Britský řidič kamionu, kterému na návěs naskočila dvojice ilegálních migrantů toužící se dostat na území ostrovního království, se stal po zveřejnění dvou krátkých videí hvězdou internetu. Jeho přístup je poněkud svérázný a rozděluje veřejnost na dva tábory, s přihlédnutím k současné situaci se však vůbec nedivíme.
Ryan Ledgister, britský řidič kamionu, se zřejmě po překonání Lamanšského průlivu zastavil na čerpací stanici ve francouzském Dunkerku, kde musel dotankovat palivo. Během toho si ale všiml, jak mu na návěs naskakuje dvojice mužů v bundách s kapucemi.
Jak v prvním ze dvou zveřejněných videí uvádí, k mužům údajně přistoupil a několikrát se je pokusil před jejich jednáním varovat. Jako hlavní důvod uvedl, že pokud by byl na cestě domů, rozhodně by zde nezastavoval, neboť by nechtěl sebe ani svou společnost vystavit problémům.
Již od začátku mu totiž bylo jasné, kam se chce dvojice migrantů dostat. Pokud by je ale našla pohraniční kontrola, měl by řidič zaděláno na pořádný průšvih. Tohle ovšem nebyl ten případ. Řidič měl totiž namířeno do Nizozemska a to se migrantům pokusil několikrát sdělit.
Ti ho ovšem neposlouchali a zatvrzele odmítali návěs jeho náklaďáku, na které byl naložený těžký pracovní stroj, opustit. Ryan se proto rozhodl, že jim udělí pořádnou lekci. My bychom měli dodat, že nic podobného není vhodné dělat, neboť jsou v sázce lidské životy. Pro řidiče kamionů, kteří se s takovým jednáním setkávají den co den, ale máme jisté pochopení.
O tom, co následovalo, hovoří i text příspěvku, pod kterým autor dvě krátká videa zveřejnil. „Říkal jsem těm parchantům 'Nejsem tak hloupej, abych tady zastavoval po cestě domů, neztrácejte čas' ale oni neposlouchali.... Chlapci, dneska dostanete lekci."
A tu skutečně dostali. A tvrdou. V druhé části videa už je totiž kamion na cestě a rychlý záběr do zpětného zrcátka ukazuje jak se dvojice migrantů pokouší mávat na řidiče kamionu a doufají, že ho přimějí k zastavení. To se ale nestalo, neboť z řidičova hlasu je jasně slyšet, že si situaci spíše užívá. Dokonce je slyšet jak si pozpěvuje „Já jsem ti to říkal. Nezastavuju. Jedete do Holandska. Jedete do Holandska!"
Příspěvek svérázného kamioňáka se začal rychle šířit internetem a z jeho videí je virální senzace. Pro jedny se stal řidič kamionu hrdinou, zatímco druzí nešetří kritikou. Pravdou ale zůstává, že ilegální migranti takto riskují často a dobrovolně, neboť jinou možnost vlastně ani nemají. Jejich drzost pak přivádí do problémů nejen je samotné, ale také řidiče kamionů, kteří o nich většinou nemají ani ponětí. O tom ostatně svědčí nedávný případ českého řidiče, který byl za něco podobného před pár dny souzen ve Francii.
V tomto případě ale řidič kamionu o migrantech věděl a měl možnost zastavit. Což nejspíš i udělat měl. Pokud by se totiž dvojici cestovatelů něco stalo, řidič by za to pravděpodobně nesl plnou odpovědnost. Kdy nebo kde řidič zastavil nevíme, ovšem už teď je jasné, že tihle migranti dostali pořádnou lekci.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.