Ještě donedávna se celý svět obával, aby se Kim Čong-Un nerozhodl shodit bombu. Svým způsobem, značně metaforicky, se toho ale obává i jeho ochranka, jejíž povinnosti se vztahují dál, než by si byl kdokoliv ochoten připustit. Kim Čong-Un totiž vykonává svou spotřebu zásadně na privátní toaletě, která s ním všude cestuje
Kim Čong-Un toho ve svém prezidentském / diktátorském úřadu zatím moc nenacestoval, nicméně když už se vypravil na jednání do sousední Číny, zvolil k tomu poněkud zastaralý způsob cestování, kterým je vlak. To má jistě řadu bezpečnostních výhod, ovšem také jednu výhodu ryze praktickou.
O Kimově režimu ani o jeho výpravách toho moc nevíme, ovšem jedna z nejabsurdnějších informací vyplynula na světlo již před mnoha lety. Ať už se vypraví kamkoliv, vozí si sebou soukromou toaletu. Ta s ním tak cestovala jak vlakem do Pekingu, tak zřejmě v jednom z luxusních Mercedesů do Panmudžonu.
„Místo veřejných toalet využívají vůdci KLDR svůj soukromý záchod, který si sebou berou všude na svých cestách," uvedl pro The Post Lee Yun-keol.
Ten pracoval na velení severokorejské ochranky, ovšem v roce 2005 se rozhodl utéci do Jižní Korei, kde v současnosti vede centrum zabývající se sbíráním a zveřejňováním informací o KLDR.
První zprávy o automobilu s neobvyklým nákladem se před lety objevily v publikaci Daily NK, podle které jsou i exkrementy vůdce KLDR předmětem zájmu severokorejské ochranky, jak uvádí web AutoBlog.com. Podle Daily NK je záchod umístěn v jednom z doprovodných vozidel ochranky a využít ho smí pouze severokorejský vůdce.
Následně se odebírají vzorky, pomocí kterých lékaři monitorují vůdcovo zdraví a zároveň se předchází tomu, aby se k těmto "informacím" dostali zahraniční zpravodajci. „Vůdcovy exkrementy obsahují informace o jeho zdravotním stavu, takže se nemůžou jen tak někde nechat," uvedl Lee.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.