D-MAX bude k dispozici ve třech typech kabin: Single Cab, Space Cab a Double Cab, se čtyřmi variantami modelů: L, LS, LSE a novým špičkovým modelem V-CROSS. Ten bude k dispozici pouze ve variantě Double Cab.
Základem nové řady Isuzu D-MAX je tahoun D-MAX L. Verze L je k dispozici jako Single Cab, Space Cab a Double Cab. Díky své robustní povaze, legendárnímu spolehlivému 1,9 litrovému hnacímu ústrojí od ISUZU a největšímu užitečnému zatížení až 1,1 tuny je D-Max ve verzi L maximálně všestranný. Užijte si zábavu kombinace rádia a CD, včetně DAB+ a Bluetooth, jakož i komplexní bezpečnostní technologii nové řady D-MAX. Další úrovní je verze LS - která je k dispozici jako Space Cab a Double Cab. Dává řidičům robustní vlastnosti verze L, ale nabízí rozsáhlejší výbavu, včetně elektricky přepínatelné uzávěrky diferenciálu, vyhřívaných sedadel vpředu a parkovacího asistenta vzadu. Provedení LSE je k dispozici s kabinami Double Cab a Space Cab, které nabízejí špičkovou výbavu a vynikající poměr ceny a výkonu. Nyní jsou vybaveny novou úrovní pohodlí bez kompromisů ohledně praktičnosti a výkonu. Model LSE je vybaven pozoruhodným 7palcovým informačním a zábavním systémem s rádiem DAB+, bezdrátovým systémem Android Auto™ a Apple CarPlay®. Má dvouzónovou automatickou klimatizaci, Bi-LED světlomety s denními LED světly a nápadná 18 palcová litá kola a mnoho dalšího. D-Max je svalnatější a má zdůrazněné nezaměnitelné vlastnosti, ze kterých lze jasně vyčíst, že jde o ISUZU. Má nový robustní a vytříbený vzhled představený zejména vlajkovou lodí D-Max V-CROSS. D-Max má delší rozvor a se svými štíhlými vodorovnými liniemi karoserie je aerodynamicky účinnější než jeho předchůdce. „Jsem hrdý na to, že nový D-MAX byl navržen na základě zpětné vazby desítek tisíc řidičů, našich prodejců a médií. Zdokonalili jsme jej pro tradiční řidiče užitkových vozidel, představili jsme funkce vyžadované rodinami a optimalizovali jsme mnoho funkcí tak, aby se D-Max stal všestranným vozidlem pro rodiny, živnostníky a firmy“ říká Yoichi Takasago, generální ředitel společnosti ISUZU Sales Deutschland GmbH.
NOVÝ TURBODIESELOVÝ MOTOR 1,9 LOsvědčená platforma RZ4E-HI produkuje 120 kW (163 k) při 3 600 ot./min a 360 Nm od 2 000 ot./min až po 2 500 ot./min. RZ4E-HI je tišší, tepelně účinnější a generuje optimální výkon a točivý moment. RZ4E-HI má zcela nově vyvinuté součásti motoru, jako například vysoce účinné, nyní plně elektronicky řízené turbodmychadlo VGS (Variable Geometry System) a nový, vysoce účinný vysokotlaký palivový systém s přímým vstřikováním, který z každé kapky nafty dostane to nejlepší. S menším technickým opotřebením uvnitř poskytuje nový RZ4E-HI více výkonu a točivého momentu s menší hlučností a vibracemi. Výkon motoru se nyní přenáší na silnici prostřednictvím efektivnější a rychlejší 6stupňové automatické nebo 6stupňové manuální převodovky. Ve srovnání s předchozí generací je tento motor stejně tichý a osvědčený jako nikdy předtím.
OFF-ROADPro nadšence terénu vylepšili inženýři ISUZU terénní schopnosti, odolnost a výkon zcela nového modelu D-MAX. Modely 4x4 těží z pevné a lehčí jednodílné hliníkové kardanové hřídele, která přenáší pohon na zadní diferenciál. Ten je nyní vybaven elektromagnetickou uzávěrkou pro konstantní trakci v terénu. Inženýři společnosti ISUZU na základě zpětné vazby od zákazníků chytře optimalizovali ventilaci hnacích komponentů a elektrické soustavy vozidla, takže hloubku brodivosti u modelu D-MAX bylo možné zvýšit až na 800 mm. D-MAX má nyní větší světlou výšku a rozsáhlou ochranu podvozku, která chrání důležité součásti před poškozením. Díky kompletnímu přepracování karoserie a podvozku došlo ke zlepšení nájezdových, a přejezdových úhlů, což dále zlepšuje terénní mobilitu nového modelu D-MAX.
ZAVĚŠENÍ KOLZlepšení z hlediska chování, komfortu a ovladatelnosti zcela nového modelu D-MAX bylo dosaženo zcela přepracovaným zavěšením kol, vyvinutým pro nejextrémnější podmínky. Nejenže se zvýšilo maximální přípustné zatížení přední nápravy na 1450 kg, ale také byla optimalizována geometrie podvozku. Za tímto účelem bylo instalováno nové zavěšení kol s dvojitými horními příčnými rameny, silnějšími stabilizátory a novým nastavením pružin a tlumičů. Zadní listové odpružení má nový design a je vyrobeno z nové kalené oceli. To zlepšuje pevnost a snižuje neodpruženou hmotu. Ve srovnání s předchozím modelem byl navíc zvýšen celkový zdvih pružiny zadního zavěšení o 30 mm. Všechna tato opatření značně zlepšují ovladatelnost a dynamiku nového Isuzu D-MAX. Dostávají jej na novou, dosud neznámou úroveň.
INTERIÉR & INFOTAINMENTVýrazný design je uplatněn v celém interiéru, který je vybaven novým standardem technologie, pohodlí a konektivity než kdykoli předtím. Ať už jde o Single Cab, Space Cab nebo Double Cab, každá kabina ISUZU D-MAX je navržena tak, aby byla funkční a pohodlná a vždy byly použity prvotřídní materiály. Modely LSE a V-CROSS mají nejnovější infotainment s vysokým rozlišením, jsou vybavené rádiem DAB+, rozpoznáváním hlasu, Android Auto™ a bezdrátovým Apple CarPlay® a až 8 prvotřídních reproduktorů s prostorovým zvukem. Model LSE má 7palcový displej, zatímco V-CROSS těží z ještě většího 9palcového displeje. Všechna tlačítka, ovládací prvky a spínače byly pečlivě navrženy tak, aby zajistily ergonomické ovládání a přesnou manipulaci. Modely LSE a V-CROSS také těží z dvouzónové automatické klimatizace pro přední řadu sedadel a větracích otvorů pro klimatizaci v zadní části vozu. Řidič je neustále informován o nejnovějších systémech vozidla prostřednictvím nového 4,2palcového multi-informačního displeje, který zobrazuje údaje, jako je spotřeba paliva a údaje o dojezdu, jakož i sekvence nabídek ze systému ADAS. Aby se zvýšila bezpečnost a zjednodušila obsluha, mají nyní vozidla aktivaci komfortního ukazatele pro snadnou změnu jízdního pruhu, automaticky ovládaný systém stěračů s dešťovým senzorem a ovládání světlometů s automatickým ovládáním dálkových světel.
BEPEČNOST & JÍZDNÍ KOMFORTNová řada ISUZU D-MAX je standardně vybavena systémem ADAS (Advanced Driver Assistance System) od ISUZU, což je řada komplexních bezpečnostních a asistenčních funkcí, které podporují řidiče a výrazně zvyšují úroveň bezpečnosti všech cestujících, chodců, cyklistů a dalších účastníků silničního provozu. Mezi tyto prvky aktivní bezpečnosti patří adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, autonomní nouzové brzdění, monitorování mrtvého úhlu, pasivní a aktivní varování před opuštěním jízdního pruhu a další potenciálně život zachraňující technologie. V závislosti na modelu má například až 8 airbagů, včetně jednoho kolenního a také středového airbagu. Společnost ISUZU poprvé představila tuto inovativní technologii v novém Isuzu D-MAX a vyvinula tento systém, aby zajistila plnění extrémně vysokých bezpečnostních standardů v Evropě. Tento systém byl navržen s ohledem na potřeby zákazníků a bezproblémově funguje s novým příslušenstvím pro vozidla, které bude k dispozici u prodejců ISUZU v době uvedení na trh. ADAS byl vyvinut pro evropské standardy a prošel řadou rozsáhlých místních testů, které umožnily technikům ISUZU jemně kalibrovat rozpoznávání dopravních značek (TSR) pro evropské silnice. Nová sada senzorů, standardně v celé produktové řadě, nyní ovládá činnost světlometů a stěračů a automaticky je podle potřeby zapíná a vypíná. Automatické ovládání dálkových světel ztlumí dálková světla, když je detekován provoz, aby neoslňoval ostatní řidiče.
Pro větší bezpečnost jsou modely LSE a V-CROSS standardně vybaveny couvací kamerou s integrovanými parkovacími čarami a zadním nárazníkem, ve kterém jsou umístěny zadní radarové senzory ADAS, které rovněž poskytují varování při couvání a sledování mrtvého úhlu.
Průzkumy ukázaly, že téměř polovina všech majitelů ISUZU táhne se svým vozidlem přívěsy - až do maximální hmotnosti 3,5 tuny. Z důvodu zvýšení bezpečnosti jsou i v této oblasti použití všechny modely vybaveny stabilizací přívěsu.
Intelligent Driver Assistance System (ADAS) od ISUZU zahrnuje:● 8 airbagů - dvojité přední airbagy, hlavové airbagy, kolenní airbagy (na straně řidiče), boční airbagy (vpředu)● Nouzový brzdový asistent (EBA)● Pomoc při zatáčení (s asistentem nouzové brzdy)● Ochrana krční páteře● Ochrana bočního nárazu ve dveřích● Varování před kolizí (FCW)● Ochrana proti zrychlení (MAM) (pouze modely s AT)● Adaptivní tempomat (ACC) (pouze modely s AT)● Rozpoznávání dopravních značek (TSR)● Inteligentní omezovač rychlosti● Ruční omezovač rychlosti● Systém varování před opuštěním jízdního pruhu (LDW / LDP) (pasivní + aktivní)● Lane Keep Assist (LKA) (* pouze modely s AT)● Nouzové udržování v jízdním pruhu (ELK)● Attention Assistant● asistent mrtvého úhlu (BSM)● Varování před zpětným křížovým provozem (RCTA)● Automatické ovládání dálkových světel (AHB)● Protiblokovací systém (ABS)● Elektronické rozložení brzdné síly (EBD)● Elektronická kontrola stability (ESC)● Systém kontroly trakce (TCS)● Asistent rozjezdu do kopce (HSA)● Asistent sjezdu z kopce (HDC)● Stabilizace přívěsu (TSC)● Pomoc při parkování vpředu i vzadu (LSE a V-CROSS)● Automatické odemykání dveří v případě nehody● Upevnění dětské sedačky ISOFIX (pouze s Double Cab)
Další bezpečnostní zařízení: ● Uzávěrka zadního diferenciálu (pouze 4x4 od LS) ● LED světla pro denní svícení (LSE a V-CROSS) ● Bi-LED světlomety (LSE a V-CROSS) ● Světelný senzor s automatickým ovládáním dálkových světel ● Stěrače čelního skla s dešťovým senzorem
NOVÉ BARVY Na základě zpětné vazby od zákazníků bude nová řada D-MAX k dispozici v atraktivní řadě barev a designů: Splash bílá, Onyx Black Mica, Sapphire Blue Mica, Mercury Silver (Metalická), Šedá Galena (Metalická), Red Spinel Mica, Valencia Orange (Metalická).
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?