V současné době existuje v EU několik druhů zcela odlišných plnících pistolí pro tankování LPG. V České republice se používá koncovka „italského typu“, která je namontována při instalaci zařízení do vozidla.
Pokud však cestujete do jiné země, pravděpodobně narazíte na jiné hrdlo tankovací pistole a nebude výjimkou, že při jedné cestě po Evropě budete potřebovat několik redukcí i v rámci průjezdu jednou zemí. Europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) proto vyzval Komisi ke sjednocení těchto koncovek.
„S nadsázkou se dá říct, že nyní v rámci EU platí pravidlo, co LPG pumpa, to jiná tankovací pistole. Poslal jsem proto podnět ke Komisi, aby se problematikou zabývala,“ sděluje europoslanec, který by si přál sjednocení koncovek pistolí podobně, jako vzniká legislativa za jednotné nabíječky.
„Pokud má mít EU smysl, měla by zjednodušovat život občanům. Toto je jeden z dalších kroků, jímž nikoho neomezíme a jen mnoha řidičům ušetříme nervy s hledáním správné redukce,“ komentuje aktuální situaci.
LPG má potenciál již dnes výrazně omezovat emise z dopravy do doby, než se prosadí bezemisní pohony. V EU je minimálně 8 milionů automobilů na LPG pohon a po celé EU lze najít více než 31 000 tankovacích stanic. Ke konci září 2019 bylo v ČR 955 čerpacích stanic LPG.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.