V současné době existuje v EU několik druhů zcela odlišných plnících pistolí pro tankování LPG. V České republice se používá koncovka „italského typu“, která je namontována při instalaci zařízení do vozidla.
Pokud však cestujete do jiné země, pravděpodobně narazíte na jiné hrdlo tankovací pistole a nebude výjimkou, že při jedné cestě po Evropě budete potřebovat několik redukcí i v rámci průjezdu jednou zemí. Europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) proto vyzval Komisi ke sjednocení těchto koncovek.
„S nadsázkou se dá říct, že nyní v rámci EU platí pravidlo, co LPG pumpa, to jiná tankovací pistole. Poslal jsem proto podnět ke Komisi, aby se problematikou zabývala,“ sděluje europoslanec, který by si přál sjednocení koncovek pistolí podobně, jako vzniká legislativa za jednotné nabíječky.
„Pokud má mít EU smysl, měla by zjednodušovat život občanům. Toto je jeden z dalších kroků, jímž nikoho neomezíme a jen mnoha řidičům ušetříme nervy s hledáním správné redukce,“ komentuje aktuální situaci.
LPG má potenciál již dnes výrazně omezovat emise z dopravy do doby, než se prosadí bezemisní pohony. V EU je minimálně 8 milionů automobilů na LPG pohon a po celé EU lze najít více než 31 000 tankovacích stanic. Ke konci září 2019 bylo v ČR 955 čerpacích stanic LPG.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?