Moderní a přehledné zobrazovací a ovládací prvky nového modelu Golf mají digitální podobu a intuitivní funkčnost. Na přání dodávaný průhledový displej promítá důležité informace, například rychlost jízdy nebo navigační pokyny, do zorného pole řidiče. Novinkou je inovativní hlasové ovládání, které reaguje na povely pronášené hovorovou řečí.
Nový Golf bude zanedlouho uveden na trh s revoluční, ještě přehlednější přístrojovou deskou, která je kompletně digitalizovaná a připojená k internetu. Ovládání bestselleru je díky ní ještě intuitivnější než dosud.
Součástí sériově dodávané přístrojové desky „Digital Cockpit“ je panel sdružených přístrojů, informační a zábavní systém a multifunkční volant. Tyto prvky společně tvoří první funkční úroveň, v níž jsou prakticky všechny zobrazovací a ovládací prvky digitální. Dotykové posuvné prvky umožňují intuitivní přímý přístup k regulaci teploty a hlasitosti. Zóna dotykových prvků pod informačním a zábavním systémem navíc poskytuje rychlý přístup k dalším funkcím klimatizace, asistenčním systémům a v závislosti na výbavě i jízdním režimům a podpůrným funkcím pro parkování. Druhá zóna dotykových prvků sdružuje nově rozmístěné ovladače osvětlení a další funkce pro výhled z vozu. Ovládací prvky osvětlení a vyhřívání předního i zadního okna jsou nyní umístěny ve vyšší poloze na digitální tlačítkové ploše vlevo od panelu přístrojů. Tím je řidiči ještě více usnadněna orientace.
Digitální pracoviště řidiče může být na přání rozšířeno. V kombinaci s vrcholným navigačním systémem „Discover Pro“ a desetipalcovým displejem vznikla přístrojová deska „Innovision Cockpit“ s ještě větším rozsahem nabízených funkcí. Přístrojová deska může být na přání završena průhledovým displejem, který promítá informace, například o rychlosti jízdy nebo navigační pokyny, na čelní okno do zorného pole řidiče.
Moderní funkčností se vyznačuje také nová středová konzola. Zejména ve spojení s výrazně menší pákou elektronického voliče dvouspojkové převodovky DSG je tato oblast ještě přehlednější než dosud. Ve stejném stylu byla navržena nová stropní konzola, jejíž ovládací prvky byly rovněž digitalizovány. U panoramatického posuvného střešního okna (výbava na přání) například stačí prstem přejet po posuvném prvku dozadu nebo dopředu a transparentní část střechy se otevře či zavře. Snadnější a logičtější to už být nemůže.
Snadno srozumitelné a intuitivní ovládání nového modelu Golf může být na přání podporováno novým hlasovým ovládáním s rozpoznáváním hovorové řeči. Systém se jednoduše aktivuje oslovením „Hallo Volkswagen“ nebo tlačítkem hlasového ovládání na volantu. Golf reaguje na intuitivní hlasové povely. Například „Dovez mě domů!“ spustí navigaci nebo „Je mi zima!“ automatickou klimatizaci. Nové digitální mikrofony přitom nejen zdokonalily rozpoznávání řeči a kvalitu komunikace při telefonování, ale také dokážou lokalizovat hovořící osobu (řidič nebo spolujezdec). Systém se tak například dozví i to, kde má v interiéru změnit teplotu.
Digitalizace navíc uživatelům umožňuje individualizaci nastavení modelu Golf podle vlastních preferencí. Individualizovaná nastavení lze ukládat jak do paměti vozidla, tak do cloudu, odkud mohou být vyvolána kdykoli při změně řidiče nebo vozidla. V závislosti na výbavě se to týká ukazatelů na přístrojové desce „Digital Cockpit“ nebo „Innovision Cockpit“, polohy sedadel, nastavení vnějších zpětných zrcátek a klimatizace, prakticky bezstupňové regulace dekoračního osvětlení s až 30 barvami světla a osvětlovacích funkcí „Coming Home“ a „Leaving Home“.
Síťové propojení prostřednictvím cloudu je umožněno jednotkou OCU (Online Connectivity Unit) s integrovanou kartou eSIM pro připojení k internetu. K jednotce OCU jsou standardně připojeny všechny informační a zábavní systémy modelu Golf. OCU je navíc rozhraním pro nepřetržitě rozšiřované portfolio internetových funkcí a služeb „We Connect“ (sériově koncipovány pro využívání bez časového limitu) a „We Connect Plus“ (v Evropě koncipovány pro bezplatné využívání po stanovenou dobu). Pro podnikatele a firmy byly navíc vyvinuty na přání dodávané služby „We Connect Fleet“, umožňující digitální správu vozového parku.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.