Co pumpa, to jiná pistole. Jak sjednotit koncovky pro tankování LPG?

AutoRoad.cz, 5. března 2020, 00:15 Google+

V současné době existuje v EU několik druhů zcela odlišných plnících pistolí pro tankování LPG. V České republice se používá koncovka „italského typu“, která je namontována při instalaci zařízení do vozidla.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
LPG

LPG | foto: ADAMOV - SYSTEMS, a.s.

Sdílejte článek

Pokud však cestujete do jiné země, pravděpodobně narazíte na jiné hrdlo tankovací pistole a nebude výjimkou, že při jedné cestě po Evropě budete potřebovat několik redukcí i v rámci průjezdu jednou zemí. Europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) proto vyzval Komisi ke sjednocení těchto koncovek.

„S nadsázkou se dá říct, že nyní v rámci EU platí pravidlo, co LPG pumpa, to jiná tankovací pistole. Poslal jsem proto podnět ke Komisi, aby se problematikou zabývala,“ sděluje europoslanec, který by si přál sjednocení koncovek pistolí podobně, jako vzniká legislativa za jednotné nabíječky.

„Pokud má mít EU smysl, měla by zjednodušovat život občanům. Toto je jeden z dalších kroků, jímž nikoho neomezíme a jen mnoha řidičům ušetříme nervy s hledáním správné redukce,“ komentuje aktuální situaci.

LPG má potenciál již dnes výrazně omezovat emise z dopravy do doby, než se prosadí bezemisní pohony. V EU je minimálně 8 milionů automobilů na LPG pohon a po celé EU lze najít více než 31 000 tankovacích stanic. Ke konci září 2019 bylo v ČR 955 čerpacích stanic LPG.

Vytisknout

Diskuze: Co pumpa, to jiná pistole. Jak sjednotit koncovky pro tankování LPG?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Analýza rozkryla další lumpárnu, jakou nás prodejci ojetých aut beztrestně…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud