V současné době existuje v EU několik druhů zcela odlišných plnících pistolí pro tankování LPG. V České republice se používá koncovka „italského typu“, která je namontována při instalaci zařízení do vozidla.
Pokud však cestujete do jiné země, pravděpodobně narazíte na jiné hrdlo tankovací pistole a nebude výjimkou, že při jedné cestě po Evropě budete potřebovat několik redukcí i v rámci průjezdu jednou zemí. Europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) proto vyzval Komisi ke sjednocení těchto koncovek.
„S nadsázkou se dá říct, že nyní v rámci EU platí pravidlo, co LPG pumpa, to jiná tankovací pistole. Poslal jsem proto podnět ke Komisi, aby se problematikou zabývala,“ sděluje europoslanec, který by si přál sjednocení koncovek pistolí podobně, jako vzniká legislativa za jednotné nabíječky.
„Pokud má mít EU smysl, měla by zjednodušovat život občanům. Toto je jeden z dalších kroků, jímž nikoho neomezíme a jen mnoha řidičům ušetříme nervy s hledáním správné redukce,“ komentuje aktuální situaci.
LPG má potenciál již dnes výrazně omezovat emise z dopravy do doby, než se prosadí bezemisní pohony. V EU je minimálně 8 milionů automobilů na LPG pohon a po celé EU lze najít více než 31 000 tankovacích stanic. Ke konci září 2019 bylo v ČR 955 čerpacích stanic LPG.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.