Lamborghini má z ostudy kabát. Skutečně okopírovali kliky od Škodovky?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. ledna 2018, 08:00 Google+

Od prvního novodobého SUV automobilky Lamborghini jsme rozhodně nečekali žádné milionářské výstřelky, jako jsou například výklopné dveře. Zároveň však nikdo z nás nečekal, že by Lamborghini mohlo na svém voze použít podobné kliky, jaké využívá Škoda Auto. Pro mladoboleslavskou automobilku to může být pocta, nicméně zákazníci několikamilionového Lamborghini z toho nejspíš nadšeni nebudou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Srovnání klik dveří u Lamborghini Urus a Škody Fabie

Srovnání klik dveří u Lamborghini Urus a Škody Fabie | foto: autoevolution.com

Sdílejte článek

Lamborghini stavělo Urus s důrazem na každodenní praktičnost, což této italské automobilce pověstné výstřednostmi rozhodně nemůžeme vyčítat. Stále častěji se však ozývají hlasy, že pod extravagantní slupkou Lamborghini se ukrývá až příliš sdílené techniky a součástek z koncernu VW.

Ono ostatně není žádným tajemstvím, že většina techniky pod kapotou Urusu pochází od Audi, včetně platformy shodné s SUV Q7. Život s Urusem tak bude rozhodně snazší než s modelem LM002, za to ovšem automobilka zaplatila daň v podobě jisté "ztráty výjimečnosti". Všechno je zkrátka přesně tam, kde byste to čekali, což u podobných vozidel působí jednoduše nudně.

Ostatní automobilky z podobného cenového spektra, jako například Tesla, Jaguar nebo Land Rover, se však již delší dobu snaží zaujmout poněkud jiným přístupem. Snaží se totiž vyhrát si s každou maličkostí, včetně klik. Všechny výše zmíněné automobilky se tak u svých posledních modelů rozhodly skrýt kliky přímo do karoserie, což sice občas může být problémové řešení, nicméně na první pohled vás zaujme.

Řada dalších automobilek se snaží vyhrát si s klikami jinak, například McLaren se klik na první pohled úplně zbavil a dveře se otvírají pomocí skrytých tlačítek. V případě Lamborghini se však zdá, že jakákoliv kreativita šla stranou a návrháři prostě jen sáhli do koše s koncernovými součástkami a vytáhli si kliky ze Škodovky.

Pokud se totiž podíváme na koláž, kterou vytvořil web AutoEvolution, spatříme dvě kliky. Ta horní patří luxusnímu Lamborghini Urus v hodnotě několika milionů, ta druhá pak Škodě Fabii s několikanásobně nižší hodnotou. Podobnost je přitom až neuvěřitelná, vždyť se podívejte na ty tvary.

My samozřejmě nevíme, zda se jedná o využití škodováckých dílů, nebo jen úsměvnou náhodu. Sázíme spíš na to druhé, nicméně pokud by se automobilka skutečně záměrně inspirovala u Škody, nejspíš by tohle šetření bylo už trochu za hranou.

Vytisknout

Diskuze: Lamborghini má z ostudy kabát. Skutečně okopírovali kliky od Škodovky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Norský taxikář vozí klienty ve Fordu Focus RS

Norský taxikář vozí zákazníky ve Focusu RS. Prý ještě nikdy nepřijel pozdě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud