ID.4, první výhradně elektricky poháněné SUV značky Volkswagen, vyzařuje svými ladnými tvary sílu. Jeho vnější design dává jasně najevo vstup do nové éry. V jeho působivém vzhledu se snoubí ladné, zaoblené plochy s mimořádnými aerodynamickými kvalitami.
Volkswagen rozšiřuje modelem ID.4 svou nabídku o elektromobil v globálně největším růstovém segmentu, třídě kompaktních SUV. Vůz se bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a později také v USA. Klaus Zyciora je člověkem, který dokáže charakter modelu ID.4 popsat ze všech nejlépe, protože jako šéfdesignér koncernu Volkswagen tento vůz se svým týmem navrhl.
„ID.4 ztělesňuje elektrickou evoluci designu,“ říká Zyciora. „Jeho vnější design je čistý, ladný a působivý. Novým způsobem vyzařuje sílu a sebevědomí. Za tím stojí především aerodynamický designérský styl naší rodiny ID. s plynule navazujícími plochami. S modelem ID.4 přenášíme toto pojetí poprvé do segmentu SUV. To znamená, že se jemné, měkké přechody střídají s ostrými, zřetelnými odtokovými hranami. Design vyvolává dojem, že byl tvarován větrem. Z charakteristických světlometů, propojených do nezaměnitelného světelného designu, je současně patrná modernost modelu ID.4.“
Dobrý design je navíc vždy funkční. Na dojezd elektromobilu má významný vliv aerodynamický odpor vzduchu. „Elektrická evoluce designu u modelu ID.4 také znamená, že jsme důsledně zohlednili požadavky na aerodynamiku,“ vysvětluje šéfdesignér koncernu. ID.4 dosahuje vynikající hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28. Nejdůležitějším faktorem jsou ladné základní tvary karoserie a výrazné posunutí prostoru pro cestující dozadu. Celek završuje velký počet precizních detailů. Například tvarové řešení zadních svítilen a velkého střešního spoileru zaručuje čisté oddělování proudícího vzduchu od povrchu karoserie.
Značka Volkswagen investuje do elektromobility v rámci své strategie „Transform 2025+“ celkem 11 miliard eur do roku 2024. ID.4, první zcela elektricky poháněné SUV značky Volkswagen, je po elektromobilu ID.3 druhým modelem na základě nové modulární platformy MEB pro elektricky poháněné vozy. Tato platforma je koncipována pouze pro elektrický pohon a vzhledem k jeho kompaktní konstrukci nabízí velmi prostorný interiér. Díky nízkému součiniteli aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28 a modulárnímu akumulátorovému systému nabídne ID.4 dojezd i více než 500 kilometrů (podle metodiky WLTP).
Nové SUV bude uvedeno na trh nejprve s pohonem zadních kol. Později bude následovat elektrický pohon všech kol. V sendvičové podlaze karoserie uložená vysokonapěťová sada akumulátorů přispívá k nízkému těžišti a skvěle vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy, což je předpokladem pro vysokou úroveň jízdní dynamiky.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.