Kamionová přeprava je velmi důležitým článkem řetězce, který zajišťuje, že třeba na regálech obchodů budeme mít vždy vše včas. Samozřejmě je to také důležitý článek mezi jednotlivými subdodavateli, kde zajišťuje pohyb nejen zboží, ale také polotovarů a dílů. Je jedno, zda se bavíme o technických výrobcích nebo produktech zemědělství či potravinářského průmyslu. To vše je důležité pro náš každodenní život a jen těžko bychom se bez toho obešli.
Mnoho lidí v současné době rádo tvrdí, že kamiony vlastně nepotřebujeme. Že stačí vše naložit na železnici a přepravit do místa určení. Problém je v tom, že koleje nevedou všude. Přeprava kamiony tak má a stále do budoucna bude mít své nezastupitelné místo. Kvalitní kamionová přeprava zboží v současné době musí zajistit celou škálu požadavků dodavatelských řetězců. Patří mezi ně především:
Komplexní zabezpečení fungování logistických služeb Včasná a bezpečná doprava zboží na místo určení Vysoký standard kvalityProvozovat kamionovou dopravu zkrátka vyžaduje profesionální přístup po všech stránkách. Vše musí být doručeno včas a bezpečně na místo určení, a to za smluvených podmínek. Běžné je dnes dopravit zboží přímo z výrobního závodu až k zákazníkovi, včetně nadrozměrného nákladu. Výhodou je, pokud je přepravce schopen zajistit také dopravu mezinárodní, a to po vodě i vzduchem.
V současném konkurenčním prostředí rovněž není jednoduché získat si důvěru klientů, proto je potřeba stavět na stávajících zkušenostech a neustále se zlepšovat. Jedině tak může být zabezpečen vysoký standard kvality poskytovaných služeb.
Prvky pro vyšší plynulost a bezpečnost dopravyDůležitá je samozřejmě také plynulost a bezpečnost kamionové dopravy. Aby měl dispečink konkrétního dopravce přehled o pohybu jednotlivých vozidel, pomáhá k tomu zařízení GPS lokátor. Monitoring prostřednictvím GPS je ideálním řešením pro firmy a vyznačuje se:
Jednoduchou obsluhou Umožňuje plánovat trasy Zefektivněním procesu přepravyO stránku plynulosti a bezpečnosti pohybu vozidel se mohou starat také mechanické prvky. Zejména v zimních měsících je to pro kamiony opravdu složité. Těžká vozidla s nákladem noha tun mívají zkrátka problémy s vyjetím, byť jen menšího kopce. Je to situace nesrovnatelná s jízdou osobním vozem. Mnohde pomůže nasadit sněhové řetězy, které tak mají nezastupitelné místo v zimní výbavě kamionu. Někdy zkrátka není nad přímočaré mechanické řešení.
Bezpečnost silničního provozu není jen o kamionechBezpečnost na silnicích v souvislosti s kamionovou přepravu ale není pouze výhradně na dopravcích jako takových. Důležitá je také kvalita silniční sítě a zejména dostatek odpočívadel pro kamiony na dálnicích, v čemž má Česká republika stále velké mezery. Poskytnutí míst pro možnost bezpečného odpočinku pro řidiče, kteří tak mohu dodržet povinné přestávky, je naprosto zásadní a do budoucna je potřeba se na to více zaměřit.
V souvislosti s komunikacemi je důležitá také kvalita značení, což by rozhodně ocenili zlepšit také řidiči osobních automobilů. Nepochybně hraje svou roli rovněž bezpečné osvětlení veřejných komunikací, a to zejména v kritických nepřehledných úsecích. Dostatečné osvětlení přechodů a dalších krizových míst. To většinou je vše na majiteli komunikace nebo na konkrétní obci. Zde se situace naštěstí zlepšuje.
Pravidelná údržba vozidelNení žádným tajemstvím, že pro kamiony platí mnohem přísnější podmínky kontrolování jejich technického stavu. Nákladní automobily musí na technickou prohlídku každý rok. Pro celkovou bezpečnost kamionové dopravy je tak zásadní udržovat vozový park v dobré kondici. Ať už je to třeba oprava řídících jednotek pro kamiony, nebo oprava mechanických částí vozidla. Vše je velice důležité pro maximální bezpečnost provozu a spolehlivost vozidel.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?