Bugatti Chiron na zakroucené silnici? Tohle auto je mnohem víc, než jen dálniční křižník

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. srpna 2018, 09:57 Google+

Nedávno představené Bugatti Divo mělo být vozem stvořeným pro zatáčky. Jeho vylepšená aerodynamika, snížená váha a upravený podvozek mu měly dát schopnosti, jakých se řidiči u modelů Veyron ani Chiron nedočkali. Rozdíl je tak markantní, že slavný okruh Nardo zvládlo Divo dokonce o 8 sekund rychleji, než Chiron. Znamená to snad ale, že Chiron na zakroucené silnice nepatří? To se rozhodli prozkoumat angličtí kolegové.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti Chiron dokáže zaujmout i na klikaté okresce

Bugatti Chiron dokáže zaujmout i na klikaté okresce | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Bugatti Chiron okouzluje veřejnost především svým zrychlením a úchvatnou maximální rychlostí, kterou však vždy předvádí jen na dostatečně dlouhých rovných úsecích. I díky jeho váze, která atakuje dvě tuny, si tak mnoho řidičů může myslet, že vyrazit s tímhle kolosem na zakroucené silnice může být utrpení. Jaká je ale pravda?

Odpověď se rozhodl nalézt Henry Catchpole z britského motoristického magazínu Carfection, který vzal Bugatti Chiron o výkonu 1500 koní na zakroucené silnice ve francouzské oblasti Molsheim, kousek od sídla automobilky. Shodou okolností se ale dostal i na místo, kde v roce 1959 během testování modelu Type 57C zahynul Jean Bugatti, ředitel automobilky a jeden z nejdůležitějších lidí její historie.

Zakroucená silnice táhnoucí se lesem samozřejmě není okruh Nardo, přesto dokáže vůz celkem slušně prověřit a odhalit jeho agilitu a další schopnosti, které během držení plného plynu na rovné silnici zkrátka neodhalíte. A výsledek? „S plynem musíte být trpělivý," pronesl průvodce videem. „Musíte dostat předek do zatáčky.. a pak na to můžete šlápnout."

Zážitky zpoza volantu nejde stoprocentně zprostředkovat, ze záběrů se však zdá, že Chiron dokázal v zatáčkách příjemně překvapit. Jeho váha se přitom dá srovnat rovnou se dvěma Mazdami Mx-5, neboť jeden tento agilní japonský sporťák, který byl pro zatáčky skutečně tvořen, váží okolo 1060 kilogramů. Chiron tedy sebou vláčí pořádnou nadváhu, přesto dokáže okouzlit.

A zatímco Veyron byl údajně v zatáčkách nezáživný - neposkytoval řidiči dostatečnou zpětnou vazbu a nevyzýval ho k ostřejší jízdě, s Chironem je to údajně úplně jiné. Jeho řízení je komunikativní, auto s řidičem komunikuje, dopřává mu radost z každé zatáčky a nabízí skutečně záživné svezení.

Bugatti Chiron není jen extrémně rychlé na rovinkách, současně dokáže být i vzrušující v zatáčkách | zdroj: youtube.com

Díky tomu, co dokáže v zatáčkách ukázat Chiron, by nás ale ještě víc zajímalo, jaké zážitky nabídne Divo. Jeho váha je totiž nižší, v zatáčkách dokáže vygenerovat větší přetížení a díky upravené aerodynamice vozu ho k zemi tlačí přítlak o hodnotě 453 kilogramů. A i když je jeho maximální rychlost nižší, akcelerace je rychlejší.

img-responsive

Bugatti Divo | foto: Bugatti

Kvůli omezené výrobní sérii pouhých 40 kusů si však nejspíš budeme muset nějakou chvíli počkat, než se k nám dostanou zážitky z jízdy s tímto monstrem.

Vytisknout

Diskuze: Bugatti Chiron na zakroucené silnici? Tohle auto je mnohem víc, než jen dálniční křižník

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain 4x4²

Nejextrémnější rodinné kombi? Mercedes All-Terrain 4x4² konečně předvedl své…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud