Enge Racing v roce 2020 na českých tratích MČR HA hned se dvěma vozy

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 18. března 2020, 11:51 Google+

Jistě jste se po přečtení nadpisu zasnili v možnosti rodinného souboje Engových. Přeci jen vidět při jednom závodě proti sobě Břetislava a Tomáše Engeho by bylo více než zajímavé. Do letošní sezóny sice Enge Racing vyrazí skutečně se dvěma vozy, ale v nové jezdecké sestavě, kdy posádky budou tvořit Tomáš Enge a Lucka Engová (Ford Escort RS2000 MKII) a nově Milan Poživil s Richardem Nesvadbou (Škoda 130 LR).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Enge Racing

Enge Racing | foto: Enge racing

Sdílejte článek

Tomáše Engeho a jeho sestru netřeba představovat. Liberecký jezdec s Fordem startoval již v loňské sezóně, kdy absolvoval pět závodů. Ani Milan Poživil s Richardem Nesvadbou nejsou žádní nováčci. Ba naopak, Milan Poživil poprvé v rallye startoval již v roce 1993, kdy si premiéru odbyl v rámci Rallye Castrol Gemer na Slovensku a jeho vstupem do rally byly starty v tehdy vypsaném poháru ŠKODA s vozidly Škody Favorit 135 LX. Mnozí fanoušci si něj vzpomenou především při jeho startech s vozidly ŠKODA Felicia Kit Car různých specifikací, kdy pravidelně v letech 1997 až 2004 startoval v MČR a MČR Sprintrally . Vedle startů s vozidly ŠKODA také v minulosti startoval např. s vozidly Peugeot 306 S16 a FORD ESCORT Cosworth.

img-responsive

Enge Racing | foto: Enge racing

Richard Nesvadba na místě spolujezdce patří k velmi zkušeným spolujezdcům, kdy na svém kontě má již 115 startů a seznam jezdců které navigoval by byl poměrně dlouhý. Dokonce má za sebou i starty s vozidly specifikace WRC a zajímavostí je, že s Milanem Poživilem v minulosti již startoval a to při Rally Sprint Kopná v roce 2002. Fanoušci rally také zajisté vědí, že Richard Nesvadba naposledy usedal po boku Olgy Lounové. „Bude to pro náš tým Enge Racing přelomová sezóna. Poprvé pojedeme na některých závodech se dvěma vozy, což nebude vůbec jednoduché. Na druhou stranu taťka se ujal role šéfa týmu, a tak se nebojím toho, že bychom neměli tuto změnu zvládnout. Je to pro nás výzva. Chtěli jsme startovat na Šumavě, která je nyní odložená, dále v Českém Krumlově, na Bohemce a Barumce. V plánu bychom měli mít s Luckou ještě jeden start, vypadá to prozatím, že bychom jeli i v Příbrami. Na těchto závodech by se měli představit také Milan Poživil s Richardem Nesvadbou s vozidlem ŠKODA 130 LR, kteří pravděpodobně budou startovat i na dalších soutěžích," shrnul úvodem Tomáš Enge.

V plném proudu jsou samotné přípravy před sezónou. „Naším cílem bylo startovat na Šumavě nejen v rámci českého, ale i evropského šampionátu. Škoda 130 LR je již homologována do historické FIA, u Fordu musíme provést drobné úpravy a zažádat o evropskou homologaci, ale věřím, že vše zvládneme bez problémů. Pokud se vše podaří, není vyloučené, že bychom nezkusili i nějaký další start někde v Evropě v rámci ME " doplnil jezdec Fordu Escort RS2000 MKII Tomáš Enge. Zatím tým stihl pouze jeden předsezónní test, kdy poprvé s vozidlem ŠKODA 130 LR testoval na okruhu v Sosnové Milan Poživil.

img-responsive

Enge Racing | foto: Enge racing

A jaké jsou Tomášovy a týmové cíle? „Jsem šťastný, že to vypadá, že se nám snad podařilo díky partnerům zajistit letošní sezónu v takovém rozměru, ale uvidíme jak se bude dále program MČR HA a ME historiků vůbec vyvíjet. Vím, že to nebude jednoduchá sezóna, do českého šampionátu se chystají další kvalitní posádky s výkonnými vozy a bude stále těžší se prosadit. Na druhou stranu pro diváky to bude zážitek a pro nás zase velká výzva popasovat se silnými soupeři a vybojovat co nejlepší umístění nejen v jednotlivých závodech, ale i v konečném pořadí šampionátu. Musím říct, že již nyní patří český šampionát historiků k nejkvalitnějším v Evropě, a to ještě neřekl poslední slovo. A hlavně vidět vozy, které patřily v osmdesátých a devadesátých letech ve světě ke špičce je samo o sobě super zážitek. No, po pravdě, současná situace okolo koronaviru všechny nutí přemýšlet o jiných věcech, než jsou závody, ale věřím, že se situace zlepší a budeme se těšit na první letošní start. Uvidíme, zda to bude Český Krumlov, nebo později a věřím, že se brzy potkáme se všemi fanoušky u trati. Já se už nemohu dočkat." uzavřel liberecký jezdec.

Vytisknout

Diskuze: Enge Racing v roce 2020 na českých tratích MČR HA hned se dvěma vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota Mirai

Automobilový sektor vidí budoucnost ve vodíku, ale infrastruktura zatím nestačí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud