U dealera luxusních ojetých vozů je momentálně k dispozici Ford Mustang Shelby GT 500 - Eleanor. Jedná se o vůz inspirovaný tím, který se spolu s Nicolasem Cagem stal hlavním představitelem filmu 60 sekund.
Dle informací dostupných na stránkách firmy Auta Super je Eleanor po kompletní rekonstrukci a přestavbě. Přestavba odkazuje na téměř legendární Eleanor, Forda Mustang Shelby GT 500 z filmu GONE IN 60 SECOND (60 SEKUND) s Nicolasem Cagem.
Základem pro přestavbu byl klasický Ford Mustang Fastback 1967. Kromě vizuální stránky, která odkazuje na svůj vzor, se pracovalo i pod kapotou. Původní motor typ Ford EF 390 Big Blog (6,4 litr V8), byl předělán na typ 427 (7,0 litru). Tento motor, který je mimochodem známý i pro použití ve vozech Ford GT40, jež vyhrály legendární Le Mans 1966, je v tomto případě naladěný na výkon 310 kW (420 koní). Výkon motoru půjde na kola zadní nápravy přes manuální převodovku. Za zmínku jistě stojí, že na hlavici řadicí páky je černé tlačítko, okolo něho je nápis GO-BABY-GO, po jehož zmáčknutí se do válců vstříkne dusík. Ano, vůz je vybaven funkčním systém Nitrous Nos.
A kolik tato sranda stojí? Přestavěný Mustang z roku 1967, jenž má na tachometru pouhých 13 404 mil, je k mání za 6 999 000 Kč. Uznejte sami, zda vám tato cena přijde adekvátní, nebo ne.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?