Ford včera oznámil novou řadu ochranných přepážek, které lze rychle a snadno namontovat do vybraných užitkových modelů značky. Účelem přepážek je usnadnit provozovatelům dodržování hygienicky bezpečného odstupu lidí.
Přepážky byly vyvinuty pro služby zajišťující přepravu osob, od školních mikrobusů přes převozy pacientů až po velkokapacitní taxi. Mají tvořit doplněk ke stávajícím opatřením uplatňovaným provozovateli takových služeb, jako je používání osobních ochranných pomůcek a dodržování hygienických předpisů ze strany personálu. Jejich konfiguraci lze přizpůsobit jednotlivým aplikacím.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Přepážky budou brzy zařazeny do nabídky oficiálního příslušenství Ford a zákazníci si je budou moci objednat u svých prodejců, popřípadě ve značkovém e-shopu Ford (na vybraných trzích). Před uvedením na trh tyto produkty prošly náročnými zkouškami bezpečnosti, kvality a životnosti.
„Provozovatelé užitkových automobilů čelí v roce 2020 bezprecedentním problémům a přizpůsobují se novému normálu, přičemž nadále poskytují naší společnosti a ekonomice své nepostradatelné služby,“ řekl Owen Gregory, ředitel poprodejních služeb pro užitkové vozy ve Ford of Europe. „Nové ochranné přepážky přinesou řidičům i cestujícím větší klid v duši.“
Neprostupné přepážky jsou vyrobeny z čirého polyvinylchloridu (PVC). Mají integrované instalační popruhy a mohou se dezinfikovat stejnými prostředky jako celý interiér vozu.
Instalační popruhy lze upevnit k existujícím dílům v interiéru, popřípadě k odnímatelným přísavkám na okna. Zákazník může přepážku snadno namontovat, upravit i odstranit bez jakýchkoliv zásahů do interiéru vozu. Přepážka má navíc skládací konstrukci, takže ji lze snadno uložit bez větších nároků na prostor, když není zrovna zapotřebí.
Po instalaci přepážka nijak neomezuje komfort cestujících, vnitřní prostor ani fungování ventilační a klimatizační soustavy. Zůstává plně zachován výhled řidiče do všech směrů a cestující se navzájem stále vidí a slyší jako normálně.
Přepážky lze namontovat do čtyř různých konfigurací podle potřeb provozovatele: Mezi řidiče a předního spolujezdce Za první řadu sedadel Mezi řidiče a spolujezdce a za první řadu sedadel Mezi řidiče a spolujezdce, za první řadu sedadel a mezi sedadly ve druhé řadě
Lehký, pružný materiál byl zvolen i s ohledem na ochranu cestujících při nehodě. Nainstalované přepážky také nijak nebrání řádné funkci airbagů.
Zpočátku budou přepážky k dispozici pro skříňové a osobní varianty modelů Transit, Transit Custom a Tourneo Custom, později v letošním roce přijdou na řadu také modely Transit / Tourneo Connect a Transit / Tourneo Courier. V rámci originálního příslušenství Ford nabízí značka nejrůznější úložné, ochranné a bezpečnostní doplňky, zaštítěné tovární zárukou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?