Moderní a přehledné zobrazovací a ovládací prvky nového modelu Golf mají digitální podobu a intuitivní funkčnost. Na přání dodávaný průhledový displej promítá důležité informace, například rychlost jízdy nebo navigační pokyny, do zorného pole řidiče. Novinkou je inovativní hlasové ovládání, které reaguje na povely pronášené hovorovou řečí.
Nový Golf bude zanedlouho uveden na trh s revoluční, ještě přehlednější přístrojovou deskou, která je kompletně digitalizovaná a připojená k internetu. Ovládání bestselleru je díky ní ještě intuitivnější než dosud.
Součástí sériově dodávané přístrojové desky „Digital Cockpit“ je panel sdružených přístrojů, informační a zábavní systém a multifunkční volant. Tyto prvky společně tvoří první funkční úroveň, v níž jsou prakticky všechny zobrazovací a ovládací prvky digitální. Dotykové posuvné prvky umožňují intuitivní přímý přístup k regulaci teploty a hlasitosti. Zóna dotykových prvků pod informačním a zábavním systémem navíc poskytuje rychlý přístup k dalším funkcím klimatizace, asistenčním systémům a v závislosti na výbavě i jízdním režimům a podpůrným funkcím pro parkování. Druhá zóna dotykových prvků sdružuje nově rozmístěné ovladače osvětlení a další funkce pro výhled z vozu. Ovládací prvky osvětlení a vyhřívání předního i zadního okna jsou nyní umístěny ve vyšší poloze na digitální tlačítkové ploše vlevo od panelu přístrojů. Tím je řidiči ještě více usnadněna orientace.
Digitální pracoviště řidiče může být na přání rozšířeno. V kombinaci s vrcholným navigačním systémem „Discover Pro“ a desetipalcovým displejem vznikla přístrojová deska „Innovision Cockpit“ s ještě větším rozsahem nabízených funkcí. Přístrojová deska může být na přání završena průhledovým displejem, který promítá informace, například o rychlosti jízdy nebo navigační pokyny, na čelní okno do zorného pole řidiče.
Moderní funkčností se vyznačuje také nová středová konzola. Zejména ve spojení s výrazně menší pákou elektronického voliče dvouspojkové převodovky DSG je tato oblast ještě přehlednější než dosud. Ve stejném stylu byla navržena nová stropní konzola, jejíž ovládací prvky byly rovněž digitalizovány. U panoramatického posuvného střešního okna (výbava na přání) například stačí prstem přejet po posuvném prvku dozadu nebo dopředu a transparentní část střechy se otevře či zavře. Snadnější a logičtější to už být nemůže.
Snadno srozumitelné a intuitivní ovládání nového modelu Golf může být na přání podporováno novým hlasovým ovládáním s rozpoznáváním hovorové řeči. Systém se jednoduše aktivuje oslovením „Hallo Volkswagen“ nebo tlačítkem hlasového ovládání na volantu. Golf reaguje na intuitivní hlasové povely. Například „Dovez mě domů!“ spustí navigaci nebo „Je mi zima!“ automatickou klimatizaci. Nové digitální mikrofony přitom nejen zdokonalily rozpoznávání řeči a kvalitu komunikace při telefonování, ale také dokážou lokalizovat hovořící osobu (řidič nebo spolujezdec). Systém se tak například dozví i to, kde má v interiéru změnit teplotu.
Digitalizace navíc uživatelům umožňuje individualizaci nastavení modelu Golf podle vlastních preferencí. Individualizovaná nastavení lze ukládat jak do paměti vozidla, tak do cloudu, odkud mohou být vyvolána kdykoli při změně řidiče nebo vozidla. V závislosti na výbavě se to týká ukazatelů na přístrojové desce „Digital Cockpit“ nebo „Innovision Cockpit“, polohy sedadel, nastavení vnějších zpětných zrcátek a klimatizace, prakticky bezstupňové regulace dekoračního osvětlení s až 30 barvami světla a osvětlovacích funkcí „Coming Home“ a „Leaving Home“.
Síťové propojení prostřednictvím cloudu je umožněno jednotkou OCU (Online Connectivity Unit) s integrovanou kartou eSIM pro připojení k internetu. K jednotce OCU jsou standardně připojeny všechny informační a zábavní systémy modelu Golf. OCU je navíc rozhraním pro nepřetržitě rozšiřované portfolio internetových funkcí a služeb „We Connect“ (sériově koncipovány pro využívání bez časového limitu) a „We Connect Plus“ (v Evropě koncipovány pro bezplatné využívání po stanovenou dobu). Pro podnikatele a firmy byly navíc vyvinuty na přání dodávané služby „We Connect Fleet“, umožňující digitální správu vozového parku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.