Moderní technologie hýbou automobilovým trhem čím dál víc. Není to tak dávno, kdy řidičům stačilo mít auto s automatickou převodovkou, tempomatem nebo jednoduchým parkovacím asistentem. Nové a moderní technologie přináší do aut celou řadu chytrých systémů a vychytávek, které by měly usnadnit řízení vozidel a zvýšit bezpečnost vozidel. Pro malé autoservisy to však znamená velké náklady.
V nově vyrobených automobilech je množství technologií, které například používá sám automobil – brzdění do 30 km/h nebo asistent pro jízdu v koloně. Dále jsou tu technologie, které jsou v součinnosti s řidičem, třeba automatické udržování se v pruhu, automatický parkovací asistent a spoustu dalších funkcí a vychytávek. Nové vozy a technologie v nich dokáží řidičům usnadnit život. Ale jen do doby, než je potřebujeme opravit nebo seřídit. Pak mohou nastat problémy s tím, na který autoservis se vlastně obrátit.
Ne každé „servisní místo“ umí dané technologie seřizovat a opravovat. Málokdo si uvědomuje, co je například zapotřebí při pravidelném servisu přední kamery ve voze, který má systém hlídání jízdy v pruzích. A nejde jen o čelní kameru, další senzory jsou také na ostatních částech auta. Na autoservisy je v jistém smyslu vyvíjen tlak, aby uměly opravit všechny závady. K tomu je však potřeba nejen vybavení, ale také mnoho hodin profesionálních školení.
„Bez průběžného odborného vzdělávání totiž mnoho automechaniků obsluhuje tyto technologie nesprávným způsobem, čímž může dojít k nepřesnému nastavení. Naše servisní sít v tomto ohledu vychází autoservisům vstříc a provádí s mechaniky pravidelná odborná školení,“ říká Lukáš Czauderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto a dodává: „Naši mechanici ze sítě ProfiAuto Service se v současnosti například často setkávají s opravami právě již zmíněných předních kamer nebo nejmodernějších světel, včetně nastavení jejich fungování.“
Tyto moderní technologie však začínají dělat starosti menším autoservisům. Pokud chtějí držet krok s ostatními, je potřeba, aby investovali čím dál více peněz do školení, technologií a vybavení pro opravy. Schůdnější cestou pak může být specializace, stejně jako se to pomalu začíná prosazovat v některých okolních zemích. Další možností je potom spojení do větších celků a sítí, díky čemuž budou mít výhodu silného partnera, a tím lépe obstojí nástupu „digitální revoluce“ i rychlejší komunikace se zákazníky.
„Mobilní technologie jsou všeobecně možností, jak propojit automobil s řidičem. A nejen s ním. V naší servisní síti máme aplikaci, díky které se řidiči objednají do autoservisu z práce nebo pohodlí domova. Najdou v ní nejbližší autoservis z naší sítě, vyberou si zde druh servisní prohlídky, opravy a termín, který se jim hodí. Toto je jedna z věcí, co je v dnešní době samozřejmostí, jak lidem pomoc při komunikaci s autoservisem a řízením svého času,“ uvedl Jindřich Krejčí, ředitel sítě ProfiAuto.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.