Designéři značky Lexus vytvořili koncept stroje, který se bude pohybovat na měsíci. Z řady námětů na měsíční vozidla od předních mezinárodních návrhářů byl zvolen stroj Karla Dujardina. Jeho název je Zero Gravity, připomíná motorku a nad měsíčním povrchem by se měl vznášet rychlostí 500 km/h. Konečná vizualizace se inspirovala koncepční studií vozidla Lexus LF-30 Electrified.
Zero Gravity je jednomístné vozidlo, které se řídí jako motocykl, ale využívá magnetickou levitaci a vznáší se nad povrchem. Jde o technologii, kterou Lexus již skutečně použil ve svém jedinečném projektu levitujícího prkna. Ovládání tohoto futuristického stroje je podobné, jako když jezdec ovládá svého koně. Jde o nový koncept označovaný jako Tazuna, v japonštině otěže. Výsledkem je skutečný pocit jezdce propojeného se strojem.
Designové skici vytvořilo evropské vývojové centrum designu (ED2). Koncept nese všechny charakteristické znaky značky Lexus. Ačkoli se designéři oprostili od veškerých obvyklých pravidel návrhu luxusních automobilů, dokázali přímo čerpat ze své nejnovější průlomové práce, futuristického konceptu Lexus LF-30 Electrified.
Za originálním námětem na Zero Gravity stojí Karl Dujardin; jeho nápad byl vybrán jako nejlepší z řady konceptů předložených mezinárodními návrháři a architekty z oborů mimo automobilový průmysl. Jejich práce se zaměřují stejnou měrou na potěšení „za volantem“, potenciálně v měsíčních podmínkách s nízkou gravitací, jako na praktičnost cestování z bodu A do bodu B v nerovné a nezkrocené krajině.
Předkladatelé návrhů reagovali na výzvu mezinárodního magazínu umění a designu Document Journal, jenž hledal náměty na možnou podobu budoucího měsíčního světa. Vybráno bylo celkem sedm projektů, které byly předány k dalšímu zpracování studiem ED2 a poté zařazeny do portfolia ‚Lunar Design‘ uvedeného magazínu.
Koncepty Lexus Lunar Design
Zero Gravity, autor: Karl DujardinBudoucnost značky Lexus zachycuje návrh Zero Gravity, jenž je novou interpretací charakteristické vřetenovité masky Lexus v trojrozměrném podání. Ostré a zalomené hrany přecházejí do plynulých zakřivených ploch. Řidič má nad vozidlem vždy naprostou kontrolu a hladce klouzá přes nerovné a hrbolaté měsíční cesty, a to i za rychlostí odhadovaných až na 500 km/h.
Lexus Cosmos, autor: Jean-Baptiste HenryLexus Cosmos je dopravní koncept navržený k cestování vesmírem i po měsíčním povrchu. Má čistě skleněný zevnějšek, přičemž sklo zde má funkci pozoruhodné observatoře a současně funguje jako prostředek zkoumání nízké přitažlivosti. Kokpit tohoto konceptu je posunut vzad ke zdůraznění pocitů jako při řízení; přední část je vyhrazena k přemýšlení.
Lexus Lunar Cruiser, autor: Keisuke MatsunoLunar Cruiser je víceúčelové měsíční vozidlo k použití na povrchu i pro létání. Velká kola zajišťují pohodlnou jízdu i po nerovném povrchu. Kola se však mohou otočit o 90 stupňů, kdy vozidlo může vzlétnout jako dron, a řidič tak získá svobodu pohybu ke zkoumání měsíčního povrchu i oblohy. Originálně tvarovaná kabina se vyznačuje nápadnými vnějšími rysy karoserie v podobě ‚3D vřetene v pohybu‘, které zprostředkují otevřený výhled, pohodlný interiér a kultovní vzhled.
Lexus Lunar Mission, autor: Yung PresciuttiKoncept Lunar Mission byl navržen jako prostředek k letu na Měsíc, po němž se následně cestuje pěšky. Součástí návrhu karoserie jsou tekuté boky, v nichž se za letu může odrážet vesmír. Křídla mají ikonický tvar vřetene začleněného do emblému Lexus k vytvoření základních tvarů vozidla.
Lexus Moon Racer, autor: Yung PresciuttiMoon Racer je jednomístné vozidlo pro volný čas, navržené ke zdolávání nejrůznějších kráterů po celém měsíčním povrchu; uživatel si při cestování může vychutnávat účinky nízké gravitace, skákání, šplhání, závodění a objevování celého Měsíce. Pocit svobody ještě zdůrazňuje ohromná skleněná bublina, která řidiče obklopuje.
Lexus Lunar, autor: Yung PresciuttiLexus Lunar je velké vozidlo navržené k bezpečnému zkoumání Měsíce. Je rozděleno na dvě části: spodní část tvoří platforma se šesticí robustních kol, umožňujících vozidlu zajet všude tam, kde si to řidič bude přát; horní část zahrnuje obytný prostor. Jednotlivé části lze oddělit; po odmontování horní části ji lze použít k budování první měsíční kolonie.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?