U dealera luxusních ojetých vozů je momentálně k dispozici Ford Mustang Shelby GT 500 - Eleanor. Jedná se o vůz inspirovaný tím, který se spolu s Nicolasem Cagem stal hlavním představitelem filmu 60 sekund.
Dle informací dostupných na stránkách firmy Auta Super je Eleanor po kompletní rekonstrukci a přestavbě. Přestavba odkazuje na téměř legendární Eleanor, Forda Mustang Shelby GT 500 z filmu GONE IN 60 SECOND (60 SEKUND) s Nicolasem Cagem.
Základem pro přestavbu byl klasický Ford Mustang Fastback 1967. Kromě vizuální stránky, která odkazuje na svůj vzor, se pracovalo i pod kapotou. Původní motor typ Ford EF 390 Big Blog (6,4 litr V8), byl předělán na typ 427 (7,0 litru). Tento motor, který je mimochodem známý i pro použití ve vozech Ford GT40, jež vyhrály legendární Le Mans 1966, je v tomto případě naladěný na výkon 310 kW (420 koní). Výkon motoru půjde na kola zadní nápravy přes manuální převodovku. Za zmínku jistě stojí, že na hlavici řadicí páky je černé tlačítko, okolo něho je nápis GO-BABY-GO, po jehož zmáčknutí se do válců vstříkne dusík. Ano, vůz je vybaven funkčním systém Nitrous Nos.
A kolik tato sranda stojí? Přestavěný Mustang z roku 1967, jenž má na tachometru pouhých 13 404 mil, je k mání za 6 999 000 Kč. Uznejte sami, zda vám tato cena přijde adekvátní, nebo ne.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.