Koncern Volkswagen oznámil svůj záměr sloučit tři indické společnosti - Volkswagen India Private Ltd (VWIPL), Volkswagen Group Sales India Private Ltd (NSC) a Skoda Auto India Private Ltd (SAIPL). Fúzi již schválila představenstva všech tří společností. Sloučení podléhá schválení příslušnými úřady v Indii. Restrukturalizace společností koncernu Volkswagen v Indii je významným milníkem v projektu „INDIA 2.0“ koncernu Volkswagen, který vede společnost Škoda Auto.
Díky navrhované fúzi těchto tří společností dojde k efektivnějšímu využívání stávajících synergií pro další rozvoj na tomto důležitém růstovém trhu. Značky koncernu Volkswagen působící v Indii, tzn. Volkswagen, Škoda, Audi, Porsche a Lamborghini, si zachovají vlastní identitu, prodejní síť i zákaznické programy. Všechny tyto značky budou v rámci společné strategie pro indický trh fungovat pod vedením Gurpratapa Boparaie.
Gurpratap Boparai, Managing Director Volkswagen India Private Ltd a Škoda Auto India Private Ltd, říká: „Indie je pro koncern Volkswagen důležitým a atraktivním růstovým trhem. V rámci navrhované fúze chceme využít a propojit technické a manažerské znalosti a zkušenosti všech tří společností. Díky tomu optimálně využijeme potenciál koncernu Volkswagen ve vysoce konkurenčním prostředí indického automobilového trhu. Toto spojení umožní lépe koordinovat a zrychlit rozhodování a zvýšit efektivitu díky využití stávajících synergií.“
V červenci 2018 koncern Volkswagen potvrdil investici ve výši 1 miliardy eur do projektu INDIA 2.0. V lednu 2019 pak bylo v Pune otevřeno Technologické centrum.
Byl tak položen základní kámen pro vývoj vozů založených na lokalizované subkompaktní platformě MQB-A0-IN, která je přizpůsobená na míru požadavkům zákazníků na indickém subkontinentu. V další fázi projektu bude koncern Volkswagen prověřovat i možnosti exportu vozů vyráběných v Indii.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.