Během včerejší tiskové konference automobilky Volkswagen jsme se dozvěděli řadu zajímavých informací, z nichž většina se týkala elektrické budoucnosti značky i celého koncernu. Jednou z nejdůležitějších informací pak bylo i datum, kdy automobilka začne přijímat předobjednávky na svůj první ryze elektrický model I.D. Hatchback
Jurgen Stackmann, vedoucí marketingu a prodeje VW, během včerejší tiskové konference oznámil, že automobilka začne přijímat první před-objednávky na svůj připravovaný elektrický model I.D. Hatchback již od 8. května.
Stackmann dále naznačil, že první zájemci o nový elektromobil by měli obdržet vůz ve speciální edici „launch-edition," její specifika ovšem nijak nerozebíral. Podle jeho slov je ovšem celkem jasné, že automobilka počítá se slušným zájmem. „Vzhledem k zájmu, který o novou rodinu modelů projevily dealeři,je podle mého názoru celkem možné, že se edice 'launch edition' vyprodá ještě před zářijovou premiérou," uvedl Stackmann na konferenci.
Premiéra vozu by měla proběhnout během autosalonu ve Frankfurtu, který se koná právě v září. Zhruba v listopadu by se pak vozy měly dostat do výroby a na trh by měly první kousky dorazit začátkem příštího roku, jak uvádí web Carscoops.
Jak na dotaz webu The Drive potvrdil tiskový mluvčí automobilky, spolu se zahájením předprodejů by měly být uvolněny i technické parametry vozu a přesnější údaje o doručení prvních kusů zákazníkům. Podle již dříve publikovaných informací, se kterými přišel web Autocar, se však můžeme těšit na celkem zajímavou nabídku.
Základní cena nového I.D. by se měla pohybovat pod hranicí 30 000 Euro, tedy okolo 770 000 Kč. Vůz by měl být dostupný v celé řadě konfigurací, které se budou lišit mimo jiné i velikostí akumulátorů a dojezdem. Základní provedení by mělo nabídnout dojezd okolo 331 kilometrů, nejvýkonnější pak okolo 550 kilometrů.
Základem vozu má být moderní elektrická platforma MEB z dílny koncernu VW, na které postupně vzniknou další elektromobily z rodiny I.D. i elektromobily ostatních koncernových značek - včetně Škody. Výroba bude probíhat v závodě Zwickau, který nedávno prošel výraznou modernizací a výroba nových modelů I.D. by tak měla být ohledně emisí CO2 neutrální.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.