ID.4, první výhradně elektricky poháněné SUV značky Volkswagen, vyzařuje svými ladnými tvary sílu. Jeho vnější design dává jasně najevo vstup do nové éry. V jeho působivém vzhledu se snoubí ladné, zaoblené plochy s mimořádnými aerodynamickými kvalitami.
Volkswagen rozšiřuje modelem ID.4 svou nabídku o elektromobil v globálně největším růstovém segmentu, třídě kompaktních SUV. Vůz se bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a později také v USA. Klaus Zyciora je člověkem, který dokáže charakter modelu ID.4 popsat ze všech nejlépe, protože jako šéfdesignér koncernu Volkswagen tento vůz se svým týmem navrhl.
„ID.4 ztělesňuje elektrickou evoluci designu,“ říká Zyciora. „Jeho vnější design je čistý, ladný a působivý. Novým způsobem vyzařuje sílu a sebevědomí. Za tím stojí především aerodynamický designérský styl naší rodiny ID. s plynule navazujícími plochami. S modelem ID.4 přenášíme toto pojetí poprvé do segmentu SUV. To znamená, že se jemné, měkké přechody střídají s ostrými, zřetelnými odtokovými hranami. Design vyvolává dojem, že byl tvarován větrem. Z charakteristických světlometů, propojených do nezaměnitelného světelného designu, je současně patrná modernost modelu ID.4.“
Dobrý design je navíc vždy funkční. Na dojezd elektromobilu má významný vliv aerodynamický odpor vzduchu. „Elektrická evoluce designu u modelu ID.4 také znamená, že jsme důsledně zohlednili požadavky na aerodynamiku,“ vysvětluje šéfdesignér koncernu. ID.4 dosahuje vynikající hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28. Nejdůležitějším faktorem jsou ladné základní tvary karoserie a výrazné posunutí prostoru pro cestující dozadu. Celek završuje velký počet precizních detailů. Například tvarové řešení zadních svítilen a velkého střešního spoileru zaručuje čisté oddělování proudícího vzduchu od povrchu karoserie.
Značka Volkswagen investuje do elektromobility v rámci své strategie „Transform 2025+“ celkem 11 miliard eur do roku 2024. ID.4, první zcela elektricky poháněné SUV značky Volkswagen, je po elektromobilu ID.3 druhým modelem na základě nové modulární platformy MEB pro elektricky poháněné vozy. Tato platforma je koncipována pouze pro elektrický pohon a vzhledem k jeho kompaktní konstrukci nabízí velmi prostorný interiér. Díky nízkému součiniteli aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28 a modulárnímu akumulátorovému systému nabídne ID.4 dojezd i více než 500 kilometrů (podle metodiky WLTP).
Nové SUV bude uvedeno na trh nejprve s pohonem zadních kol. Později bude následovat elektrický pohon všech kol. V sendvičové podlaze karoserie uložená vysokonapěťová sada akumulátorů přispívá k nízkému těžišti a skvěle vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy, což je předpokladem pro vysokou úroveň jízdní dynamiky.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.