Patrně každý z nás už někdy potřeboval převézt náklad, který se mu nepodařilo umístit do vozu celý. Ať už jste se ale rozhodli pro přepravu na střeše, s otevřeným kufrem nebo na vleku, vždy je nezbytně nutné každý náklad patřičně zajistit. Je úplně jedno, jestli s takovým nákladem pojedete pět nebo padesát kilometrů. K neštěstí totiž stačí jen pár sekund.
O tom se na vlastní kůži přesvědčila i řidička této modré Hondy Civic, která před pár dny projížděla po floridské dálnici Interstate 95 poblíž Rockledge. Zničeho nic jí totiž předním sklem proletěla špatně zajištěná překližková deska, jejíž poloviny skončila v kabině.
Jak uvedli příslušníci hasičského sboru Brevard County Fire Rescue, kteří po nehodě na místě zasahovali, nezajištěná překližka měla vyletět z korby pick-upu projíždějícího po stejné dálnici.
Jak je z fotografií patrné, překližka narazila do čelního pod úhlem, díky čemuž se jeden roz dostal poměrně hluboko do kabiny. Další jeho postup ale naštěstí zastavili A-sloupky. Pokud by ale překližka narazila do čelního skla svou užší stranou, pravděpodobně by celým interiérem proletěla a pětatřicetiletou řidičku by dekapitovala.
V tomto případě ale řidička vyvázla naštěstí jen s lehčími zraněními, jak informoval web autoblog. Jednapadesátiletý řidič pick-upu, ze kterého překližka vylétla, dostal od policistů pokutu. Podle jeho slov si myslel, že překližku na korbě zajistil. Tak se ovšem nestalo.
Nejedná se přitom o první a rozhodně ani poslední podobný případ na amerických silnicích. Podle statistik AAA se na amerických silnicích mělo mezi lety 2011 až 2014 odehrát okolo 200 000 incidentů, ne všechny ale skončily tak dobře. 39 000 lidí bylo zraněno a 500 lidí usmrceno.
Podobným případům by přitom mohlo zabránit obyčejných 5 minut k dobru, kdy by řidič dostatečně zajistil svůj náklad proti čemukoliv podobnému. Pokud tedy někdy s podobným nákladem pojedete, rozhodně náklad správně upevněte a raději překontrolujte po pár minutách jízdy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?