Před dvěma lety navázal mostecký autodrom strategickou spolupráci se společností OMV, která se loni stala také hlavním partnerem závodního víkendu, během něhož se v České republice poprvé utkaly legendární závodní vozy NASCAR.
Přestože je letošní rok poznamenán krizí spojenou s pandemií koronaviru a druhý ročník evropské série NASCAR se v původním červnovém termínu v Mostě nepojede, autodrom dohodl spolu s organizátory náhradní termín. Závodní víkend OMV MaxxMotion NASCAR Show proběhne opět pod záštitou OMV nejspíš v listopadu letošního roku. Všechny závodní speciály budou mít během tréninků i závodů ve svých nádržích natankován inovovaný prémiový benzín OMV MaxxMotion 100 plus, který bude od května letošního roku obsahovat o 10 % více aditiv, a také více ochranných a čisticích molekul přispívajících k udržení dlouhodobé čistoty motoru a dosažení maximálního výkonu i zrychlení vozu. Tento prémiový benzín budou moci zákazníci čerpat v celé síti OMV včetně samoobslužné čerpací stanice v paddocku autodromu.
Evropská série mimořádně populárních vozů kategorie Stock Car, nazvaná NASCAR Whelen Euro Series, je jediným podnikem NASCAR, který probíhá mimo severoamerický kontinent. „Vzhledem k celosvětové pandemii nemoci Covid-19 nebude možné uskutečnit závodní víkend NASCAR v původním termínu. Dobrou zprávou je, že se sezona prodlouží. V Mostě přivítáme víkend OMV MaxxMotion NASCAR Show patrně v listopadu,“ ujišťuje obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.
„Jsme potěšeni, že můžeme být už podruhé u velkolepé podívané, jakou jsou závody vozů NASCAR. Stejně jako loni natankují týmy do svých speciálů naše prémiové palivo, které mnozí odborníci považují za to nejlepší na trhu. OMV MaxxMotion 100 plus využívají při závodech stáje napříč motoristickými disciplínami. Strategickou spolupráci s autodromem v Mostě považujeme za přínosnou také proto, že je zde i velmi dobře vybavený polygon, který se cíleně soustředí na výukové programy zaměřené na bezpečnost silničního provozu,“ upřesnil Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.
Americké závodní vozy NASCAR jsou ikonická auta s výkonem 445 koňských sil a karbonovými karoseriemi bez otevíratelných dveří a předních bočních oken. Fanoušci motorsportu je znají především z amerických oválů. České barvy hájí v evropské sérii NASCAR Whelen Euro Series Martin Doubek, který v přímém souboji vyzve jezdce zvučných jmen. Ani letos by mezi nimi neměla chybět kanadská jezdecká hvězda a šampion F1 Jacques Villeneuve.
V rámci partnerství s autodromem využívá společnost OMV také kurzy bezpečné jízdy pod vedením zkušených instruktorů. Příležitost účastnit se jich dostanou v rámci soutěží také zákazníci OMV. Kurzy probíhají na výcvikových plochách polygonu, které vytváří svou dispozicí a instalovanými technologiemi v areálu mosteckého autodromu jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel. Velký závodní okruh autodromu zůstává i nadále v barvách OMV – první zatáčka nese jméno OMV a poslední zatáčka před cílovou rovinkou je označena podle špičkového produktu MaxxMotion.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?