Ruský YouTuber Vlad z kanálu Garage 54 nás pravidelně zásobuje nápady, které by většina lidí rovnou odsoudila jako příliš absurdní. Například na podzim minulého roku se rozhodl pohřbít trojici nesourodých aut, na kterých chtěl zjistit, co s nimi udělá roční pobyt pod zemí. Rok už ale uplynul a tak nastal čas auta vykopat. A co Vlad pod vrstvou hlíny našel?
Po extrémní zátěžový test si Vlad vybral trojici nesourodých aut: ruským reprezentantem se stala Lada 1200, barvy japonských výrobců hájila starší Toyota Corsa a renomé německého automobilového průmyslu měla hájit Audi 100 z konce osmdesátých let.
Každé auto nabízí něco jiného, v tomto případě však nešlo o srovnání jejich schopností, ale píše odolnosti. Všechna auta totiž skončila v jámě vykopané traktorem, který je následně zahrnul pořádnou vrstvou hlíny. Když se tak dělo, byl krásný slunný podzim a všechno vypadalo naprosto ideálně. S ročním odstupem už ale věci tak ideální nebyly.
Prvním problémem bylo auta najít, neboť za rok na místě vyrostla celkem bujná vegetace a ačkoliv Vlad tvrdil, že si auta poznačil, jejich objevení nějakou chvíli zabralo. Jakmile se objevila první střecha, přišla na řadu těžká technika a začalo se bagrovat.
Už v ten moment ale bylo jasné, že oproti minulému roku se toho hodně změnilo. V uplynulých týdnech totiž v oblasti vydatně pršelo a půda byla vodou tak nasáklá, že během bagrování se objevilo dokonce i menší jezírko. Auta byla obalená mazlavým a těžkým bahnem, který kromě zátěže fungoval téměř i jako lepidlo. A na to doplatilo hned první auto.
Tím byla Lada 1200, kterou se lidé z Vladova týmu pokoušeli vytáhnout lanem přivázaným mezi přední částí a lžící bagru. Zprvu šlo všechno celkem dobře, ovšem poté už to karoserie Lady nevydržela a doslova se roztrhla.
Vyproštění Audi a Toyoty už probíhalo s podstatně větší mírou opatrnosti, ovšem ani tato dvojice se během roku pod zemí nevyhnula promáčklé střeše, popraskaným oknům, interiéru zaplavenému blátem a všudypřítomné korozi.
Vykopání aut je však pouze prvním dílem. V tom dalším se Vlad pokusí zjistit, jaké škody motor od bláta a vody utrpěl. A pokud to bude jen trochu možné, pokusí se Vlad všechna auta nastartovat. A na to se rozhodně těšíme.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.