ŠKODA AUTO vyrobila v letošním roce ve svých českých závodech již 1,5 milionu komponentů (motorů a převodovek), tedy více než kdykoli předtím v jednom roce.
V dosavadním průběhu roku bylo ve výrobních závodech v Mladé Boleslavi a Vrchlabí vyrobeno 533.000 motorů a 967.000 převodovek. Moderní komponenty – celkem osm typů motorů a tři typy převodovek – se používají ve vozech značky ŠKODA i v modelech dalších značek koncernu Volkswagen.
„Vývoj a výroba komponentů ve ŠKODA AUTO je důležitým pilířem naší globální výrobní sítě,“ říká Frank Engel, vedoucí Výroby komponentů společnosti ŠKODA AUTO. „Rekordní počet 1,5 milionu motorů a převodovek, vyrobených v letošním roce, podtrhuje výkonnost této oblasti a vysokou odbornost našich zaměstnanců. Jako důležitá součást ‚Center of Excellence’ koncernu Volkswagen bude výroba komponentů v rámci Růstové strategie koncernu a značky dále růst,“ dodává Engel. Již v nedávné minulosti automobilka výrobu agregátů a převodovek postupně rozšiřovala.
„ŠKODA chce růst v celosvětovém měřítku. Na to jsme připraveni,“ říká Engel. V polovině roku 2014 rozšířila automobilka výrobu v Mladé Boleslavi o nové tříválcové zážehové motory řady EA 211 (1,0 MPI o výkonu 44 a 55 kW). Z této rodiny agregátů vyrábí ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi navíc i benzinové motory 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 MPI.
Agregáty 1,2 HTP a 1,2 TSI řady EA 111 se v hlavním výrobním závodě společnosti ŠKODA AUTO vyrábějí už od roku 2001, resp. 2009. Na počátku května letošního roku vyrobila ŠKODA třímiliontý motor 1,2 HTP. Důležitou součástí výroby komponentů společnosti ŠKODA AUTO je výroba převodovek.
Závod ve Vrchlabí vyrobil v listopadu 500 000. dvouspojkovou převodovku DQ 200. Moderní dvouspojková přímo řazená převodovka se v podkrkonošském závodě vyrábí už téměř dva roky a využití nachází jak ve vozech značky ŠKODA, tak v modelech značek Volkswagen, Seat a Audi. Do zahájení výroby převodovek DSG investovala česká automobilka spolu s koncernem Volkswagen zhruba 210 milionů eur. ŠKODA navíc v mladoboleslavském závodě vyrábí mechanické převodovky MQ 200 a MQ/SQ 100. V následujících letech chce ŠKODA AUTO svou kompetenci pro vývoj a výrobu agregátů dále rozšiřovat.
Na počátku září letošního roku bylo v Mladé Boleslavi do provozu uvedeno nové zkušební a vývojové Motorové centrum. Jen do Motorového centra investovala automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 45 milionů eur a v současnosti je to tak jedna z největších vývojových investic soukromého podniku v České republice. ŠKODA AUTO je jedním z nejstarších výrobců vozidlových motorů a převodovek. Již před
115 lety – v roce 1899 – vybavili zakladatelé továrny Laurin a Klement poprvé jízdní kolo pomocným motorkem. Jednoválcové motory o výkonu 1,25 nebo 1,75 koňských sil pak poháněly takzvanou Motocykletu. Pilířem výroby motorů a převodovek ve ŠKODA AUTO je i vlastní slévárna a kovárna. V březnu letošního roku oslavil tento provoz své 50. jubileum.
Milníky výroby komponentů značky ŠKODA pro koncern Volkswagen: 1997 › Zahájení výroby motoru 1,0 MPI/37 kW (50 k) 2001 › Zahájení výroby motoru 1,2 HTP (EA 111) v Mladé Boleslavi 2009 › Zahájení výroby motoru 1,2 TSI (EA 111) in Mladá Boleslav 2012 › Položení základního kamene nového Motorového centra v Mladé Boleslavi › Zahájení výroby motorů 1,2 TSI a 1,4 TSI (EA211) v Mladé Boleslavi › Zahájení výroby dvouspojkové převodovky DQ 200 ve Vrchlabí 2014 › Zahájení výroby motoru 1,6 MPI (EA 211) in Mladá Boleslav › ŠKODA AUTO vyrobila třímiliontý motor 1,2 HTP (EA 111) › Zahájení výroby motoru 1,0 MPI (EA 211) › Otevření nového Motorového centra ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi › Závod společnosti ŠKODA AUTO ve Vrchlabí vyrobil 500.000. dvouspojkovou převodovku DQ 200 › ŠKODA AUTO poprvé vyrobila 1,5 milionu motorů a převodovek za jeden rokRenault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.