Mobilní telefony a sociální média sice nabízí řadu benefitů, mnoho expertů a psychologů se však shoduje, že u mnoha lidí vyvolávají závislost, která se stává morem dnešní doby. Většině řidičů je přitom jasné, že používání telefonu odvádí jejich pozornost a zvyšuje šanci nehody, ani přesto se však nedokáží od svých telefonů odpoutat a stále zbytečně riskují. Chevrolet však přišel s nápadem, který by mohl alespoň část řidičů přinutit k zamyšlení nad nutností používat telefon za jízdy.
Jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod je nepozornost a nevěnování se řízení, za čímž bohužel stále velmi často stojí používání mobilního telefonu. O nebezpečnosti tohoto trendu se velice dobře ví a k jeho zastavení by stačila jen trocha silné vůle, ta však řidičům evidentně chybí.
Jak ostatně ukázal průzkum agentury Research Now, 90 % lidí přiznalo, že telefon při řízení občas používají. Ze stejného vzorku lidí ale také 84 % přiznalo, že si uvědomují, jak nebezpečné toto chování může být. Přesto dobrovolně riskují dopravní nehodu, z nichž mívá velké procento fatální následky.
S nebezpečím používání mobilního telefonu za volantem už se snaží bojovat celá řada organizací a v posledních letech se k nim přidávají už i výrobci telefonů. A zatímco Nissan přišel se schránkou, ve které bude váš telefon bez signálu, Chevrolet na to šel trochu jinak. Jeho způsob řešení se jmenuje „Call Me Out" a jedná se o aplikaci pro chytré telefony.
A podobně jako celá řada dalších úžasných nápadů, i tento je překvapivě jednoduchý. Pokud se totiž kdokoliv pokusí používat svůj mobilní telefon během řízení, přehraje se mu zpráva, kterou mu může do telefonu nahrát někdo z jeho blízkých - partner, partnerka, rodiče nebo dítě. Aplikace tak v sobě kombinuje hned dva důležité faktory, které na člověka dokáží zapůsobit: moderní technologie a city k blízkým lidem.
Samotná funkce aplikace je ale velice jednoduchá. „Call Me Out" je v podstatě zvukový alarm aktivovaný pohybe, který se spustí v momentě, kdy se vůz pohybuje rychlostí nad cca 8 km/h. Aby aplikace dokázal rozeznat pohyb, využívá vestavěný HW telefonu jako akcelerometr a GPS. A poté jen přehraje předem nahranou zprávu.
A aby byla aplikace ještě zábavnější, obsahuje dokonce i jistý prvek, který představuje tabulka se skóre a hodnocení. Čím méně telefon za jízdy používáte, tím vyššího skóre dosahujete. Výrobce ale doufá, že si lidé nebudou chtít kontrolovat své skóre za jízdy.
Aplikace by měla být již nyní dostupná pro majitele telefonů s operačním systémem Android, v Evropě ale nejspíš budeme mít smůlu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?