Enge Racing v roce 2020 na českých tratích MČR HA hned se dvěma vozy

bohy / AutoRoad.cz, 18. března 2020, 11:51 Google+

Jistě jste se po přečtení nadpisu zasnili v možnosti rodinného souboje Engových. Přeci jen vidět při jednom závodě proti sobě Břetislava a Tomáše Engeho by bylo více než zajímavé. Do letošní sezóny sice Enge Racing vyrazí skutečně se dvěma vozy, ale v nové jezdecké sestavě, kdy posádky budou tvořit Tomáš Enge a Lucka Engová (Ford Escort RS2000 MKII) a nově Milan Poživil s Richardem Nesvadbou (Škoda 130 LR).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Enge Racing

Enge Racing | foto: Enge racing

Sdílejte článek

Tomáše Engeho a jeho sestru netřeba představovat. Liberecký jezdec s Fordem startoval již v loňské sezóně, kdy absolvoval pět závodů. Ani Milan Poživil s Richardem Nesvadbou nejsou žádní nováčci. Ba naopak, Milan Poživil poprvé v rallye startoval již v roce 1993, kdy si premiéru odbyl v rámci Rallye Castrol Gemer na Slovensku a jeho vstupem do rally byly starty v tehdy vypsaném poháru ŠKODA s vozidly Škody Favorit 135 LX. Mnozí fanoušci si něj vzpomenou především při jeho startech s vozidly ŠKODA Felicia Kit Car různých specifikací, kdy pravidelně v letech 1997 až 2004 startoval v MČR a MČR Sprintrally . Vedle startů s vozidly ŠKODA také v minulosti startoval např. s vozidly Peugeot 306 S16 a FORD ESCORT Cosworth.

img-responsive

Enge Racing | foto: Enge racing

Richard Nesvadba na místě spolujezdce patří k velmi zkušeným spolujezdcům, kdy na svém kontě má již 115 startů a seznam jezdců které navigoval by byl poměrně dlouhý. Dokonce má za sebou i starty s vozidly specifikace WRC a zajímavostí je, že s Milanem Poživilem v minulosti již startoval a to při Rally Sprint Kopná v roce 2002. Fanoušci rally také zajisté vědí, že Richard Nesvadba naposledy usedal po boku Olgy Lounové. „Bude to pro náš tým Enge Racing přelomová sezóna. Poprvé pojedeme na některých závodech se dvěma vozy, což nebude vůbec jednoduché. Na druhou stranu taťka se ujal role šéfa týmu, a tak se nebojím toho, že bychom neměli tuto změnu zvládnout. Je to pro nás výzva. Chtěli jsme startovat na Šumavě, která je nyní odložená, dále v Českém Krumlově, na Bohemce a Barumce. V plánu bychom měli mít s Luckou ještě jeden start, vypadá to prozatím, že bychom jeli i v Příbrami. Na těchto závodech by se měli představit také Milan Poživil s Richardem Nesvadbou s vozidlem ŠKODA 130 LR, kteří pravděpodobně budou startovat i na dalších soutěžích," shrnul úvodem Tomáš Enge.

V plném proudu jsou samotné přípravy před sezónou. „Naším cílem bylo startovat na Šumavě nejen v rámci českého, ale i evropského šampionátu. Škoda 130 LR je již homologována do historické FIA, u Fordu musíme provést drobné úpravy a zažádat o evropskou homologaci, ale věřím, že vše zvládneme bez problémů. Pokud se vše podaří, není vyloučené, že bychom nezkusili i nějaký další start někde v Evropě v rámci ME " doplnil jezdec Fordu Escort RS2000 MKII Tomáš Enge. Zatím tým stihl pouze jeden předsezónní test, kdy poprvé s vozidlem ŠKODA 130 LR testoval na okruhu v Sosnové Milan Poživil.

img-responsive

Enge Racing | foto: Enge racing

A jaké jsou Tomášovy a týmové cíle? „Jsem šťastný, že to vypadá, že se nám snad podařilo díky partnerům zajistit letošní sezónu v takovém rozměru, ale uvidíme jak se bude dále program MČR HA a ME historiků vůbec vyvíjet. Vím, že to nebude jednoduchá sezóna, do českého šampionátu se chystají další kvalitní posádky s výkonnými vozy a bude stále těžší se prosadit. Na druhou stranu pro diváky to bude zážitek a pro nás zase velká výzva popasovat se silnými soupeři a vybojovat co nejlepší umístění nejen v jednotlivých závodech, ale i v konečném pořadí šampionátu. Musím říct, že již nyní patří český šampionát historiků k nejkvalitnějším v Evropě, a to ještě neřekl poslední slovo. A hlavně vidět vozy, které patřily v osmdesátých a devadesátých letech ve světě ke špičce je samo o sobě super zážitek. No, po pravdě, současná situace okolo koronaviru všechny nutí přemýšlet o jiných věcech, než jsou závody, ale věřím, že se situace zlepší a budeme se těšit na první letošní start. Uvidíme, zda to bude Český Krumlov, nebo později a věřím, že se brzy potkáme se všemi fanoušky u trati. Já se už nemohu dočkat." uzavřel liberecký jezdec.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Enge Racing v roce 2020 na českých tratích MČR HA hned se dvěma vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Jak zabránit srážce se zvěří?

Trabant 601 Ostermann Cabrio

Test: Trabant 601 Ostermann, legenda východu nahoře bez

hyundai i30

Nový Hyundai i30 zahajuje výrobu

Kontrolka filtru pevných částic (DPF)

Na českém trhu se stále objevují padělky DPF filtrů!!

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Takový propad meziročních prodejů ojetých aut čekal málokdo, bude ale lépe

TOYOTA_YARIS_4_HYBRID_1

Překvapení na žebříčku spolehlivosti. Očekávání se u elektromobilů nenaplnila

Porsche 911 Targa

Premiéra nového Porsche 911 Targa 4 a Targa 4S

tažné zařízení Brink

Otázka bezpečné jízdy: Pouze certifikované tažné zařízení znamená stoprocentní jistotu

BMW M

Z HISTORIE BMW. Vznik barev a loga BMW M

Hyundai i30 N Performance

Test: Hyundai i30 N Performance, nejsyrovější hot-hatch na trhu

Patricie Pagáčová

Porotkyně SuperStar jezdí v novém Volkswagenu Golf

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen řeší průšvih s novými Golfy. Z továrny prozatím žádný nesmí

BMW

BMW Group obdržela stavební povolení na výstavbu vývojového centra nedaleko Sokolova

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Test: Honda Civic 1,0 VTEC Turbo CVT SPORT LINE, Terminátor s duší baletky

Trakční baterie blízké budoucnosti

Jak rychle zastarává elektromobil?

reklama

Doporučujeme

Toyota Mirai

Automobilový sektor vidí budoucnost ve vodíku, ale infrastruktura zatím nestačí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Porotkyně SuperStar jezdí v novém Volkswagenu Golf

  2. Překvapení na žebříčku spolehlivosti. Očekávání se u elektromobilů nenaplnila

  3. Test: Trabant 601 Ostermann, legenda východu nahoře bez

  4. Volkswagen řeší průšvih s novými Golfy. Z továrny prozatím žádný nesmí

  5. Takový propad meziročních prodejů ojetých aut čekal málokdo, bude ale lépe

  6. Test: Hyundai i30 N Performance, nejsyrovější hot-hatch na trhu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud