Velký návrat: Enge a Vršecký vstupují do kategorie GT3

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 22. března 2020, 14:11 Google+

Aliance Buggyra Racing a Zero Mileage Lubricants přínáší další ovoce v podobě nové kampaně Buggyra Zero Mileage Racing, zaměřené na závodní kategorii GT3. V nové odnoži Buggyry, jež si dává za cíl se během tří let vypracovat z Čínského GT šampionátu na start 24 hodinovky v Le Mans, usedne za volant Mercedesu Benz AMG GT3 jezdecké trio Tomáš Enge, David Vršecký a mladičká Aliyyah Koloc.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tomáš Enge GT3

Tomáš Enge GT3 | foto: Enge racing

Sdílejte článek

„Tomáš Enge bude po tři roky naším pilotem číslo jedna v tomto šampionátu a jezdeckým lídrem. Davida (Vršeckého) jsme motivovali, aby se vrátil z důchodu k plnohodnotnému závodění," uvedl Martin Koloc. „Neznám nikoho, kdo by ve velkých a dobrých autech toho dokázal tolik, co Tomáš. Navíc nevnímá závodění jen z pozice pilota, který si přinesl helmu, odjezdí to a jede zase domů. V gétéčkách nemáme žádné zkušenosti a ty právě on s sebou přináší. Obdivuju to, jak profesionálně ke své práci přistupuje," pokračoval mentor Buggyry. Enge má před sebou velký úkol, kampaň GT3 bude totiž nezávislá na truck racingových aktivitách Buggyry a je tak potřeba postavit celý tým v podstatě od základů. „Jsem si jistý, že díky němu velmi rychle doběhneme konkurenci a budeme schopni v novém prostředí bojovat o přední umístění v jakémkoliv šampionátu," podotkl Koloc.

Jediný čech, který kdy závodil ve Formuli 1 se však ani ve svých 43 letech výzev nebojí. „Zúčastnit se takového projektu, kdy se staví nový tým, je pro mě velkou výzvou. Závodění v Asii pro mě není cizí, jezdil jsem tu s formulí A1 GP, mám zkušenosti s gétéčky i z Thajska. Závodili jsme i v Malajsii, Indonésii nebo Japonsku. Asijské prostředí díky tomu znám docela dobře. Přemýšlel jsem nad nabídkou delší dobu. Už jsem trochu vypadl ze závodního prostředí proti době, kdy jsem měl za rok 25 závodních víkendů," řekl Enge. Nová příležitost závodit a předávat své bohaté zkušenosti dál však nakonec zvítězila. „Nakonec jsem se rozhodl jít do prostředí pro mě sice neznámého, ale pro motoristického fandu známého velice dobře. Člověk se sice dívá po jistotě, ovšem motivace byla větší. A ta zvítězila," dodal 43letý pilot.

img-responsive

Enge Racing | foto: Enge racing

Druhým pilotem Buggyra Zero Mileage Racing bude David Vršecký. Ten závodění sice kvůli zdravotním problémů pověsil v roce 2018 na hřebík, ovšem jak sám říká, tohle byla šance, která se prostě neodmítá. „S touhle nabídkou se má bolavá záda rychle uzdravila," prohodil s úsměvem dvojnásobný mistr evropy v závodech tahačů a nyní šéfkonstruktér Buggyry.

„Ale teď vážně. Nedovedu si představit, že bych takovou šanci odmítl. Jsem rád, že i v důchodovém věku si můžu sednout za volant takového auta. Vedle Tomáše budu jako žák. Tomáš zná gétéčka mnohem líp. Já se zatím jen svezl loni v Brně tři kola Lambem. Jsem nadšený, že s ním mohu být v jednom týmu. Díky němu se budu rychleji s autem učit a budu mít od koho opisovat," dodal Vršecký.

Buggyra Zero Mileage Racing nebude jen o sbírání drahých kovů pro duo Enge Vršecký. Ale výrazně bude zapojena i Buggyra Academy, která vychovává nové piloty, mechaniky a další lidi potřebné pro závodění. „S koučováním jezdců i organizací týmu mám velké zkušenosti ze svého předchozího angažmá v německém týmu Reiter Engineering, takže se těším i na práci v rámci Buggyra Academy," pronesl Enge. V rámci akademie tak usedne za volant po boku Engeho a Vršeckého i brzy 16letá Aliyyah Koloc. „Aliyyah pojede v Číně exhibiční sérii GT a měla by absolvovat celý testovací program. Máme tu také talentovaného Francouze Tea Calveta, který by mohl tým příští rok doplnit, pokud bychom se rozhodli nasadit dvě auta," vysvětlil Koloc.

img-responsive

Enge Racing | foto: Enge racing

img-responsive

Enge Racing | foto: Enge racing

Start Čínského šampionátu je kvůli aktuální epidemii nového koronaviru sice zatím nejistý, Martin Koloc však zachovává chladnou hlavu. „Pořadatelé počítají s tím, že se začne v červnu v Šanghaji. Teď je ale otázka, jestli se situace uklidní v Evropě. Věřím tomu, že Čína bude mít po problému, ale my jim možná budeme ještě trochu smrdět," zamyslel se. V případě, že závodění nebude možné, dojde na testovací program a virtuální sérii na simulátorech. Důvěra je i tak velká. „Věřím, že máme auto, které ve startovním poli patří mezi ty nejlepší a výsledky pak přijdou," těší se Vršecký.

Vytisknout

Diskuze: Velký návrat: Enge a Vršecký vstupují do kategorie GT3

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

Tesla Model Y

Mají zachránit planetu, přitom už tak drahé Tesly ještě přitvrdily

Toyota Compact Cruiser EV

Elektrický teréňák Compact Cruiser EV od Toyoty získal designovou cenu

Volkswagen Caddy 4Motion

Test: Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion – kříženec dodávky a MPV s pohonem všech kol

Ford

Ani Fordu se svolávací akce nevyhnuly. Tři miliony aut musí do servisu

reklama

Doporučujeme

Toyota GR Supra GT4

Kudy z nudy - Toyota Supra se vrací na závodní dráhu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  4. Úpravy Gumbal kára, část první

  5. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

  6. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud