Designéři značky Lexus vytvořili koncept stroje, který se bude pohybovat na měsíci. Z řady námětů na měsíční vozidla od předních mezinárodních návrhářů byl zvolen stroj Karla Dujardina. Jeho název je Zero Gravity, připomíná motorku a nad měsíčním povrchem by se měl vznášet rychlostí 500 km/h. Konečná vizualizace se inspirovala koncepční studií vozidla Lexus LF-30 Electrified.
Zero Gravity je jednomístné vozidlo, které se řídí jako motocykl, ale využívá magnetickou levitaci a vznáší se nad povrchem. Jde o technologii, kterou Lexus již skutečně použil ve svém jedinečném projektu levitujícího prkna. Ovládání tohoto futuristického stroje je podobné, jako když jezdec ovládá svého koně. Jde o nový koncept označovaný jako Tazuna, v japonštině otěže. Výsledkem je skutečný pocit jezdce propojeného se strojem.
Designové skici vytvořilo evropské vývojové centrum designu (ED2). Koncept nese všechny charakteristické znaky značky Lexus. Ačkoli se designéři oprostili od veškerých obvyklých pravidel návrhu luxusních automobilů, dokázali přímo čerpat ze své nejnovější průlomové práce, futuristického konceptu Lexus LF-30 Electrified.
Za originálním námětem na Zero Gravity stojí Karl Dujardin; jeho nápad byl vybrán jako nejlepší z řady konceptů předložených mezinárodními návrháři a architekty z oborů mimo automobilový průmysl. Jejich práce se zaměřují stejnou měrou na potěšení „za volantem“, potenciálně v měsíčních podmínkách s nízkou gravitací, jako na praktičnost cestování z bodu A do bodu B v nerovné a nezkrocené krajině.
Předkladatelé návrhů reagovali na výzvu mezinárodního magazínu umění a designu Document Journal, jenž hledal náměty na možnou podobu budoucího měsíčního světa. Vybráno bylo celkem sedm projektů, které byly předány k dalšímu zpracování studiem ED2 a poté zařazeny do portfolia ‚Lunar Design‘ uvedeného magazínu.
Koncepty Lexus Lunar Design
Zero Gravity, autor: Karl DujardinBudoucnost značky Lexus zachycuje návrh Zero Gravity, jenž je novou interpretací charakteristické vřetenovité masky Lexus v trojrozměrném podání. Ostré a zalomené hrany přecházejí do plynulých zakřivených ploch. Řidič má nad vozidlem vždy naprostou kontrolu a hladce klouzá přes nerovné a hrbolaté měsíční cesty, a to i za rychlostí odhadovaných až na 500 km/h.
Lexus Cosmos, autor: Jean-Baptiste HenryLexus Cosmos je dopravní koncept navržený k cestování vesmírem i po měsíčním povrchu. Má čistě skleněný zevnějšek, přičemž sklo zde má funkci pozoruhodné observatoře a současně funguje jako prostředek zkoumání nízké přitažlivosti. Kokpit tohoto konceptu je posunut vzad ke zdůraznění pocitů jako při řízení; přední část je vyhrazena k přemýšlení.
Lexus Lunar Cruiser, autor: Keisuke MatsunoLunar Cruiser je víceúčelové měsíční vozidlo k použití na povrchu i pro létání. Velká kola zajišťují pohodlnou jízdu i po nerovném povrchu. Kola se však mohou otočit o 90 stupňů, kdy vozidlo může vzlétnout jako dron, a řidič tak získá svobodu pohybu ke zkoumání měsíčního povrchu i oblohy. Originálně tvarovaná kabina se vyznačuje nápadnými vnějšími rysy karoserie v podobě ‚3D vřetene v pohybu‘, které zprostředkují otevřený výhled, pohodlný interiér a kultovní vzhled.
Lexus Lunar Mission, autor: Yung PresciuttiKoncept Lunar Mission byl navržen jako prostředek k letu na Měsíc, po němž se následně cestuje pěšky. Součástí návrhu karoserie jsou tekuté boky, v nichž se za letu může odrážet vesmír. Křídla mají ikonický tvar vřetene začleněného do emblému Lexus k vytvoření základních tvarů vozidla.
Lexus Moon Racer, autor: Yung PresciuttiMoon Racer je jednomístné vozidlo pro volný čas, navržené ke zdolávání nejrůznějších kráterů po celém měsíčním povrchu; uživatel si při cestování může vychutnávat účinky nízké gravitace, skákání, šplhání, závodění a objevování celého Měsíce. Pocit svobody ještě zdůrazňuje ohromná skleněná bublina, která řidiče obklopuje.
Lexus Lunar, autor: Yung PresciuttiLexus Lunar je velké vozidlo navržené k bezpečnému zkoumání Měsíce. Je rozděleno na dvě části: spodní část tvoří platforma se šesticí robustních kol, umožňujících vozidlu zajet všude tam, kde si to řidič bude přát; horní část zahrnuje obytný prostor. Jednotlivé části lze oddělit; po odmontování horní části ji lze použít k budování první měsíční kolonie.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?