Jistě jste se po přečtení nadpisu zasnili v možnosti rodinného souboje Engových. Přeci jen vidět při jednom závodě proti sobě Břetislava a Tomáše Engeho by bylo více než zajímavé. Do letošní sezóny sice Enge Racing vyrazí skutečně se dvěma vozy, ale v nové jezdecké sestavě, kdy posádky budou tvořit Tomáš Enge a Lucka Engová (Ford Escort RS2000 MKII) a nově Milan Poživil s Richardem Nesvadbou (Škoda 130 LR).
Tomáše Engeho a jeho sestru netřeba představovat. Liberecký jezdec s Fordem startoval již v loňské sezóně, kdy absolvoval pět závodů. Ani Milan Poživil s Richardem Nesvadbou nejsou žádní nováčci. Ba naopak, Milan Poživil poprvé v rallye startoval již v roce 1993, kdy si premiéru odbyl v rámci Rallye Castrol Gemer na Slovensku a jeho vstupem do rally byly starty v tehdy vypsaném poháru ŠKODA s vozidly Škody Favorit 135 LX. Mnozí fanoušci si něj vzpomenou především při jeho startech s vozidly ŠKODA Felicia Kit Car různých specifikací, kdy pravidelně v letech 1997 až 2004 startoval v MČR a MČR Sprintrally . Vedle startů s vozidly ŠKODA také v minulosti startoval např. s vozidly Peugeot 306 S16 a FORD ESCORT Cosworth.
Richard Nesvadba na místě spolujezdce patří k velmi zkušeným spolujezdcům, kdy na svém kontě má již 115 startů a seznam jezdců které navigoval by byl poměrně dlouhý. Dokonce má za sebou i starty s vozidly specifikace WRC a zajímavostí je, že s Milanem Poživilem v minulosti již startoval a to při Rally Sprint Kopná v roce 2002. Fanoušci rally také zajisté vědí, že Richard Nesvadba naposledy usedal po boku Olgy Lounové. „Bude to pro náš tým Enge Racing přelomová sezóna. Poprvé pojedeme na některých závodech se dvěma vozy, což nebude vůbec jednoduché. Na druhou stranu taťka se ujal role šéfa týmu, a tak se nebojím toho, že bychom neměli tuto změnu zvládnout. Je to pro nás výzva. Chtěli jsme startovat na Šumavě, která je nyní odložená, dále v Českém Krumlově, na Bohemce a Barumce. V plánu bychom měli mít s Luckou ještě jeden start, vypadá to prozatím, že bychom jeli i v Příbrami. Na těchto závodech by se měli představit také Milan Poživil s Richardem Nesvadbou s vozidlem ŠKODA 130 LR, kteří pravděpodobně budou startovat i na dalších soutěžích," shrnul úvodem Tomáš Enge.
V plném proudu jsou samotné přípravy před sezónou. „Naším cílem bylo startovat na Šumavě nejen v rámci českého, ale i evropského šampionátu. Škoda 130 LR je již homologována do historické FIA, u Fordu musíme provést drobné úpravy a zažádat o evropskou homologaci, ale věřím, že vše zvládneme bez problémů. Pokud se vše podaří, není vyloučené, že bychom nezkusili i nějaký další start někde v Evropě v rámci ME " doplnil jezdec Fordu Escort RS2000 MKII Tomáš Enge. Zatím tým stihl pouze jeden předsezónní test, kdy poprvé s vozidlem ŠKODA 130 LR testoval na okruhu v Sosnové Milan Poživil.
A jaké jsou Tomášovy a týmové cíle? „Jsem šťastný, že to vypadá, že se nám snad podařilo díky partnerům zajistit letošní sezónu v takovém rozměru, ale uvidíme jak se bude dále program MČR HA a ME historiků vůbec vyvíjet. Vím, že to nebude jednoduchá sezóna, do českého šampionátu se chystají další kvalitní posádky s výkonnými vozy a bude stále těžší se prosadit. Na druhou stranu pro diváky to bude zážitek a pro nás zase velká výzva popasovat se silnými soupeři a vybojovat co nejlepší umístění nejen v jednotlivých závodech, ale i v konečném pořadí šampionátu. Musím říct, že již nyní patří český šampionát historiků k nejkvalitnějším v Evropě, a to ještě neřekl poslední slovo. A hlavně vidět vozy, které patřily v osmdesátých a devadesátých letech ve světě ke špičce je samo o sobě super zážitek. No, po pravdě, současná situace okolo koronaviru všechny nutí přemýšlet o jiných věcech, než jsou závody, ale věřím, že se situace zlepší a budeme se těšit na první letošní start. Uvidíme, zda to bude Český Krumlov, nebo později a věřím, že se brzy potkáme se všemi fanoušky u trati. Já se už nemohu dočkat." uzavřel liberecký jezdec.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.