Autosalon v Chicagu je místo, kde probíhají především premiéry SUV a v Americe velice oblíbených pick-upů. Dnes vám ale představíme velmi unikátní automobil se šesti koly a retro designem.
Ledová Princezna, jak zní český překlad názvu XF58 1950 Studerbaker" Ice Princess", je v podstatě kombinací vzhledu Studebakeru a starých Cadillaců. Přední část se nese v duchu raně poválečných Studebakerů, pro které byla charakteristická kruhová maska chladiče a čtveřice kruhových pochromovaných světlometů. Zadní část dá naopak vzpomenout na éru Cadillaců s jejich částečně zakrytými zadními koly a obrovské ocasní ploutve evokující proudová letadla.
Do interiéru se vstupuje podobně jako do kokpitu stíhačky pomocí dvou od sebe oddělených průhledných kopulí. Vnitřek vozu se nese v duchu 50. let minulého století. Zlatá sedadla kontrastují s červeným kobercem. Pocit z retro vozu dál umocňuje velký volant s tenkým věncem a stylové kruhové "budíky".
Pod nekonečně dlouhou kapotou se čtveřicí řiditelných kol se nachází V8 od automobilky Cadillac . Tento motor o objemu 8,2 litru v sériových Cadillacích produkoval výkon 294 kW (400 koní) a točivý moment 745 N.m. Zda je v tomto konkrétním případě nějak dále upravený, není uvedeno. Výkon objemného motoru s úžasným zvukovým projevem putuje na kola zadní nápravy pomocí automatické převodovky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.