Nebezpečných křižovatek jsou na světě miliony, ovšem dokud se na nich nestane tragická nehoda, málokdy se jim věnuje pozornost. Parta sousedů z Toronta však nehodlala čekat na něčí neštěstí a chopila se vlastni iniciativy. Jejich úprava byla nejen funkční, ale zároveň inspirovala i lokální úřad pro dopravu a bezpečnost na silnicích. Přitom stačilo jen nahrabat trochu listí a nakreslit pár čar dětskou křídou.
Křižovatka do písmene T protínající ulice Regal Road a Springmont Avenue je z každé strany lemována cedulemi Stop, ovšem díky jejímu značně "volnému tvaru" si mnoho řidičů ani neuvědomuje, že vůbec nějakou křižovatkou projíždí. Cedule Stop tak většinou neúmyslně přehlížejí a pravidelně se zde odehrává řada krizových situací.
Řadě lidí ze sousedství však došla s touto situací trpělivost, takže se sešli a začali vymýšlet plán, jak nebezpečnou křižovatku zajistit. Po krátkém měření a propočítávání se ukázalo, že velkou vadou křižovatky je obrovský "přebytek" místa - zhruba 185 metrů čtverečních.
Padl tedy nápad zkusit křižovatku zredukovat a lehce upravit její tvar. K tomu posloužilo obyčejné listí, kterého bylo tou dobou všude plno. Místní ho tedy elegantně nahrabali k jednomu z rohů křižovatky a nový tvar poté zvýraznili obyčejnou dětskou křídou, kterou ohraničily jak silnici, tak křižovatku.
Původně místní plánovali ponechat křižovatce nový vzhled jen na jeden den, ovšem brzy se ukázalo, že nové řešení funguje skvěle, takže upravená křižovatka vydržela o něco déle. Celý projekt zdokumentoval Dave Meslin, jeden z místních rezidentů, který o projektu informoval na Facebooku a přidal tři snímky: Situaci před úpravou, upravenou křižovatku a návrh, jak by mohla křižovatka vypadat do budoucnosti.
O projekt se začala téměř okamžitě zajímat jak lokální, tak celostátní média. Poměrně brzy se tak myšlenka dostala i na Úřad pro dopravu, , který přislíbil, že se bude myšlenkou na úpravu stávající křižovatky do navrhované podoby zabývat.
Zároveň však požádal všechny další samozvané dopravní experty, aby před podobnými zásahy nejdříve kontaktovali samotný úřad, který má jako jediný k podobným úpravám kompetence. Z vlastních zkušeností jsme si ale jisti, že nebýt zásahu sousedů, nic by se neřešilo. Minimálně do chvíle, než by se zde odehrála vážná dopravní nehoda.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?