Ford Bronco je pro většinu evropské populace vcelku nic neříkající jméno, nicméně v zámoří se jednalo o ikonu na čtyřech kolech. Stylový offroad byl symbolem několika desetiletí, než zmizel z trhu. V posledních letech se však objevuje stále více informací, podle kterých se Bronco již brzy vrátí. A jak se zdá, mohlo by být opět hodně stylové.
Již před pár dny se podařilo redaktorům z amerického webu MotorTrend vypátrat nedávné patentové zápisy automobilky Ford, které poodhalily jak podobu nového Bronca, tak některé jeho zajímavé vlastnosti. K těm nejvýznamnějším patřila především karoserie ve stylu pick-up a v neposlední řadě i odnímatelné dveře.
Další odhalené patenty pak ukazují zvláštní systém střechy, díky které by Bronco mohlo nabídnout nevšední komfort na cestách. Kromě klasického hardtopu, tedy pevné odnímatelné střechy, bychom se totiž mohli dočkat ještě dvou dalších látkových. Každá by však měla jiný účel.
Jak opět vypátrali lidé z MotorTrend, první vrstva látkové střechy by měla být vyrobena z klasického plátna, zatímco ta druhá může být vyrobena ze síťoviny. I po sejmutí pevné střechy tak posádka bude mít stále na výběr: Zatímco klasická látka zastaví déšť i sluneční paprsky, síťovina zamezí pronikání větru a přílišnému hluku v kabině. A nebo může jet posádka bez čehokoliv - jako s klasickým kabrioletem.
Tím však zajímavost celého patentu rozhodně nekončí. Jak totiž ukazuje obrázek „FIG. 15" - plátěnou střechu by mělo být možné natáhnout i mimo kabinu vozu a pomocí dvou stojek z ní vytvořit praktický cestovatelský přístřešek - a to prakticky kdekoliv na cestách.
Jak tedy poznamenávají naši zahraniční kolegové z Motor1, který patří k velkým fanouškům návratu Bronca, novinka by mohla navázat na cestovatelský a dobrodružný charakter, jakým se pyšnil již originál. Ta představa, jak si z auta uděláte během chvíle přístřešek, je totiž dost stylová.
Sluší se však připomenout, že nové patenty nemusí být určeny pouze pro Bronco a nakonec se v něm vůbec nemusí objevit. Jak ovšem připomíná web Motor1, model Bronco by mohl být stylovou odpovědí na novou generaci Jeepu Wranger a nového pick-upu Gladiator, který z Wrangleru vychází.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.