Ačkoliv většinu národa čeká přezouvání na zimní pneumatiky až o něco později, pokud vás v blízkých dnech čeká zahraniční cesta přes Alpy, měli byste se dobře připravit. Pracovníci některých zahraničních autoklubů už totiž prostřednictvím ÚAMK informovali, že do horských oblastí Alp nad 1200 m.n.m. se smí od konce minulého týdne jezdit jen se zimními pneumatikami. A někde budou muset řidiči nasadit i řetězy.
Konkrétně se to týká Alpských oblastí v Rakousku, Švýcarsku, Francii a Itálii. Dokonce i ti kteří, pojedou po hlavních tazích jako je Taurenská dálnice, Brennerská dálnice, Gotthard nebo San Bernardino, by již měli mít obuty zimní pneumatiky.
Žádný Alpský lyžařský výlet bez zimních pneumatik!
Pokud se už během příštího víkendu chystáte vyrazit do hor, měli byste na silnice vyjíždět už se zimními pneumatikami a raději si přibalte i sněhové řetězy. Sice naše legislativa v současné době nepřikazuje zimní obutí, ale pneumatiky v daných státech musí odpovídat podmínkám na silnicích. Konkrétně to znamená, že řidiči jsou ohroženi pokutou při jízdě po zasněžené silnici na letních pneumatikách a může se stát, že při dopravní nehodě budete mít komplikace s pojišťovnou.
Od kdy jsou legislativně povinné zimní pneumatiky v Alpách?
Francie - pokud jsou zimní podmínky (sníh, led, námraza)Švýcarsko - zimní pneumatiky jsou doporučené, ale pokud zablokujete silnici s letními, dostanete pokutuItálie - v Itálii neexistují jednotné předpisy na užívání zimních pneumatik, ale na severu země jsou povinné od 15. října do 15. dubnaNěmecko - pokud jsou zimní podmínky (sníh, led, námraza)Rakousko - 1. listopadu až 15. dubna, pokud jsou zimní podmínky (sníh, led, námraza)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?