Designéři značky Lexus vytvořili koncept stroje, který se bude pohybovat na měsíci. Z řady námětů na měsíční vozidla od předních mezinárodních návrhářů byl zvolen stroj Karla Dujardina. Jeho název je Zero Gravity, připomíná motorku a nad měsíčním povrchem by se měl vznášet rychlostí 500 km/h. Konečná vizualizace se inspirovala koncepční studií vozidla Lexus LF-30 Electrified.
Zero Gravity je jednomístné vozidlo, které se řídí jako motocykl, ale využívá magnetickou levitaci a vznáší se nad povrchem. Jde o technologii, kterou Lexus již skutečně použil ve svém jedinečném projektu levitujícího prkna. Ovládání tohoto futuristického stroje je podobné, jako když jezdec ovládá svého koně. Jde o nový koncept označovaný jako Tazuna, v japonštině otěže. Výsledkem je skutečný pocit jezdce propojeného se strojem.
Designové skici vytvořilo evropské vývojové centrum designu (ED2). Koncept nese všechny charakteristické znaky značky Lexus. Ačkoli se designéři oprostili od veškerých obvyklých pravidel návrhu luxusních automobilů, dokázali přímo čerpat ze své nejnovější průlomové práce, futuristického konceptu Lexus LF-30 Electrified.
Za originálním námětem na Zero Gravity stojí Karl Dujardin; jeho nápad byl vybrán jako nejlepší z řady konceptů předložených mezinárodními návrháři a architekty z oborů mimo automobilový průmysl. Jejich práce se zaměřují stejnou měrou na potěšení „za volantem“, potenciálně v měsíčních podmínkách s nízkou gravitací, jako na praktičnost cestování z bodu A do bodu B v nerovné a nezkrocené krajině.
Předkladatelé návrhů reagovali na výzvu mezinárodního magazínu umění a designu Document Journal, jenž hledal náměty na možnou podobu budoucího měsíčního světa. Vybráno bylo celkem sedm projektů, které byly předány k dalšímu zpracování studiem ED2 a poté zařazeny do portfolia ‚Lunar Design‘ uvedeného magazínu.
Koncepty Lexus Lunar Design
Zero Gravity, autor: Karl DujardinBudoucnost značky Lexus zachycuje návrh Zero Gravity, jenž je novou interpretací charakteristické vřetenovité masky Lexus v trojrozměrném podání. Ostré a zalomené hrany přecházejí do plynulých zakřivených ploch. Řidič má nad vozidlem vždy naprostou kontrolu a hladce klouzá přes nerovné a hrbolaté měsíční cesty, a to i za rychlostí odhadovaných až na 500 km/h.
Lexus Cosmos, autor: Jean-Baptiste HenryLexus Cosmos je dopravní koncept navržený k cestování vesmírem i po měsíčním povrchu. Má čistě skleněný zevnějšek, přičemž sklo zde má funkci pozoruhodné observatoře a současně funguje jako prostředek zkoumání nízké přitažlivosti. Kokpit tohoto konceptu je posunut vzad ke zdůraznění pocitů jako při řízení; přední část je vyhrazena k přemýšlení.
Lexus Lunar Cruiser, autor: Keisuke MatsunoLunar Cruiser je víceúčelové měsíční vozidlo k použití na povrchu i pro létání. Velká kola zajišťují pohodlnou jízdu i po nerovném povrchu. Kola se však mohou otočit o 90 stupňů, kdy vozidlo může vzlétnout jako dron, a řidič tak získá svobodu pohybu ke zkoumání měsíčního povrchu i oblohy. Originálně tvarovaná kabina se vyznačuje nápadnými vnějšími rysy karoserie v podobě ‚3D vřetene v pohybu‘, které zprostředkují otevřený výhled, pohodlný interiér a kultovní vzhled.
Lexus Lunar Mission, autor: Yung PresciuttiKoncept Lunar Mission byl navržen jako prostředek k letu na Měsíc, po němž se následně cestuje pěšky. Součástí návrhu karoserie jsou tekuté boky, v nichž se za letu může odrážet vesmír. Křídla mají ikonický tvar vřetene začleněného do emblému Lexus k vytvoření základních tvarů vozidla.
Lexus Moon Racer, autor: Yung PresciuttiMoon Racer je jednomístné vozidlo pro volný čas, navržené ke zdolávání nejrůznějších kráterů po celém měsíčním povrchu; uživatel si při cestování může vychutnávat účinky nízké gravitace, skákání, šplhání, závodění a objevování celého Měsíce. Pocit svobody ještě zdůrazňuje ohromná skleněná bublina, která řidiče obklopuje.
Lexus Lunar, autor: Yung PresciuttiLexus Lunar je velké vozidlo navržené k bezpečnému zkoumání Měsíce. Je rozděleno na dvě části: spodní část tvoří platforma se šesticí robustních kol, umožňujících vozidlu zajet všude tam, kde si to řidič bude přát; horní část zahrnuje obytný prostor. Jednotlivé části lze oddělit; po odmontování horní části ji lze použít k budování první měsíční kolonie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.