Jak být spolujezdkyní na motorce a neztratit nervy

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 21. července 2020, 14:24 Aktualizováno 21.7.2020, 18:51 Google+

O jízdě na motocyklu z pohledu jejího řidiče se mluví často. Ale člověk, který si motocykl koupí, tak propadl jejímu kouzlu a svobodu jízdy v jedné stopě si pochvaluje nadevše. Méně se už mluví o tom, jaké to je být pouhým spolujezdcem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Paní Eliška s manželem

Paní Eliška s manželem | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Minulý týden jsem testoval novou Hondu Africa Twin. Hlavní část testu spočívala ve třídenním výjezdu, do terénu se ke mně a mé přítelkyni přidal kamarád s manželkou na motocyklu Triumph Tiger 800. Právě kamarádovu manželku jsem požádal, aby se se mnou a našimi čtenáři podělila o své dojmy začínající spolujezdkyně na motocyklu. Po 700 km si určitý obrázek udělala:

img-responsive

Triumph Tiger 800 | foto: Petr Boháč


Znáte ten pocit , když vás někdo sváže do kozelce, zaváže vám oči a shodí vás dolů ze skály? Ne? Já už ano

Důležitá součást celé výpravy spočívá v koupi vhodného oblečení, které bude pro vás pohodlné a bezpečné. Já zvolila jen to bezpečí, pohodlnost jsem zazdila nákupem kožených kalhot. Sice jsou líbivé, ale naprosto nekomfortni. Ale jak řekla Coco Channel, čím hůře se cítíte, tím lépe musíte vypadat.

Taková pěkná velká mašina je opravdu krásný stroj, horší je to na ní v tom koženém brnění vylézt. Myslím, že na zmítajícího se divokého Mustanga bych vyskočila snáz. Po nasednutí a uvelebení se vzadu zjistíte, že přes řidičovu helmu nic nevidíte. První rozjetí se a šlápnutí na brzdu si dáte pěkný čelo, což vám aspoň osvětlí, proč máte na hlavě tu neprodyšnou helmu, co vám zkazí účes . Zatáčky, roviny, stopky, všechno musíte vaším 6.smyslem předpovídat. Počítejte s tím, že musíte úplně splynout se strojem, tudíž je důležité naklánět se po směru jízdy společně s vaším únoscem, ačkoli vám instinkt velí, překotně se tomu bránit. Je celkem zvláštní pocit, dát svůj život do rukou někomu jinému, jeďte pouze s tím, komu naprosto důvěřujete, s někým, kdo má již pár set tisíc, ne- li milionů kilometrů najeto. Po nějaké době adrenalin a strach trochu opadnou a vy upadnete do stavu letargie, kdy je vám najednou všechno jedno, jízdu si vychutnáváte a užíváte bez myšlenek na závěť, nemocnice či osiřelé děti, co jste nechali doma. Tento pocit vám nezůstane dlouho a dostaví se křeče do kyčlí a stehen. Přeci jen, není to úplně jako ušák v obýváku po vaší prababičce, doporučuji dlouhý strečink před jízdou. Na držení se vzadu nám vymysleli postranní madla, což docela ulehčuje divný pocit z rychle ubíhající cesty, avšak po pár stech kilometrech máte pěkné mozoly, to jak se držíte takřka do krve. Mít delší ruce, obtočím je kolem dokola celé motorky. Po celé věčnosti konečně došel benzín a já mohla být sesazena kolemtankujícími, abych zjistila, že nemohu chodit. Na záchod zapomeňte úplně, kožené kalhoty ve 30 ° horku se vám přiškvaří k tělu. Myslím, že je ze sebe sundám až s prvním sněhem.

Závěr, jízda se mi opravdu moooc líbila a už se těším na další.

Plusy:
+ Dostanete se z bodu A do bodu B
+ Vypadáte dobře a cool


Mínusy:
- Nevidíte před sebe na cestu
- Vrážíte helmou do helmy před vámi
- Usínáte, což nesmíte
- Křičíte na řidiče, ale ten vás neslyší
- Ještě po týdnu neuděláte dřep z namožení
- Dostanete vlka

Vytisknout

Diskuze: Jak být spolujezdkyní na motorce a neztratit nervy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Škoda představila modernizovaný Kodiaq

Škodě klesl v srpnu prodej o téměř 35% proti loňskému roku

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

agresivita na silnicích

Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

Škoda Favorit

Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

Ford

Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

Koncept Volkswagen ID. LIFE

Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

toyota mirai

Vodíková Toyota Mirai po testech Euro NCAP

hyundai i20

Test: Dokáže mild-hybridní Hyundai I20 1,0 T-GDI konkurovat naší legendární Fabii?

Lada Niva Legend

Lada Niva Legend dostane téměř o 50 % silnější motor

Renault 5 a prototyp nového Renaultu 5

Renault 5 má téměř půl století, příští rok se dočkáme následovníka

Honda HR-V e:HEV

Nová Honda HR-V e:HEV, elegantní SUV kupé pod 700 000 Kč

reklama

Doporučujeme

Porsche 911 Turbo

Nové Porsche 911 Turbo umí z 0 na 100 km/h za 2,8 s!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

  2. Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

  3. Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

  4. Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

  5. Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

  6. Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud