Velký návrat: Enge a Vršecký vstupují do kategorie GT3

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 22. března 2020, 14:11 Google+

Aliance Buggyra Racing a Zero Mileage Lubricants přínáší další ovoce v podobě nové kampaně Buggyra Zero Mileage Racing, zaměřené na závodní kategorii GT3. V nové odnoži Buggyry, jež si dává za cíl se během tří let vypracovat z Čínského GT šampionátu na start 24 hodinovky v Le Mans, usedne za volant Mercedesu Benz AMG GT3 jezdecké trio Tomáš Enge, David Vršecký a mladičká Aliyyah Koloc.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tomáš Enge GT3

Tomáš Enge GT3 | foto: Enge racing

Sdílejte článek

„Tomáš Enge bude po tři roky naším pilotem číslo jedna v tomto šampionátu a jezdeckým lídrem. Davida (Vršeckého) jsme motivovali, aby se vrátil z důchodu k plnohodnotnému závodění," uvedl Martin Koloc. „Neznám nikoho, kdo by ve velkých a dobrých autech toho dokázal tolik, co Tomáš. Navíc nevnímá závodění jen z pozice pilota, který si přinesl helmu, odjezdí to a jede zase domů. V gétéčkách nemáme žádné zkušenosti a ty právě on s sebou přináší. Obdivuju to, jak profesionálně ke své práci přistupuje," pokračoval mentor Buggyry. Enge má před sebou velký úkol, kampaň GT3 bude totiž nezávislá na truck racingových aktivitách Buggyry a je tak potřeba postavit celý tým v podstatě od základů. „Jsem si jistý, že díky němu velmi rychle doběhneme konkurenci a budeme schopni v novém prostředí bojovat o přední umístění v jakémkoliv šampionátu," podotkl Koloc.

Jediný čech, který kdy závodil ve Formuli 1 se však ani ve svých 43 letech výzev nebojí. „Zúčastnit se takového projektu, kdy se staví nový tým, je pro mě velkou výzvou. Závodění v Asii pro mě není cizí, jezdil jsem tu s formulí A1 GP, mám zkušenosti s gétéčky i z Thajska. Závodili jsme i v Malajsii, Indonésii nebo Japonsku. Asijské prostředí díky tomu znám docela dobře. Přemýšlel jsem nad nabídkou delší dobu. Už jsem trochu vypadl ze závodního prostředí proti době, kdy jsem měl za rok 25 závodních víkendů," řekl Enge. Nová příležitost závodit a předávat své bohaté zkušenosti dál však nakonec zvítězila. „Nakonec jsem se rozhodl jít do prostředí pro mě sice neznámého, ale pro motoristického fandu známého velice dobře. Člověk se sice dívá po jistotě, ovšem motivace byla větší. A ta zvítězila," dodal 43letý pilot.

img-responsive

Enge Racing | foto: Enge racing

Druhým pilotem Buggyra Zero Mileage Racing bude David Vršecký. Ten závodění sice kvůli zdravotním problémů pověsil v roce 2018 na hřebík, ovšem jak sám říká, tohle byla šance, která se prostě neodmítá. „S touhle nabídkou se má bolavá záda rychle uzdravila," prohodil s úsměvem dvojnásobný mistr evropy v závodech tahačů a nyní šéfkonstruktér Buggyry.

„Ale teď vážně. Nedovedu si představit, že bych takovou šanci odmítl. Jsem rád, že i v důchodovém věku si můžu sednout za volant takového auta. Vedle Tomáše budu jako žák. Tomáš zná gétéčka mnohem líp. Já se zatím jen svezl loni v Brně tři kola Lambem. Jsem nadšený, že s ním mohu být v jednom týmu. Díky němu se budu rychleji s autem učit a budu mít od koho opisovat," dodal Vršecký.

Buggyra Zero Mileage Racing nebude jen o sbírání drahých kovů pro duo Enge Vršecký. Ale výrazně bude zapojena i Buggyra Academy, která vychovává nové piloty, mechaniky a další lidi potřebné pro závodění. „S koučováním jezdců i organizací týmu mám velké zkušenosti ze svého předchozího angažmá v německém týmu Reiter Engineering, takže se těším i na práci v rámci Buggyra Academy," pronesl Enge. V rámci akademie tak usedne za volant po boku Engeho a Vršeckého i brzy 16letá Aliyyah Koloc. „Aliyyah pojede v Číně exhibiční sérii GT a měla by absolvovat celý testovací program. Máme tu také talentovaného Francouze Tea Calveta, který by mohl tým příští rok doplnit, pokud bychom se rozhodli nasadit dvě auta," vysvětlil Koloc.

img-responsive

Enge Racing | foto: Enge racing

img-responsive

Enge Racing | foto: Enge racing

Start Čínského šampionátu je kvůli aktuální epidemii nového koronaviru sice zatím nejistý, Martin Koloc však zachovává chladnou hlavu. „Pořadatelé počítají s tím, že se začne v červnu v Šanghaji. Teď je ale otázka, jestli se situace uklidní v Evropě. Věřím tomu, že Čína bude mít po problému, ale my jim možná budeme ještě trochu smrdět," zamyslel se. V případě, že závodění nebude možné, dojde na testovací program a virtuální sérii na simulátorech. Důvěra je i tak velká. „Věřím, že máme auto, které ve startovním poli patří mezi ty nejlepší a výsledky pak přijdou," těší se Vršecký.

Vytisknout

Diskuze: Velký návrat: Enge a Vršecký vstupují do kategorie GT3

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota GR Supra GT4

Kudy z nudy - Toyota Supra se vrací na závodní dráhu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud