Moderní a přehledné zobrazovací a ovládací prvky nového modelu Golf mají digitální podobu a intuitivní funkčnost. Na přání dodávaný průhledový displej promítá důležité informace, například rychlost jízdy nebo navigační pokyny, do zorného pole řidiče. Novinkou je inovativní hlasové ovládání, které reaguje na povely pronášené hovorovou řečí.
Nový Golf bude zanedlouho uveden na trh s revoluční, ještě přehlednější přístrojovou deskou, která je kompletně digitalizovaná a připojená k internetu. Ovládání bestselleru je díky ní ještě intuitivnější než dosud.
Součástí sériově dodávané přístrojové desky „Digital Cockpit“ je panel sdružených přístrojů, informační a zábavní systém a multifunkční volant. Tyto prvky společně tvoří první funkční úroveň, v níž jsou prakticky všechny zobrazovací a ovládací prvky digitální. Dotykové posuvné prvky umožňují intuitivní přímý přístup k regulaci teploty a hlasitosti. Zóna dotykových prvků pod informačním a zábavním systémem navíc poskytuje rychlý přístup k dalším funkcím klimatizace, asistenčním systémům a v závislosti na výbavě i jízdním režimům a podpůrným funkcím pro parkování. Druhá zóna dotykových prvků sdružuje nově rozmístěné ovladače osvětlení a další funkce pro výhled z vozu. Ovládací prvky osvětlení a vyhřívání předního i zadního okna jsou nyní umístěny ve vyšší poloze na digitální tlačítkové ploše vlevo od panelu přístrojů. Tím je řidiči ještě více usnadněna orientace.
Digitální pracoviště řidiče může být na přání rozšířeno. V kombinaci s vrcholným navigačním systémem „Discover Pro“ a desetipalcovým displejem vznikla přístrojová deska „Innovision Cockpit“ s ještě větším rozsahem nabízených funkcí. Přístrojová deska může být na přání završena průhledovým displejem, který promítá informace, například o rychlosti jízdy nebo navigační pokyny, na čelní okno do zorného pole řidiče.
Moderní funkčností se vyznačuje také nová středová konzola. Zejména ve spojení s výrazně menší pákou elektronického voliče dvouspojkové převodovky DSG je tato oblast ještě přehlednější než dosud. Ve stejném stylu byla navržena nová stropní konzola, jejíž ovládací prvky byly rovněž digitalizovány. U panoramatického posuvného střešního okna (výbava na přání) například stačí prstem přejet po posuvném prvku dozadu nebo dopředu a transparentní část střechy se otevře či zavře. Snadnější a logičtější to už být nemůže.
Snadno srozumitelné a intuitivní ovládání nového modelu Golf může být na přání podporováno novým hlasovým ovládáním s rozpoznáváním hovorové řeči. Systém se jednoduše aktivuje oslovením „Hallo Volkswagen“ nebo tlačítkem hlasového ovládání na volantu. Golf reaguje na intuitivní hlasové povely. Například „Dovez mě domů!“ spustí navigaci nebo „Je mi zima!“ automatickou klimatizaci. Nové digitální mikrofony přitom nejen zdokonalily rozpoznávání řeči a kvalitu komunikace při telefonování, ale také dokážou lokalizovat hovořící osobu (řidič nebo spolujezdec). Systém se tak například dozví i to, kde má v interiéru změnit teplotu.
Digitalizace navíc uživatelům umožňuje individualizaci nastavení modelu Golf podle vlastních preferencí. Individualizovaná nastavení lze ukládat jak do paměti vozidla, tak do cloudu, odkud mohou být vyvolána kdykoli při změně řidiče nebo vozidla. V závislosti na výbavě se to týká ukazatelů na přístrojové desce „Digital Cockpit“ nebo „Innovision Cockpit“, polohy sedadel, nastavení vnějších zpětných zrcátek a klimatizace, prakticky bezstupňové regulace dekoračního osvětlení s až 30 barvami světla a osvětlovacích funkcí „Coming Home“ a „Leaving Home“.
Síťové propojení prostřednictvím cloudu je umožněno jednotkou OCU (Online Connectivity Unit) s integrovanou kartou eSIM pro připojení k internetu. K jednotce OCU jsou standardně připojeny všechny informační a zábavní systémy modelu Golf. OCU je navíc rozhraním pro nepřetržitě rozšiřované portfolio internetových funkcí a služeb „We Connect“ (sériově koncipovány pro využívání bez časového limitu) a „We Connect Plus“ (v Evropě koncipovány pro bezplatné využívání po stanovenou dobu). Pro podnikatele a firmy byly navíc vyvinuty na přání dodávané služby „We Connect Fleet“, umožňující digitální správu vozového parku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.