O fenoménu jménem černý led už jsme psali několikrát, ovšem vždy se jednalo pouze o teorii. Díky záznamu z kamery za čelním sklem si však nyní můžeme ukázat, jak snadno se můžete stát jeho obětí. Je jen zázrak, že se v tomto případě nikomu nic nestalo.
Dostat smyk je z pohledu řidiče většinou pěkná smůla, nicméně tento ridič může mluvit spíš o neuvěřitelném štěstí. Během jízda po dálnici totiž ztratil kontrolu nad svým SUV Jeep Cherokee, které se začalo zcela nekontrolovatelně točit napříč jízdním pruhem.
Řidič, z jehož vozu byl záznam pořízen, projížděl po dálnici relativně pomalu a měl k tomu dobrý důvod - už z dálky totiž bylo vidět několik vozidel, která skončila mimo silnici a už u nich asistovala i policie.
Zrovna když vůz s kamerou projížděl kolem místa nehody, vřítil se před něj červený Jeep, jehož majitel už zřejmě začal ztrácet kontrolu a udělal to nejhorší, co mohl - šlápl na brzdy. To vedlo k naprosté ztrátě kontroly, která vyústila v dvě kompletní otočky, než se Jeep podařilo dostat pod kontrolu.
I po srovnání Jeepu do správného směru je však vidět, jak má vůz tendenci jet bokem. Je tak vlastně jen velkým zázrakem, že se během této kritické situace nikomu nic nestalo. Velký podíl na tom přitom mohl mít právě muž ve voze s kamerou, který postupně zpomaloval a neudělal žádný prudký manévr, který by mohl připravit o kontrolu nad vozem i jeho.
Podle popisku na YouTube kanálu ViralHog, kam bylo video začátkem roku nahráno, se jedná o situaci, která nastala v americkém státě Texas už 31.12.2017. V Texasu přitom padají teploty pod nulu jen pár týdnů do roka, což řidiče Jeepu může alespoň částečně omlouvat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?