O jízdě na motocyklu z pohledu jejího řidiče se mluví často. Ale člověk, který si motocykl koupí, tak propadl jejímu kouzlu a svobodu jízdy v jedné stopě si pochvaluje nadevše. Méně se už mluví o tom, jaké to je být pouhým spolujezdcem.
Minulý týden jsem testoval novou Hondu Africa Twin. Hlavní část testu spočívala ve třídenním výjezdu, do terénu se ke mně a mé přítelkyni přidal kamarád s manželkou na motocyklu Triumph Tiger 800. Právě kamarádovu manželku jsem požádal, aby se se mnou a našimi čtenáři podělila o své dojmy začínající spolujezdkyně na motocyklu. Po 700 km si určitý obrázek udělala:
Znáte ten pocit , když vás někdo sváže do kozelce, zaváže vám oči a shodí vás dolů ze skály? Ne? Já už ano
Důležitá součást celé výpravy spočívá v koupi vhodného oblečení, které bude pro vás pohodlné a bezpečné. Já zvolila jen to bezpečí, pohodlnost jsem zazdila nákupem kožených kalhot. Sice jsou líbivé, ale naprosto nekomfortni. Ale jak řekla Coco Channel, čím hůře se cítíte, tím lépe musíte vypadat.
Taková pěkná velká mašina je opravdu krásný stroj, horší je to na ní v tom koženém brnění vylézt. Myslím, že na zmítajícího se divokého Mustanga bych vyskočila snáz. Po nasednutí a uvelebení se vzadu zjistíte, že přes řidičovu helmu nic nevidíte. První rozjetí se a šlápnutí na brzdu si dáte pěkný čelo, což vám aspoň osvětlí, proč máte na hlavě tu neprodyšnou helmu, co vám zkazí účes . Zatáčky, roviny, stopky, všechno musíte vaším 6.smyslem předpovídat. Počítejte s tím, že musíte úplně splynout se strojem, tudíž je důležité naklánět se po směru jízdy společně s vaším únoscem, ačkoli vám instinkt velí, překotně se tomu bránit. Je celkem zvláštní pocit, dát svůj život do rukou někomu jinému, jeďte pouze s tím, komu naprosto důvěřujete, s někým, kdo má již pár set tisíc, ne- li milionů kilometrů najeto. Po nějaké době adrenalin a strach trochu opadnou a vy upadnete do stavu letargie, kdy je vám najednou všechno jedno, jízdu si vychutnáváte a užíváte bez myšlenek na závěť, nemocnice či osiřelé děti, co jste nechali doma. Tento pocit vám nezůstane dlouho a dostaví se křeče do kyčlí a stehen. Přeci jen, není to úplně jako ušák v obýváku po vaší prababičce, doporučuji dlouhý strečink před jízdou. Na držení se vzadu nám vymysleli postranní madla, což docela ulehčuje divný pocit z rychle ubíhající cesty, avšak po pár stech kilometrech máte pěkné mozoly, to jak se držíte takřka do krve. Mít delší ruce, obtočím je kolem dokola celé motorky. Po celé věčnosti konečně došel benzín a já mohla být sesazena kolemtankujícími, abych zjistila, že nemohu chodit. Na záchod zapomeňte úplně, kožené kalhoty ve 30 ° horku se vám přiškvaří k tělu. Myslím, že je ze sebe sundám až s prvním sněhem.
Závěr, jízda se mi opravdu moooc líbila a už se těším na další.
Plusy: + Dostanete se z bodu A do bodu B+ Vypadáte dobře a cool
Mínusy: - Nevidíte před sebe na cestu- Vrážíte helmou do helmy před vámi - Usínáte, což nesmíte - Křičíte na řidiče, ale ten vás neslyší - Ještě po týdnu neuděláte dřep z namožení - Dostanete vlka
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.