Jak být spolujezdkyní na motorce a neztratit nervy

Paní Eliška s manželem
Paní Eliška s manželem, foto: Petr Boháč
Petr Boháč , AutoRoad.cz 21. července 2020 14:24 | akt. 21. července 2020 18:51
Sdílej:

O jízdě na motocyklu z pohledu jejího řidiče se mluví často. Ale člověk, který si motocykl koupí, tak propadl jejímu kouzlu a svobodu jízdy v jedné stopě si pochvaluje nadevše. Méně se už mluví o tom, jaké to je být pouhým spolujezdcem.

Minulý týden jsem testoval novou Hondu Africa Twin. Hlavní část testu spočívala ve třídenním výjezdu, do terénu se ke mně a mé přítelkyni přidal kamarád s manželkou na motocyklu Triumph Tiger 800. Právě kamarádovu manželku jsem požádal, aby se se mnou a našimi čtenáři podělila o své dojmy začínající spolujezdkyně na motocyklu. Po 700 km si určitý obrázek udělala:

Znáte ten pocit , když vás někdo sváže do kozelce, zaváže vám oči a shodí vás dolů ze skály? Ne? Já už ano

Důležitá součást celé výpravy spočívá v koupi vhodného oblečení, které bude pro vás pohodlné a bezpečné. Já zvolila jen to bezpečí, pohodlnost jsem zazdila nákupem kožených kalhot. Sice jsou líbivé, ale naprosto nekomfortni. Ale jak řekla Coco Channel, čím hůře se cítíte, tím lépe musíte vypadat.

Taková pěkná velká mašina je opravdu krásný stroj, horší je to na ní v tom koženém brnění vylézt. Myslím, že na zmítajícího se divokého Mustanga bych vyskočila snáz. Po nasednutí a uvelebení se vzadu zjistíte, že přes řidičovu helmu nic nevidíte. První rozjetí se a šlápnutí na brzdu si dáte pěkný čelo, což vám aspoň osvětlí, proč máte na hlavě tu neprodyšnou helmu, co vám zkazí účes . Zatáčky, roviny, stopky, všechno musíte vaším 6.smyslem předpovídat. Počítejte s tím, že musíte úplně splynout se strojem, tudíž je důležité naklánět se po směru jízdy společně s vaším únoscem, ačkoli vám instinkt velí, překotně se tomu bránit. Je celkem zvláštní pocit, dát svůj život do rukou někomu jinému, jeďte pouze s tím, komu naprosto důvěřujete, s někým, kdo má již pár set tisíc, ne- li milionů kilometrů najeto. Po nějaké době adrenalin a strach trochu opadnou a vy upadnete do stavu letargie, kdy je vám najednou všechno jedno, jízdu si vychutnáváte a užíváte bez myšlenek na závěť, nemocnice či osiřelé děti, co jste nechali doma. Tento pocit vám nezůstane dlouho a dostaví se křeče do kyčlí a stehen. Přeci jen, není to úplně jako ušák v obýváku po vaší prababičce, doporučuji dlouhý strečink před jízdou. Na držení se vzadu nám vymysleli postranní madla, což docela ulehčuje divný pocit z rychle ubíhající cesty, avšak po pár stech kilometrech máte pěkné mozoly, to jak se držíte takřka do krve. Mít delší ruce, obtočím je kolem dokola celé motorky. Po celé věčnosti konečně došel benzín a já mohla být sesazena kolemtankujícími, abych zjistila, že nemohu chodit. Na záchod zapomeňte úplně, kožené kalhoty ve 30 ° horku se vám přiškvaří k tělu. Myslím, že je ze sebe sundám až s prvním sněhem.

Závěr, jízda se mi opravdu moooc líbila a už se těším na další.

Plusy: + Dostanete se z bodu A do bodu B+ Vypadáte dobře a cool

Mínusy: - Nevidíte před sebe na cestu- Vrážíte helmou do helmy před vámi - Usínáte, což nesmíte - Křičíte na řidiče, ale ten vás neslyší - Ještě po týdnu neuděláte dřep z namožení - Dostanete vlka

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?