Jak být spolujezdkyní na motorce a neztratit nervy

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 21. července 2020, 14:24 Aktualizováno 21.7.2020, 18:51 Google+

O jízdě na motocyklu z pohledu jejího řidiče se mluví často. Ale člověk, který si motocykl koupí, tak propadl jejímu kouzlu a svobodu jízdy v jedné stopě si pochvaluje nadevše. Méně se už mluví o tom, jaké to je být pouhým spolujezdcem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Paní Eliška s manželem

Paní Eliška s manželem | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Minulý týden jsem testoval novou Hondu Africa Twin. Hlavní část testu spočívala ve třídenním výjezdu, do terénu se ke mně a mé přítelkyni přidal kamarád s manželkou na motocyklu Triumph Tiger 800. Právě kamarádovu manželku jsem požádal, aby se se mnou a našimi čtenáři podělila o své dojmy začínající spolujezdkyně na motocyklu. Po 700 km si určitý obrázek udělala:

img-responsive

Triumph Tiger 800 | foto: Petr Boháč


Znáte ten pocit , když vás někdo sváže do kozelce, zaváže vám oči a shodí vás dolů ze skály? Ne? Já už ano

Důležitá součást celé výpravy spočívá v koupi vhodného oblečení, které bude pro vás pohodlné a bezpečné. Já zvolila jen to bezpečí, pohodlnost jsem zazdila nákupem kožených kalhot. Sice jsou líbivé, ale naprosto nekomfortni. Ale jak řekla Coco Channel, čím hůře se cítíte, tím lépe musíte vypadat.

Taková pěkná velká mašina je opravdu krásný stroj, horší je to na ní v tom koženém brnění vylézt. Myslím, že na zmítajícího se divokého Mustanga bych vyskočila snáz. Po nasednutí a uvelebení se vzadu zjistíte, že přes řidičovu helmu nic nevidíte. První rozjetí se a šlápnutí na brzdu si dáte pěkný čelo, což vám aspoň osvětlí, proč máte na hlavě tu neprodyšnou helmu, co vám zkazí účes . Zatáčky, roviny, stopky, všechno musíte vaším 6.smyslem předpovídat. Počítejte s tím, že musíte úplně splynout se strojem, tudíž je důležité naklánět se po směru jízdy společně s vaším únoscem, ačkoli vám instinkt velí, překotně se tomu bránit. Je celkem zvláštní pocit, dát svůj život do rukou někomu jinému, jeďte pouze s tím, komu naprosto důvěřujete, s někým, kdo má již pár set tisíc, ne- li milionů kilometrů najeto. Po nějaké době adrenalin a strach trochu opadnou a vy upadnete do stavu letargie, kdy je vám najednou všechno jedno, jízdu si vychutnáváte a užíváte bez myšlenek na závěť, nemocnice či osiřelé děti, co jste nechali doma. Tento pocit vám nezůstane dlouho a dostaví se křeče do kyčlí a stehen. Přeci jen, není to úplně jako ušák v obýváku po vaší prababičce, doporučuji dlouhý strečink před jízdou. Na držení se vzadu nám vymysleli postranní madla, což docela ulehčuje divný pocit z rychle ubíhající cesty, avšak po pár stech kilometrech máte pěkné mozoly, to jak se držíte takřka do krve. Mít delší ruce, obtočím je kolem dokola celé motorky. Po celé věčnosti konečně došel benzín a já mohla být sesazena kolemtankujícími, abych zjistila, že nemohu chodit. Na záchod zapomeňte úplně, kožené kalhoty ve 30 ° horku se vám přiškvaří k tělu. Myslím, že je ze sebe sundám až s prvním sněhem.

Závěr, jízda se mi opravdu moooc líbila a už se těším na další.

Plusy:
+ Dostanete se z bodu A do bodu B
+ Vypadáte dobře a cool


Mínusy:
- Nevidíte před sebe na cestu
- Vrážíte helmou do helmy před vámi
- Usínáte, což nesmíte
- Křičíte na řidiče, ale ten vás neslyší
- Ještě po týdnu neuděláte dřep z namožení
- Dostanete vlka

Vytisknout

Diskuze: Jak být spolujezdkyní na motorce a neztratit nervy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche 911 Turbo

Nové Porsche 911 Turbo umí z 0 na 100 km/h za 2,8 s!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud