Jay Leno, americký komik a moderátor, je pravděpodobně jedním z nejslavnějších sběratelů aut světa. O jeho lásce k motorismu hovoří i jeho obrovská sbírka, ve které se kromě veteránů a evropských i amerických klasik ukrývají i moderní a průlomové vozy, jakým byla například první Tesla Roadster. Od jejího představení už ale uběhla dlouhá doba a tak nastal čas, aby se Leno seznámil s novou generací.
Ať už se bude budoucnost Tesly odvíjet jakýmkoliv směrem, titul jedné z nejprogresivnějších automobilek světa už ji zřejmě nikdo nevezme. Neotřesitelné přesvědčení Elona Muska, že elektřina je správným palivem budoucnosti, nám totiž přineslo řadu modelů, nad kterými jsme v době jejich představení zůstávali stát s nevěřícným výrazem.
Vše přitom začalo u konverze úspěšného sportovního automobilu na elektromobil, čímž se z Lotusu Elise stala první generace Tesly Roadster. Výsledek možná nebyl dokonalý, dokázal však zaujmout a svět doslova žasl nad jeho elegancí, rychlostí a jízdními schopnostmi.
Od představení první generace Tesly Roadsteru už však uběhla dlouhá doba, během které automobilka představila prémiový sedan, prémiové SUV a hlavně svůj "dostupný" elektromobil Model 3. A právě na prohlídku posledního produkčního vozu se vydal Jay Leno do kalifornského Hawthorne ve svém vlastním roadsteru. A dočkal se příjemného překvapení.
Kromě svezení Modelem 3, jehož kompletní záznam bude k vidění v celé epizodě Jay Leno Garage na CNBC, se totiž Leno dočkal i prezentace nového Roadsteru. Nemohl sice usednout za jeho volant, jeho kamarád a šéf-designér Tesly Franz Von Holzhausen mu však ukázal, jak rychlý dokáže nový Roadster být.
Vůz, který byl minulý rok představen jako budoucí nejrychlejší produkční vůz světa, nabízí naprosto neuvěřitelné parametry. Jeho tři elektrické motory generují točivý moment 10 000 Nm, z 0 na 97 km/h vystřelí za 1.9 sekundy, maximální rychlost je vyšší než 402 km/h a dojezd má přesahovat 960 kilometrů. To vše přitom za 200 000 dolarů, tedy cca 4.4 miliony korun. To je přitom zlomek ceny, za kterou se prodávají supersporty se srovnatelným výkonem.
Ačkoliv by měl být vůz vypuštěn na trh až v příštích letech, již nyní má automobilka k dispozici několik prototypů. A reakce slavného moderátora na akceleraci jednoho z nich zřejmě není potřeba více komentovat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.