Na první pohled se může zdát, že tohle terénní monstrum postavené na základech Hyundai Santa Fe je jen další z řady konceptů vzniklých v Photoshopu, ovšem skutečnost je zcela jiná. Technici v Hyundai se totiž dali dohromady s Rockstar Performance a připravili si na výstavu SEMA pořádný a schopný Off-Road.
První koncept, který hodlá Hyundai přivézt na letošní expozici SEMA, nese neobvykle dlouhý a poněkud zvláštní název: "Rockstar Energy Moab Extreme Off-roader Santa Fe Sport Concept"
Pokud vás však tento název neodradí a rozhodnete se vozu věnovat trochu pozornosti, pak záhy zjistíte, že se nejedná jen o vyfešákované městské SUV. Tenhle stroj byl totiž speciálně upraven tak, aby ustál i extrémně náročné podmínky pouště Moab v Utahu.
Na webu CarScoops jsme nalezli i vyjádření Nica Ashby z marketingového oddělení Rockstar, podle jehož slov byl koncept Rockstar Energy Moab Extreme postaven právě k překonání extrémních off-roadových podmínek v pouště Moab a díky řadě úprav na na platformě i pohonném systému Santa Fe Sport se údajně podařilo posunout hranice tohoto vozu na zcela novou úroveň.
Výčet novinek na voze je poměrně obsáhlý, ovšem namátkou můžeme jmenovat například větší brzdy na obou nápravách, nový zvýšený podvozek doplněný tlumiči s expanzní nádobou, 17" palcová off-road kola Machete, terénní pneumatiky Baja MTZ, upravené přední i zadní světlomety, zakázkově vyráběný mezichladič nebo úpravu chladícího systému.
Z dalšího vybavení stojí za zmínku například audio-systém Kicker, zakázkově čalouněná kožená sedadla, ochranné plechy podvozku, naviják, zakázkově vyráběný střešní nosič s přídavným osvětlením nebo výfuk Magnaflow.
Kompletního odhalení se dočkáme na letošním ročníku show SEMA, která se koná od 31. listopadu do 3. prosince.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?