Koupit si ojeté auto je i v době státem nařízené karantény kvůli koronaviru stále možné a dokonce i velmi výhodné. Kdo si plánoval v nejbližších měsících pořídit ojeté auto, měl by zbystřit, neboť prodejci jsou kvůli sníženému zájmu více ochotni vyjít zákazníkovi vstříc a poskytnout mu výraznou slevu.
Autobazary nabízejí možnost zakoupení vozů online, což pro kupujícího znamená, že mu mohou vybraný vůz dovézt například před dům k testovací jízdě a k převzetí. Díky tomu, že se jedná o online prodej, měl by mít zákazník navíc 14denní lhůtu na vrácení vozu, nesmí ho však výrazně používat či dokonce poškodit. Ojetá auta se v těchto dnech mohou přeprodávat také mezi fyzickými osobami. Koupit auto přes internet tedy může být nyní výhodné, je však potřeba prověřit si jeho historii, aby měl kupující skutečnou představu o tom, jaký vůz kupuje. Prověřit historii vozu lze i nyní jednoduše online.
„Podle našich informací přistupují nyní prodejci kvůli malému odbytu na velké slevy,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. Kromě nižší ceny je nyní výhodou i skutečnost, že je z čeho vybírat. Tím, že v posledních týdnech prodej vozů významně poklesl, je na trhu poměrně velká nabídka ojetých aut. „Kvůli sníženému množství dovezených aut v příštích měsících navíc nelze očekávat, že ceny oproti současnému stavu ještě spadnou, a navíc nebude tolik z čeho vybírat. Pokud někdo plánuje nákup ojetého vozu, tak výhodné podmínky, jaké může nyní získat, v budoucnu asi stěží dostane.“
Riziko koupě vozu se stočeným tachometrem porosteV blízké době lze navíc očekávat, že se kvůli sníženému zájmu o ojetá auta začnou ve větší míře než dosud objevovat na trhu nekalé praktiky, které umožňují prodávajícím na vozech více vydělat, ať už se jedná o stáčení tachometrů, nelegální předělávání vozů a pozměňování jejich identity, zatajování havárií či omlazování uváděním jiného roku výroby. Potřeba prověřit si vozidlo tedy vzrůstá na významu. Systém AUTOTRACER i další služby Cebia fungují neustále bez omezení a je tedy možné prověřit si historii či původ vozidla z pohodlí domova.
Služby Cebia fungují i v době karantényDíky službě AUTOTRACER se lze do několika málo minut dozvědět, zda nemá vůz stočený tachometr, zda nebyl havarovaný, jak byl servisovaný, jaký je skutečný rok jeho výroby a skutečná výbava, zda není evidovaný jako odcizený, zda není zatížený leasingem či spotřebitelským úvěrem nebo například z jaké země pochází. Lze tedy odhalit i falešný původ a v řadě případů i to, že auto bylo nelegálně předělané (např. nesouhlasí barva, strana řízení atd.). K odhalení historie vozu pomocí systému AUTOTRACER je zapotřebí znát jen VIN vozu a zadat ho na www.zkontrolujsiauto.cz. Pomocí služby PROVIN lze detailně prověřit původ vozidla, tedy v jaké zemi bylo přihlášeno, proč bylo odhlášeno a zda nebylo v zahraničí evidované jako kradené, případně odhlášené z důvodu totální havárii. Pro výsledky této služby rovněž není potřeba opouštět domov, zákazník se je dozví do druhého dne.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.