Aliance Buggyra Racing a Zero Mileage Lubricants přínáší další ovoce v podobě nové kampaně Buggyra Zero Mileage Racing, zaměřené na závodní kategorii GT3. V nové odnoži Buggyry, jež si dává za cíl se během tří let vypracovat z Čínského GT šampionátu na start 24 hodinovky v Le Mans, usedne za volant Mercedesu Benz AMG GT3 jezdecké trio Tomáš Enge, David Vršecký a mladičká Aliyyah Koloc.
„Tomáš Enge bude po tři roky naším pilotem číslo jedna v tomto šampionátu a jezdeckým lídrem. Davida (Vršeckého) jsme motivovali, aby se vrátil z důchodu k plnohodnotnému závodění," uvedl Martin Koloc. „Neznám nikoho, kdo by ve velkých a dobrých autech toho dokázal tolik, co Tomáš. Navíc nevnímá závodění jen z pozice pilota, který si přinesl helmu, odjezdí to a jede zase domů. V gétéčkách nemáme žádné zkušenosti a ty právě on s sebou přináší. Obdivuju to, jak profesionálně ke své práci přistupuje," pokračoval mentor Buggyry. Enge má před sebou velký úkol, kampaň GT3 bude totiž nezávislá na truck racingových aktivitách Buggyry a je tak potřeba postavit celý tým v podstatě od základů. „Jsem si jistý, že díky němu velmi rychle doběhneme konkurenci a budeme schopni v novém prostředí bojovat o přední umístění v jakémkoliv šampionátu," podotkl Koloc.
Jediný čech, který kdy závodil ve Formuli 1 se však ani ve svých 43 letech výzev nebojí. „Zúčastnit se takového projektu, kdy se staví nový tým, je pro mě velkou výzvou. Závodění v Asii pro mě není cizí, jezdil jsem tu s formulí A1 GP, mám zkušenosti s gétéčky i z Thajska. Závodili jsme i v Malajsii, Indonésii nebo Japonsku. Asijské prostředí díky tomu znám docela dobře. Přemýšlel jsem nad nabídkou delší dobu. Už jsem trochu vypadl ze závodního prostředí proti době, kdy jsem měl za rok 25 závodních víkendů," řekl Enge. Nová příležitost závodit a předávat své bohaté zkušenosti dál však nakonec zvítězila. „Nakonec jsem se rozhodl jít do prostředí pro mě sice neznámého, ale pro motoristického fandu známého velice dobře. Člověk se sice dívá po jistotě, ovšem motivace byla větší. A ta zvítězila," dodal 43letý pilot.
Druhým pilotem Buggyra Zero Mileage Racing bude David Vršecký. Ten závodění sice kvůli zdravotním problémů pověsil v roce 2018 na hřebík, ovšem jak sám říká, tohle byla šance, která se prostě neodmítá. „S touhle nabídkou se má bolavá záda rychle uzdravila," prohodil s úsměvem dvojnásobný mistr evropy v závodech tahačů a nyní šéfkonstruktér Buggyry.
„Ale teď vážně. Nedovedu si představit, že bych takovou šanci odmítl. Jsem rád, že i v důchodovém věku si můžu sednout za volant takového auta. Vedle Tomáše budu jako žák. Tomáš zná gétéčka mnohem líp. Já se zatím jen svezl loni v Brně tři kola Lambem. Jsem nadšený, že s ním mohu být v jednom týmu. Díky němu se budu rychleji s autem učit a budu mít od koho opisovat," dodal Vršecký.
Buggyra Zero Mileage Racing nebude jen o sbírání drahých kovů pro duo Enge Vršecký. Ale výrazně bude zapojena i Buggyra Academy, která vychovává nové piloty, mechaniky a další lidi potřebné pro závodění. „S koučováním jezdců i organizací týmu mám velké zkušenosti ze svého předchozího angažmá v německém týmu Reiter Engineering, takže se těším i na práci v rámci Buggyra Academy," pronesl Enge. V rámci akademie tak usedne za volant po boku Engeho a Vršeckého i brzy 16letá Aliyyah Koloc. „Aliyyah pojede v Číně exhibiční sérii GT a měla by absolvovat celý testovací program. Máme tu také talentovaného Francouze Tea Calveta, který by mohl tým příští rok doplnit, pokud bychom se rozhodli nasadit dvě auta," vysvětlil Koloc.
Start Čínského šampionátu je kvůli aktuální epidemii nového koronaviru sice zatím nejistý, Martin Koloc však zachovává chladnou hlavu. „Pořadatelé počítají s tím, že se začne v červnu v Šanghaji. Teď je ale otázka, jestli se situace uklidní v Evropě. Věřím tomu, že Čína bude mít po problému, ale my jim možná budeme ještě trochu smrdět," zamyslel se. V případě, že závodění nebude možné, dojde na testovací program a virtuální sérii na simulátorech. Důvěra je i tak velká. „Věřím, že máme auto, které ve startovním poli patří mezi ty nejlepší a výsledky pak přijdou," těší se Vršecký.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.