Autosalon v Chicagu je místo, kde probíhají především premiéry SUV a v Americe velice oblíbených pick-upů. Dnes vám ale představíme velmi unikátní automobil se šesti koly a retro designem.
Ledová Princezna, jak zní český překlad názvu XF58 1950 Studerbaker" Ice Princess", je v podstatě kombinací vzhledu Studebakeru a starých Cadillaců. Přední část se nese v duchu raně poválečných Studebakerů, pro které byla charakteristická kruhová maska chladiče a čtveřice kruhových pochromovaných světlometů. Zadní část dá naopak vzpomenout na éru Cadillaců s jejich částečně zakrytými zadními koly a obrovské ocasní ploutve evokující proudová letadla.
Do interiéru se vstupuje podobně jako do kokpitu stíhačky pomocí dvou od sebe oddělených průhledných kopulí. Vnitřek vozu se nese v duchu 50. let minulého století. Zlatá sedadla kontrastují s červeným kobercem. Pocit z retro vozu dál umocňuje velký volant s tenkým věncem a stylové kruhové "budíky".
Pod nekonečně dlouhou kapotou se čtveřicí řiditelných kol se nachází V8 od automobilky Cadillac . Tento motor o objemu 8,2 litru v sériových Cadillacích produkoval výkon 294 kW (400 koní) a točivý moment 745 N.m. Zda je v tomto konkrétním případě nějak dále upravený, není uvedeno. Výkon objemného motoru s úžasným zvukovým projevem putuje na kola zadní nápravy pomocí automatické převodovky.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.