Před dvěma lety navázal mostecký autodrom strategickou spolupráci se společností OMV, která se loni stala také hlavním partnerem závodního víkendu, během něhož se v České republice poprvé utkaly legendární závodní vozy NASCAR.
Přestože je letošní rok poznamenán krizí spojenou s pandemií koronaviru a druhý ročník evropské série NASCAR se v původním červnovém termínu v Mostě nepojede, autodrom dohodl spolu s organizátory náhradní termín. Závodní víkend OMV MaxxMotion NASCAR Show proběhne opět pod záštitou OMV nejspíš v listopadu letošního roku. Všechny závodní speciály budou mít během tréninků i závodů ve svých nádržích natankován inovovaný prémiový benzín OMV MaxxMotion 100 plus, který bude od května letošního roku obsahovat o 10 % více aditiv, a také více ochranných a čisticích molekul přispívajících k udržení dlouhodobé čistoty motoru a dosažení maximálního výkonu i zrychlení vozu. Tento prémiový benzín budou moci zákazníci čerpat v celé síti OMV včetně samoobslužné čerpací stanice v paddocku autodromu.
Evropská série mimořádně populárních vozů kategorie Stock Car, nazvaná NASCAR Whelen Euro Series, je jediným podnikem NASCAR, který probíhá mimo severoamerický kontinent. „Vzhledem k celosvětové pandemii nemoci Covid-19 nebude možné uskutečnit závodní víkend NASCAR v původním termínu. Dobrou zprávou je, že se sezona prodlouží. V Mostě přivítáme víkend OMV MaxxMotion NASCAR Show patrně v listopadu,“ ujišťuje obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.
„Jsme potěšeni, že můžeme být už podruhé u velkolepé podívané, jakou jsou závody vozů NASCAR. Stejně jako loni natankují týmy do svých speciálů naše prémiové palivo, které mnozí odborníci považují za to nejlepší na trhu. OMV MaxxMotion 100 plus využívají při závodech stáje napříč motoristickými disciplínami. Strategickou spolupráci s autodromem v Mostě považujeme za přínosnou také proto, že je zde i velmi dobře vybavený polygon, který se cíleně soustředí na výukové programy zaměřené na bezpečnost silničního provozu,“ upřesnil Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.
Americké závodní vozy NASCAR jsou ikonická auta s výkonem 445 koňských sil a karbonovými karoseriemi bez otevíratelných dveří a předních bočních oken. Fanoušci motorsportu je znají především z amerických oválů. České barvy hájí v evropské sérii NASCAR Whelen Euro Series Martin Doubek, který v přímém souboji vyzve jezdce zvučných jmen. Ani letos by mezi nimi neměla chybět kanadská jezdecká hvězda a šampion F1 Jacques Villeneuve.
V rámci partnerství s autodromem využívá společnost OMV také kurzy bezpečné jízdy pod vedením zkušených instruktorů. Příležitost účastnit se jich dostanou v rámci soutěží také zákazníci OMV. Kurzy probíhají na výcvikových plochách polygonu, které vytváří svou dispozicí a instalovanými technologiemi v areálu mosteckého autodromu jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel. Velký závodní okruh autodromu zůstává i nadále v barvách OMV – první zatáčka nese jméno OMV a poslední zatáčka před cílovou rovinkou je označena podle špičkového produktu MaxxMotion.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?