Ford F150 je s železnou pravidelností nejprodávanějším automobilem v USA a svou popularitu si získal i na řadě dalších míst světa, což z něj dělá pro automobilku Ford jeden z nejdůležitějších modelů vůbec. Jakmile tedy došlo k nucenému zastavení jeho výroby, automobilka začala spěšně hledat způsob, jak tenhle problém napravit. Pomocnou ruku nakonec našla až u skutečného giganta nebes.
Požáru magnézia v dodavatelské společnosti Meridian Magnesium Products of America sídlící v Eaton Rapids vedl k přerušení dodávek dílů do celé řady světových automobilek, včetně Fiat Chrysler, General Motors a samozřejmě také Fordu, který je největším odběratelem. Jaké následky měl požár na ostatní automobilky nevíme, ovšem v případě Fordu se již 2. května zastavila výroba modelu F-150, který je jedním z nejoblíbenějších modelů na americkém trhu.
Něco takového si ani Ford nemůže dovolit dlouhodobě, proto musel rychle přijít s nápadem, jak výrobu obnovit. Jako nejvýhodnější řešení se nakonec ukázalo přestěhování 19 speciálních zařízení na výrobu odlitků ze společnosti Meridian, což si ovšem vyžádalo i účast největšího sériově vyráběného letadla světa, kterým je Antonov An-124.
Jak uvádí web Detroit Free Press, automobilka potřebovala přestěhovat vybavení o váze zhruba 39.5 tuny z amerického Eaton Rapids do britského Nottinghamu. K tomu nakonec využila sovětský letoun Antonov An-124, největší sériově vyráběné letadlo světa, díky kterému trvala přeprava pouze 30 hodin.
Úsměvné však je, že automobilka Ford získala povolení k vývozu součástek pouhé dvě hodiny předtím, než obří letadlo dosedlo na dráhu. Přeprava zařízení do Británie je však pouze první krok velkého plánu, tím dalším je každodenní přeprava součástek z Nottinghamu do továren Ford, což bude zajišťovat Boeing 747 až do té doby, než se podaří znovu zprovoznit továrnu v Eaton Rapids.
Možná si říkáte, jak se tohle může automobilce Ford vyplatit, ovšem počty jsou to jednoduché. Jen za rok 2017 vyrobila automobilka 1 052 658 automobilů série F, tedy cca 3 až 4 000 každý den. V průměru se přitom jeden prodává za cca 46500 dolarů, což automobilce na konci roku vygeneruje přes 40 miliard dolarů.
Požár v Eaton Rapids navíc znamenal nucenou dovolenou pro 250 pracovníků společnosti Meridian a 7 600 zaměstnanců Fordu, kteří zkrátka neměli z čeho vyrábět. To ovlivnilo i celou řadu dalších společností, které Fordu dodávají součástky. O ty totiž Ford najednou neměl zájem a tak musely některé firmy zavést zkrácené směny.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.