ŠKODA AUTO vyrobila v letošním roce ve svých českých závodech již 1,5 milionu komponentů (motorů a převodovek), tedy více než kdykoli předtím v jednom roce.
V dosavadním průběhu roku bylo ve výrobních závodech v Mladé Boleslavi a Vrchlabí vyrobeno 533.000 motorů a 967.000 převodovek. Moderní komponenty – celkem osm typů motorů a tři typy převodovek – se používají ve vozech značky ŠKODA i v modelech dalších značek koncernu Volkswagen.
„Vývoj a výroba komponentů ve ŠKODA AUTO je důležitým pilířem naší globální výrobní sítě,“ říká Frank Engel, vedoucí Výroby komponentů společnosti ŠKODA AUTO. „Rekordní počet 1,5 milionu motorů a převodovek, vyrobených v letošním roce, podtrhuje výkonnost této oblasti a vysokou odbornost našich zaměstnanců. Jako důležitá součást ‚Center of Excellence’ koncernu Volkswagen bude výroba komponentů v rámci Růstové strategie koncernu a značky dále růst,“ dodává Engel. Již v nedávné minulosti automobilka výrobu agregátů a převodovek postupně rozšiřovala.
„ŠKODA chce růst v celosvětovém měřítku. Na to jsme připraveni,“ říká Engel. V polovině roku 2014 rozšířila automobilka výrobu v Mladé Boleslavi o nové tříválcové zážehové motory řady EA 211 (1,0 MPI o výkonu 44 a 55 kW). Z této rodiny agregátů vyrábí ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi navíc i benzinové motory 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 MPI.
Agregáty 1,2 HTP a 1,2 TSI řady EA 111 se v hlavním výrobním závodě společnosti ŠKODA AUTO vyrábějí už od roku 2001, resp. 2009. Na počátku května letošního roku vyrobila ŠKODA třímiliontý motor 1,2 HTP. Důležitou součástí výroby komponentů společnosti ŠKODA AUTO je výroba převodovek.
Závod ve Vrchlabí vyrobil v listopadu 500 000. dvouspojkovou převodovku DQ 200. Moderní dvouspojková přímo řazená převodovka se v podkrkonošském závodě vyrábí už téměř dva roky a využití nachází jak ve vozech značky ŠKODA, tak v modelech značek Volkswagen, Seat a Audi. Do zahájení výroby převodovek DSG investovala česká automobilka spolu s koncernem Volkswagen zhruba 210 milionů eur. ŠKODA navíc v mladoboleslavském závodě vyrábí mechanické převodovky MQ 200 a MQ/SQ 100. V následujících letech chce ŠKODA AUTO svou kompetenci pro vývoj a výrobu agregátů dále rozšiřovat.
Na počátku září letošního roku bylo v Mladé Boleslavi do provozu uvedeno nové zkušební a vývojové Motorové centrum. Jen do Motorového centra investovala automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 45 milionů eur a v současnosti je to tak jedna z největších vývojových investic soukromého podniku v České republice. ŠKODA AUTO je jedním z nejstarších výrobců vozidlových motorů a převodovek. Již před
115 lety – v roce 1899 – vybavili zakladatelé továrny Laurin a Klement poprvé jízdní kolo pomocným motorkem. Jednoválcové motory o výkonu 1,25 nebo 1,75 koňských sil pak poháněly takzvanou Motocykletu. Pilířem výroby motorů a převodovek ve ŠKODA AUTO je i vlastní slévárna a kovárna. V březnu letošního roku oslavil tento provoz své 50. jubileum.
Milníky výroby komponentů značky ŠKODA pro koncern Volkswagen: 1997 › Zahájení výroby motoru 1,0 MPI/37 kW (50 k) 2001 › Zahájení výroby motoru 1,2 HTP (EA 111) v Mladé Boleslavi 2009 › Zahájení výroby motoru 1,2 TSI (EA 111) in Mladá Boleslav 2012 › Položení základního kamene nového Motorového centra v Mladé Boleslavi › Zahájení výroby motorů 1,2 TSI a 1,4 TSI (EA211) v Mladé Boleslavi › Zahájení výroby dvouspojkové převodovky DQ 200 ve Vrchlabí 2014 › Zahájení výroby motoru 1,6 MPI (EA 211) in Mladá Boleslav › ŠKODA AUTO vyrobila třímiliontý motor 1,2 HTP (EA 111) › Zahájení výroby motoru 1,0 MPI (EA 211) › Otevření nového Motorového centra ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi › Závod společnosti ŠKODA AUTO ve Vrchlabí vyrobil 500.000. dvouspojkovou převodovku DQ 200 › ŠKODA AUTO poprvé vyrobila 1,5 milionu motorů a převodovek za jeden rokPorsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.