Koupit si ojeté auto je i v době státem nařízené karantény kvůli koronaviru stále možné a dokonce i velmi výhodné. Kdo si plánoval v nejbližších měsících pořídit ojeté auto, měl by zbystřit, neboť prodejci jsou kvůli sníženému zájmu více ochotni vyjít zákazníkovi vstříc a poskytnout mu výraznou slevu.
Autobazary nabízejí možnost zakoupení vozů online, což pro kupujícího znamená, že mu mohou vybraný vůz dovézt například před dům k testovací jízdě a k převzetí. Díky tomu, že se jedná o online prodej, měl by mít zákazník navíc 14denní lhůtu na vrácení vozu, nesmí ho však výrazně používat či dokonce poškodit. Ojetá auta se v těchto dnech mohou přeprodávat také mezi fyzickými osobami. Koupit auto přes internet tedy může být nyní výhodné, je však potřeba prověřit si jeho historii, aby měl kupující skutečnou představu o tom, jaký vůz kupuje. Prověřit historii vozu lze i nyní jednoduše online.
„Podle našich informací přistupují nyní prodejci kvůli malému odbytu na velké slevy,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. Kromě nižší ceny je nyní výhodou i skutečnost, že je z čeho vybírat. Tím, že v posledních týdnech prodej vozů významně poklesl, je na trhu poměrně velká nabídka ojetých aut. „Kvůli sníženému množství dovezených aut v příštích měsících navíc nelze očekávat, že ceny oproti současnému stavu ještě spadnou, a navíc nebude tolik z čeho vybírat. Pokud někdo plánuje nákup ojetého vozu, tak výhodné podmínky, jaké může nyní získat, v budoucnu asi stěží dostane.“
Riziko koupě vozu se stočeným tachometrem porosteV blízké době lze navíc očekávat, že se kvůli sníženému zájmu o ojetá auta začnou ve větší míře než dosud objevovat na trhu nekalé praktiky, které umožňují prodávajícím na vozech více vydělat, ať už se jedná o stáčení tachometrů, nelegální předělávání vozů a pozměňování jejich identity, zatajování havárií či omlazování uváděním jiného roku výroby. Potřeba prověřit si vozidlo tedy vzrůstá na významu. Systém AUTOTRACER i další služby Cebia fungují neustále bez omezení a je tedy možné prověřit si historii či původ vozidla z pohodlí domova.
Služby Cebia fungují i v době karantényDíky službě AUTOTRACER se lze do několika málo minut dozvědět, zda nemá vůz stočený tachometr, zda nebyl havarovaný, jak byl servisovaný, jaký je skutečný rok jeho výroby a skutečná výbava, zda není evidovaný jako odcizený, zda není zatížený leasingem či spotřebitelským úvěrem nebo například z jaké země pochází. Lze tedy odhalit i falešný původ a v řadě případů i to, že auto bylo nelegálně předělané (např. nesouhlasí barva, strana řízení atd.). K odhalení historie vozu pomocí systému AUTOTRACER je zapotřebí znát jen VIN vozu a zadat ho na www.zkontrolujsiauto.cz. Pomocí služby PROVIN lze detailně prověřit původ vozidla, tedy v jaké zemi bylo přihlášeno, proč bylo odhlášeno a zda nebylo v zahraničí evidované jako kradené, případně odhlášené z důvodu totální havárii. Pro výsledky této služby rovněž není potřeba opouštět domov, zákazník se je dozví do druhého dne.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?