Už se vám někdy stalo, že jste v roztržitosti zapomněli klíče, mobil nebo peněženku v lednici? Jestliže ano, nemusíte si z toho dělat těžkou hlavu, neboť jste vlastně jen předběhli dobu. Pokud totiž chcete předejít krádeži vašeho vozu s bezklíčovým odemykáním a startováním, představuje lednice či mrazák jedno z nejlepších míst, kam si klíče od vozu odložit.
Jak už jsme vás několikrát informovali, mezi zloději automobilů, zejména v zámoří, se v poslední době rozmohla nová metoda, která zneužívá komfortního a stále častějšího bezklíčového odemykání a startování vozidel. Web USA Today však přinesl překvapivě jednoduchý způsob, jak se proti tomuto novému typu krádeží automobilů bránit.
Na začátek si ale pojďme připomenout, jak to vlastně celé funguje. Každý klíč od auta, který je vybaven technologií bezklíčového odemykání a startování, je vybaven speciálním čipem, který do svého blízkého okolí vysílá unikátní kód. Na tento kód pak zareaguje bezpečností systém vozu a to kdykoliv řidič vezme za kliku, nebo se pokusí vůz nastartovat. Každý klíč a automobil přitom mají svůj vlastní kód, který může být složen z milionů kombinací.
Bohužel pro nás však zloději přišli s velice jednoduchým způsobem, jak tuto bezpečnostní pojistku obejít. A stačí jim k tomu vlastně jen relativně jednoduché a laciné zařízení, které dokáže zachytit jinak velice slabý signál vysílaný klíčem a to až na vzdálenost cca 90 metrů. Tento signál pak zařízení zesílí a vyšle ho do automobilu.
Výzkumníci z univerzity Redbound v Nizozemí a univerzity v Birminghamu pak zjistili, že zlodějům stačí zachytit tento kód pouze dvakrát, aby se jim podařilo zúžit kombinaci kódu z miliard kombinací na cca 200 000 kombinací. Počítač pak dokáže zjistit správný kód zhruba během 30 minut.
Majitelé vozidel však mají několik možností, jak zlodějům jejich práci výrazně znesnadnit. A jednou z nejdostupnějších možností je lednička nebo mrazák, jak uvádí USA Today. Několik vrstev kovu, které izolují prostor chladniček a mrazáků, totiž spolehlivě zablokuje i signál z klíče.
Dalšími užitečnými spotřebiči pak může být mikrovlnná trouba nebo klasická trouba - díky několika vrstvám kovu totiž opět spolehlivě zablokují signál. Pomoci může ale i obyčejný alobal, do kterého jsou klíče zabaleny, nebo speciální rušička signálů.
Ještě před odložením klíčů do lednice či mrazáku by se však majitelé vozidel měli ujistit, zda nízké teploty neublíží čipům ukrytým uvnitř klíče. Chlad navíc rozhodně neprospěje baterii ukryté uvnitř klíče. Každopádně se ale jedná o tu nejlevnější možnost, jak předcházet těmto sofistikovaným krádežím automobilu, uvádí USA Today.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.