Jistě jste se po přečtení nadpisu zasnili v možnosti rodinného souboje Engových. Přeci jen vidět při jednom závodě proti sobě Břetislava a Tomáše Engeho by bylo více než zajímavé. Do letošní sezóny sice Enge Racing vyrazí skutečně se dvěma vozy, ale v nové jezdecké sestavě, kdy posádky budou tvořit Tomáš Enge a Lucka Engová (Ford Escort RS2000 MKII) a nově Milan Poživil s Richardem Nesvadbou (Škoda 130 LR).
Tomáše Engeho a jeho sestru netřeba představovat. Liberecký jezdec s Fordem startoval již v loňské sezóně, kdy absolvoval pět závodů. Ani Milan Poživil s Richardem Nesvadbou nejsou žádní nováčci. Ba naopak, Milan Poživil poprvé v rallye startoval již v roce 1993, kdy si premiéru odbyl v rámci Rallye Castrol Gemer na Slovensku a jeho vstupem do rally byly starty v tehdy vypsaném poháru ŠKODA s vozidly Škody Favorit 135 LX. Mnozí fanoušci si něj vzpomenou především při jeho startech s vozidly ŠKODA Felicia Kit Car různých specifikací, kdy pravidelně v letech 1997 až 2004 startoval v MČR a MČR Sprintrally . Vedle startů s vozidly ŠKODA také v minulosti startoval např. s vozidly Peugeot 306 S16 a FORD ESCORT Cosworth.
Richard Nesvadba na místě spolujezdce patří k velmi zkušeným spolujezdcům, kdy na svém kontě má již 115 startů a seznam jezdců které navigoval by byl poměrně dlouhý. Dokonce má za sebou i starty s vozidly specifikace WRC a zajímavostí je, že s Milanem Poživilem v minulosti již startoval a to při Rally Sprint Kopná v roce 2002. Fanoušci rally také zajisté vědí, že Richard Nesvadba naposledy usedal po boku Olgy Lounové. „Bude to pro náš tým Enge Racing přelomová sezóna. Poprvé pojedeme na některých závodech se dvěma vozy, což nebude vůbec jednoduché. Na druhou stranu taťka se ujal role šéfa týmu, a tak se nebojím toho, že bychom neměli tuto změnu zvládnout. Je to pro nás výzva. Chtěli jsme startovat na Šumavě, která je nyní odložená, dále v Českém Krumlově, na Bohemce a Barumce. V plánu bychom měli mít s Luckou ještě jeden start, vypadá to prozatím, že bychom jeli i v Příbrami. Na těchto závodech by se měli představit také Milan Poživil s Richardem Nesvadbou s vozidlem ŠKODA 130 LR, kteří pravděpodobně budou startovat i na dalších soutěžích," shrnul úvodem Tomáš Enge.
V plném proudu jsou samotné přípravy před sezónou. „Naším cílem bylo startovat na Šumavě nejen v rámci českého, ale i evropského šampionátu. Škoda 130 LR je již homologována do historické FIA, u Fordu musíme provést drobné úpravy a zažádat o evropskou homologaci, ale věřím, že vše zvládneme bez problémů. Pokud se vše podaří, není vyloučené, že bychom nezkusili i nějaký další start někde v Evropě v rámci ME " doplnil jezdec Fordu Escort RS2000 MKII Tomáš Enge. Zatím tým stihl pouze jeden předsezónní test, kdy poprvé s vozidlem ŠKODA 130 LR testoval na okruhu v Sosnové Milan Poživil.
A jaké jsou Tomášovy a týmové cíle? „Jsem šťastný, že to vypadá, že se nám snad podařilo díky partnerům zajistit letošní sezónu v takovém rozměru, ale uvidíme jak se bude dále program MČR HA a ME historiků vůbec vyvíjet. Vím, že to nebude jednoduchá sezóna, do českého šampionátu se chystají další kvalitní posádky s výkonnými vozy a bude stále těžší se prosadit. Na druhou stranu pro diváky to bude zážitek a pro nás zase velká výzva popasovat se silnými soupeři a vybojovat co nejlepší umístění nejen v jednotlivých závodech, ale i v konečném pořadí šampionátu. Musím říct, že již nyní patří český šampionát historiků k nejkvalitnějším v Evropě, a to ještě neřekl poslední slovo. A hlavně vidět vozy, které patřily v osmdesátých a devadesátých letech ve světě ke špičce je samo o sobě super zážitek. No, po pravdě, současná situace okolo koronaviru všechny nutí přemýšlet o jiných věcech, než jsou závody, ale věřím, že se situace zlepší a budeme se těšit na první letošní start. Uvidíme, zda to bude Český Krumlov, nebo později a věřím, že se brzy potkáme se všemi fanoušky u trati. Já se už nemohu dočkat." uzavřel liberecký jezdec.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.